Nuo asentotunnistinkytkimet näyttävät yleensä olevan ruuvattu ihan äärilaitaan, ja se osuu kontaktin rajamaille/reunaan, eli avaamassani kappaleessa näytti siltä, jotta kannattaa kiinnittää ruuvit
n. 2-3 mm irti äärilaidasta.Tai parempi kun mittaa kontaktialueen yleismittarilla tai verkkokynällä ja säätää sen keskelle. Harmi kun sitä aluetta ei ole merkattu kuoreen. Huonossa kontaktissa syntyy kipinöintiä ja sulanut muovi- yms moska tukkii lopulta sen heikon kontaktin. siinä on monessa tapauksessa syy tämän kytkimen oikkuiluun. Joissakin 8- V koneiden näissä kytkimissä on vain 2 johtoa, ehkä kaasareissa, mutta tein tällaisesta 2- johtoisesta soveliaan 16V koneelle juottamalla puuttuvan punaisen lisäpiuhan vapaaseen kontaktinastaan). eli kytkimiä voi tässä mielessä käyttää ristiin eri malleissa, kunhan kytkee piuhat entisen mukaisesti. tuo kolmas piuha hoitelee joutokäynnin korotusta D -asennossa.
itse kytkin taitaa kyllä kestää auton iän ja ei sitä kannata availla ennenkuin on tuon säädön vaikutuksen katsonut katsonut ( vaikka se avaaminen ja takaisin pano suht helppoa onkin ). yleismittarilla tai verkkokynällä kannattaa tietenkin kontakti katsoa ja kärry koestartata ennen kuin sulkee paneelit.
Ihmetyttää nuo huoltomiehen ohjeet, eikö säätö ole vieläkään kohdillaan ?? tosi helppo säätää itsekin.
----------
jernesti kirjoitti:Päivittelyä taasen
Uljas saabbini saapui korjaamolta ja kas, sehän jopa toimii. Pajan pihasta ei tosin lähtenyt ekalla, mutta huoltomiehen opastuksella lähti. Hän neuvoi että kun keppiä tökkää vielä hieman eteenpäin P asennosta niin heti hörähtää, tai käyttää N asennossa niin lähtee. Ei vaihtanut virtalukon pohjaa, sen hän oli testannut että toimii. Ilmeisesti kosketushäikkää tuossa kepin asentolikutunnistimessa on/oli koska sitä hän ainoastaan oli säätänyt.
Oli sitten jo puhetta että jatkossa lienee kannattaa tuo asentotunnistin vaihtaa jos se yhtään vielä temppuilee? Kysäisin jo aikaisemmin Jyväskylän saabilta että löytyneekö heiltä, eivät saa enää. Tältä foorumilta varmaan löytyy mikäli sen tarvitsen?
Korjaaja tosin ehdotti myös että koko tunnistimen voi ottaa kokonaan pois pelistä liittämällä siihen tulevat johdot yhteen. Itse meinasin että josko irroittaisi startille menevän piuhan mutta sitten ei startti taida pelittää ollenkaan. Vai?
