900 2.1 16v käy huonosti kylmänä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

No joo pakko kai se on sitten pakko myöntää, että tyyppivikoja on. Mutta ihan huonoksi keksinnöksi en suostu 2.1:stä haukkumaan.

Katsotaan nyt sitten meneekö mullakin toi kansipahvi joskus vaihtoon. Pari kuplaa sillon tällön tulee siitä pikkuletkusta paisariin.

Tai sitten musta tuli luulosairas tän keskustelun jälkeen... :?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Saabsick
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 08:50
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja Saabsick »

Lisää kommenttia:
Näin tuossa taannoin hovihuoltajan pyhissä halleissa 1989 2,1 satkun. Mittarissa 150tkm, ollut uutena asti nyt 65 herasmiehellä, siisti helmi mutta kone sökö 8O . Auto oli aina säännölisesti huollettu ja nyt sitten männät mureni käteen. 2,1 männissä käytetty seos ei ole ilmeisesti kovin kestävää. Miksiköhän muuten myytävät 2,1 on vähän ajettuja ja suht. edukkaita? Kyllä se taisi olla floppi koko idea desin lisäpotkusta.
Mahlen 2.0 mäntäsarjakin maksaa Länkkärillä alle 1/3:n 2,1 vastaavasta, onko se vähäinen lisävääntö sen arvoista?
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Saabsick kirjoitti:Lisää kommenttia:
Näin tuossa taannoin hovihuoltajan pyhissä halleissa 1989 2,1 satkun. Mittarissa 150tkm, ollut uutena asti nyt 65 herasmiehellä, siisti helmi mutta kone sökö 8O . Auto oli aina säännölisesti huollettu ja nyt sitten männät mureni käteen. 2,1 männissä käytetty seos ei ole ilmeisesti kovin kestävää. Miksiköhän muuten myytävät 2,1 on vähän ajettuja ja suht. edukkaita? Kyllä se taisi olla floppi koko idea desin lisäpotkusta.
Mahlen 2.0 mäntäsarjakin maksaa Länkkärillä alle 1/3:n 2,1 vastaavasta, onko se vähäinen lisävääntö sen arvoista?
M1989 2.1 kerro lisää, rupes kiinnostamaan. Tietääkseni 2.1i esiteltiin 1991. Pitääkö päivittää omia tietojani?
Eikä ne männät siellä murene vaan todennäköisesti se teflon pinnoite lähtee irti niistä ensimmäisistä malleista.
Kyllä tämä oli floppi, mutta että kaikki olis huonoja.

Tässä vähänajettuja ja halpoja

http://www.oikotie.fi/cache?exit=show_c ... &id=756188
http://www.oikotie.fi/cache?exit=show_c ... &id=754430

Haukkukaa vaan, tuntuu ettei 2.1 ole saabbi ollenkaan näissä piireissä :(
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Saabsick
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 08:50
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja Saabsick »

Nonniih ei tartte hermostua, totta on että malli esiteltiin 91, tuo olikin alkuvuoden malli ja minulla väärää infoa :?
Tyyppivikoja ovat juuri tuo teflonmäntien sulaminen ja jo ehjänä tavallista suurempi öljynkulutus. Kyselin 2,1 potilaiden kuolin-ikää ja kerrottiin että jopa 80.000 ajettuja (huollettuja) on tuotu hinurilla pajalle.
Se mäntien hintaero: 2.0 Mahlen mäntä maksaa noin 180.- eur/ kpl ja Teflon vastaava 485.- eut/ kpl Länkkärillä...kummatkohan ottaisin.
Eipä silti: 2,1 on klassikko erikoisuutensa (malli-ikänsä) vuoksi jo nyt enkä pidä sitä "vihattavampana" kuin tavallista 2.0 malliakaan. Kuitenkin 2,1 koneen luotettavuus / korjauskulut eivät ole missään suhteessa siihen mihin olemme tottuneet 2.0 OG900:n kohdalla.
Jatka vaan sen 2,1 kanssa harrastamista. Kyllä sitä joskus ihmetellään. Esimerkki: itselläni kupla vm 1971 Malli 1302 (ei edes S!), ei ole kiinnóstanut ketään vähän ajettunakaan viimeiseen 15 vuoteen, kunnes nyt volkkariporukissakin alkaa ´70 luku nostaa päätään....NYT kun ne parjatut ´70 luvun rumat ovat käyneet vähiin..saatika oudot McPershon etuakselilla varustetut 1,3 (ja taas: ei edes ÄSSÄ :lol: ) ...pitkä puhe: kaikille kummajaisille on sijaa ja niiden puolustajat ovat tiukoilla.
Ei kun kovaa ajoa, toivottavasti en astunut liaan kovaa varpaille... :wink:
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Ei kun kovaa ajoa, toivottavasti en astunut liaan kovaa varpaille...
Juu et astunut eikä kukaan muukaan tässä ketjussa.
(toivottavasti minä en kommenteillani astunut kenenkään varpaille)
Tuntuu vaan että aina kun sanoo ajelevansa 2.1:llä kysytään jotta koliseeko männät. Tai että noi hajoo heti.
Luulosairaus on jo iskenyt ton pelin kanssa tulle välillä kuulosteltua että josko kolinaa kuuluis.
Teidän kyllä että noita on hajonnut ja vikojakin löytyy. Silti eräänlaista "saab-rasismia" tämäkin.
Ensin vinoilee kaverit kun ajelen saabilla sitten vielä saabistitkin parjaa kun on 2.1i :cry:
Noh minä en puheista välitä, toivotaan että toi pannu sitten kestää niin pääseen pitämään klassikon piiiitkään ajossa. :)
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Iskariot
"Hölösuu"
Viestit: 1287
Liittynyt: La Joulu 27, 2003 01:42
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Iskariot »

Ei sitä enää varmaan uskalla tien päälle lähteä kun kerran yleisesti on tiedossa että tuo romu laukeaa jollekki erämaataipaleelle, susi kun on :cry:

Tai sitten ei.

