Katastrofi iski, tukivarsi petti.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
marvi
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 12:40
Paikkakunta: LeNpäälä

Re: Katastrofi iski, tukivarsi petti.

Viesti Kirjoittaja marvi »

Sudenpentujen käsikirja

Katsastuksen arvosteluperusteet

Autokorroosio, tarkastus ja arvostelu

Varsinkaan ensimmäinen ei ota kantaa tähän asiaan, mutta oli kuitenkin sopiva linkki kun kysyttiin katsastukseen liittyviä ohjeistuksia. Itse en lähde tulkitsemaan näitä määräyksiä ja ohjeita (määräykset ovat määräyksiä), mutta viimeisessä linkissä luvussa 10 ilmeisesti sivutaan tätä asiaa.
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Re: Katastrofi iski, tukivarsi petti.

Viesti Kirjoittaja stara »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013031 ... 9_uu.shtml
kyllä kannattaa joissakin hitsikohteissa touhuta "matalalla profiililla", koska katsareita tuon lehtiartikkelinkin mukaan löytyy laidasta laitaan. mitä kriittisempi paikka sen asiallisempaa hitsilaatua kannattaa tehdä jo kertalaakista.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3921
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Katastrofi iski, tukivarsi petti.

Viesti Kirjoittaja Kupari »

No niin, akselinpanta oli reunoista irti reilun sentin verran ja kun sitä vielä kiinni olevaa heppiä vähän napautti niin irtosi sekin samantien. Otettu akseli irti ja sentin paska- ja ruostekerros sieltä välistä löytyi.

Hiulataan täysin puhtaaksi pinnat, suojataan, sauma hepataan priimasti umpeen ja suojataan päältä myös eli samalla lailla kuin tuossa mun toisessa ässässä. Hyvin ja huolellisesti tehty on paras henkivakuutus.

Tuo panta kun olisi mutkassa tai motarilla esim. pompussa pettänyt niin olisi ollut kylmää kyytiä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Re: Katastrofi iski, tukivarsi petti.

Viesti Kirjoittaja stara »

ei kannata kuitenkaan määräänsä enempää lisäainetta sulattaa, koska hitsi vetää sitä enemmän mitä enemmän kuumaa antaa. symmetrisesti vuorotellen molemmille puolille ja sittenkin jälkimmäinen samankokoinen hitsi ei jaksa yhtä paljoa takaisin vetää.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Vastaa Viestiin