Sudenpentujen käsikirja
Katsastuksen arvosteluperusteet
Autokorroosio, tarkastus ja arvostelu
Varsinkaan ensimmäinen ei ota kantaa tähän asiaan, mutta oli kuitenkin sopiva linkki kun kysyttiin katsastukseen liittyviä ohjeistuksia. Itse en lähde tulkitsemaan näitä määräyksiä ja ohjeita (määräykset ovat määräyksiä), mutta viimeisessä linkissä luvussa 10 ilmeisesti sivutaan tätä asiaa.
Katastrofi iski, tukivarsi petti.
Re: Katastrofi iski, tukivarsi petti.
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Re: Katastrofi iski, tukivarsi petti.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013031 ... 9_uu.shtml
kyllä kannattaa joissakin hitsikohteissa touhuta "matalalla profiililla", koska katsareita tuon lehtiartikkelinkin mukaan löytyy laidasta laitaan. mitä kriittisempi paikka sen asiallisempaa hitsilaatua kannattaa tehdä jo kertalaakista.
kyllä kannattaa joissakin hitsikohteissa touhuta "matalalla profiililla", koska katsareita tuon lehtiartikkelinkin mukaan löytyy laidasta laitaan. mitä kriittisempi paikka sen asiallisempaa hitsilaatua kannattaa tehdä jo kertalaakista.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Katastrofi iski, tukivarsi petti.
No niin, akselinpanta oli reunoista irti reilun sentin verran ja kun sitä vielä kiinni olevaa heppiä vähän napautti niin irtosi sekin samantien. Otettu akseli irti ja sentin paska- ja ruostekerros sieltä välistä löytyi.
Hiulataan täysin puhtaaksi pinnat, suojataan, sauma hepataan priimasti umpeen ja suojataan päältä myös eli samalla lailla kuin tuossa mun toisessa ässässä. Hyvin ja huolellisesti tehty on paras henkivakuutus.
Tuo panta kun olisi mutkassa tai motarilla esim. pompussa pettänyt niin olisi ollut kylmää kyytiä.
Hiulataan täysin puhtaaksi pinnat, suojataan, sauma hepataan priimasti umpeen ja suojataan päältä myös eli samalla lailla kuin tuossa mun toisessa ässässä. Hyvin ja huolellisesti tehty on paras henkivakuutus.
Tuo panta kun olisi mutkassa tai motarilla esim. pompussa pettänyt niin olisi ollut kylmää kyytiä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Re: Katastrofi iski, tukivarsi petti.
ei kannata kuitenkaan määräänsä enempää lisäainetta sulattaa, koska hitsi vetää sitä enemmän mitä enemmän kuumaa antaa. symmetrisesti vuorotellen molemmille puolille ja sittenkin jälkimmäinen samankokoinen hitsi ei jaksa yhtä paljoa takaisin vetää.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00