Pitänee yrittää ajaa ton värkin mittariin nelosella alkavat lukemat jotta voi väittää että kerran on nähny 2.1i:n joka kesti sen mitä kakslitrasetki.

Hieman aihetta sivuten lisää vikoja vaikka sitten sen lisädesin piikkiin (pitkä piikki): Mikä saa moottorin välillä innostumaan tyhjäkäynnillä pitämään kierroksia n. 3000rpmmän pinnassa, taas tuosa joku päivä sitten otti ja yllätti. Jonku aikaa huusi ja sitten asettu. Tais olla kolmas kerta kun oireilee.
#2029 Kari Kutuniva
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Työkaverilla on 900 2.1 sedansatku automaatilla. Kyseessä on entinen poliisiauto ja ajokilometrit sen mukaiset. Nyt ollaan menossa jo muistaakseni jossain 400tkm tietämillä. Käynnistysääni on kyllä hieman karkea, mutta onhan tuo ollutkin melko kovalla käytöllä ennen siviiliautoksi siirtymistä. Mitään suurempia ongelmia ei kuulemma ole ollut.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Iskariot kirjoitti:Pitänee yrittää ajaa ton värkin mittariin nelosella alkavat lukemat jotta voi väittää että kerran on nähny 2.1i:n joka kesti sen mitä kakslitrasetki.
Omallani on ajettu 10 000 vähemmän,kuin sinun Sabinallasi. Eli eiköhän me pidetä huolta, että tässä maassa edes kaksi keksintöä ylittää 400 tkm :wink:
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Minulla oli noin vuosi sitten vm 92 2.1 musta satku, kun myin sen niin mittarissa 383tkm ja toimi edellleen hienosti! :D Rekkari muuten JAV-80*, onko jollain klubilaisella nykyään? :D
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Iskariot
"Hölösuu"
Viestit: 1287
Liittynyt: La Joulu 27, 2003 01:42
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Iskariot »

Noniin! Alkaa löytyä muitakin esimerkkejä 2.1 saapikkaista kuin vain noita stereotyypiksi muodostuneita kansipahveja polttavia kolisevia mäntävammaisia hinurin taakkoja :lol:
#2029 Kari Kutuniva
turbojake
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 06:41
Paikkakunta: Klaukkala

2.1:set

Viesti Kirjoittaja turbojake »

Mun 2.1-16:veellä , oli muuten vm 1993, tuli mittariin 230tkm enkä havainnut isoa öljynkulutusta. Myöhemmistä vaiheista ei ole mitään tietoa. Joku, jossain (tm) sanoi että jos 2.1 kestää yli 200tkm on olo huoleton - mene ja tiedä.
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
saba2,1
"Aero"
Viestit: 459
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 22:56
Paikkakunta: Helsinki/Lappeenranta

Osallistun..

Viesti Kirjoittaja saba2,1 »

..Mä ainaki messis kans "talkoissa", et 2,1:sellä yli 400tkm. :wink: Vielä 95tkm ja se on siinä. Kolme vuotta siis, ei paha. Huomenna reisuun ja pitäis tulla taas 1000km mittariin lisää viikonloppuna, pitäkää peukkuja.. :roll:
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
9-5 Nordic
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

long live 2,1 !!!
Laitetaan omakin projekti vireille eli nyt on mittarissa 218 tkm ja pelaa kuin unelma. Ysivitonen jää talliin ja kaikki ajot mennään tästä lähin 2,1:llä tavoitteena saada mittariin yli 300 tkm lukemat.

9-5 Nordic
2,1 imolared
Saabsick
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 08:50
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja Saabsick »

Minulla olisi kuvat tuon OG2,1:n 150tkm ajetuista männistä. Koskapa ei ole kotisivutilaa (vielä) niin voisinko laittaa jollekkin jotta saadaan näkyviin? Viesti yv:nä kiitos.
...ja kukaan ei ala sitten poraamaan... :wink:
Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

no minä kanssa mukaan :wink:

edellisellä satkullani (2,1 -92) oli ajettu 115 tkm kun ostin.
Pitihän se sitä kolinaa kylmänä ,mutta ei pelottanut kun oli samaa vastaavista kuulunut.
kuukauden päästä kansipahvi rikkki.
Liike tuli vastaan kun riiteli ja uhkaili kuluttajasuoja-asiamiehellä.
Kansiremppa tehtiin ja kolina lisääntyi kilometrien myötä,ja nakutus kuului myös lämpimänä.
ainakin viisi ammattimiestä (merkkikorjaamon lisäksi) ihmetteli ,mutta kellään ei ollut selitystä.
Myös minulta kysyttiin ihan vakavissaan,että onko noita tehty myös dieselinä.
Sen jälkeen vaan ajoin välittämättä kolinasta (korjataan kun hajoaa).
Ajoin sillä 170tkm ,eikä mitään oireita ollut kun lopetin kuuntelemasta tota kolinaa :D
Uudella omistajalla näyttää tulevan kilometrejä vielä paljon minua enemmän,ja kun kolinasta ei välitä meno jatkuu.
mittarissa nyt yli 300 tkm
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Vastaa Viestiin