LR kirjoitti:Kiitos HMK, et valehtele yhtään itsestäsi, se lemans tonnari oli hienossa kunnossa, jonka myit meille!
900 Aero nettiautossa... aika NÄTTI !
Ei tämäkään hassumpi olisi.. http://tinyurl.com/4ehrl
Mahtaako omistaja pyöriä foorumilla??
Mahtaako omistaja pyöriä foorumilla??
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Nimestä ja paikkakunnasta päätellen ostin tuon Aeron myyjän veljeltä oman Aeroni.900S kirjoitti:Ei tämäkään hassumpi olisi.. http://tinyurl.com/4ehrl
Mahtaako omistaja pyöriä foorumilla??
Saab 9-3 2.0T XWD Vector 2009 - käyttöauto
Saab 900 Aero 1988 - harrastusajoneuvo
Ihmiskunnan kolme parasta keksintöä: polkupyörä, sähkökitara ja turboahdin.
Saab 900 Aero 1988 - harrastusajoneuvo
Ihmiskunnan kolme parasta keksintöä: polkupyörä, sähkökitara ja turboahdin.
Kiirunassa oli jonkinaikaa sitten myytävänä -91 Aero, nahka-alcantara penkit sähköllä, muutkin sähkölelut ilmastointia lukuunottamatta, whaletail ja ABS:t. ~200t ajettu, muutama pikkuvika ja hintaa 20tkr.Karjay kirjoitti: Tuo on totta. Mulla on kuitenkin hieman skeptinen fiilis, itsekin Ruotsista auton hakeneena, sikäläisten autojen kunnosta. Epäilen, että länsinaapurin puolella Aero-markkinat ovat jakautuneet karrikoidusti kahteen osaan. On ne laadukkaat jo harrastelijoille päätyneet autot, ja sitten Blocketissa usein nähtävät luokkaa 15 000 Kr ja alle olevat autot. En tietenkään väitä, että jälkimmäiset olisivat romuja, mutta pientä ja ehkä isompaakin "viksiä" vaativia.
Todella harvoin ruotsalaisillakaan automyyntisivustoilla törmää esim. vähänajettuihin 90-luvun alun nahka/AC Aeroihin. Hintakin on sitten äkkiä 40 - 50 000 Kruunua.
Olisi kaverilla nyt jos myyjä olisi suostunut varaamaan sen..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
-
900turbo3d
- "Hölösuu"
- Viestit: 1993
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Porvoo
No olihan tuo nyt sitten pakko käydä koeajamassa, niin ompahan nyt sitten ainakin tuollaista joskus saanut kokeilla! Muutamia huomioita pikku lenkin/tutkimisen tiimoilta:
- Auto oli kuulemma pesty.. Luulin kyllä että se olisi myllytyksessä ollut, koska niin ymmärsin alkuviikolla myyjän puheista. No, niin tai näin, pieniä naarmuja oli jokapaikassa oikein perkeleesti, eikä se maalipinta nyt muutenkaan mikään maailman hohdokkain ollut.
- Ruostetta saa kyllä hakemalla hakea. Ovien alareunoihin on tosin pokattu jotkut ihme pellit, että sitä sitten tiedä mitä siellä alla on..
- Auto on tosiaan joskus ylimaalattu! Se varastettiin ja ajettiin ojaan ja tuon seurauksena se maalattiin, mutta ei ilmeisesti kokonaan! Mitään "suurempaa" rytäkässä ei kuulemma hajonnut silloin. Sen jälkeen siihen asennettiin hälytyslaitteet.
Itse koeajosta:
Akku on aivan paska! *vou vou vouv vou .. ruuuummm* No käynnistyihän se viimein! Tulee kuulemma uusi akku. Tyhjäkäynnillä sen aikaa, että tuulilasi suli. Bensamittarin valo ilmoitteli jo olemassaolostaan, joten päätin heittää vain pienen pikatielenkin ja palata takaisin.
Heti alkuun ihmettelin jumalatonta vikinää! Se ei oikein kuulostanut hihnojen vinkumiselta, ja pian huomasinkin, että vinkuna voimistuu mitä enemmän puhallus on päällä, eli puhallus nolliin ja vinkuna hävisi = puhaltimen moottori vetelee viimeisiään. Korjataan kuumemma ennen myyntiä.
Ensivaikutelma oli kuitenkin hyvä. Auto meni suoraan kuin juna, kytkin pelasi perkeleen hienosti ja vaihteisto toimi niinkuin pitääkin. Ja potkua riitti! Oikeastaan liikaakin. Ei nastarenkailla ollut mitään pitoa, vaikka asfaltti oli täysin kuiva... no, ei kai kuulukaan olla, kun kerran Aero on kyseessä
Hienosti siellä tosiaan puhtia piisasi ja sillä oli kyllä ilo hieman päästellä maantiellä, toki nopeusrajoituksen sallimissa rajoissa
Lenkki oli siis lyhyt ja palasin pikimmiten takaisin. Pihaan päästyäni, testailin vielä sähkövermeet, paitsi kattoluukkua. Kuskinpuolen peili ei säätynyt = rikki, korjataan kuulemma ennen myyntiä. Hanttarin peili toimi moitteetta. Kuskinpuolen lasi meni hienosti alas, hanttarin puoli ei mennyt --> korjataan kuulemma ennen myyntiä.
Ja pisteenä iin päällä: Kapiiniin tuli aivan julmettu krääsä kun olin pihassa hetken ollut ja auto kävi tyhjäkäynnillä
En saanut selvyyttä mistä se käry tuli, mutta hiton paha krääsä se oli. ja kun avasin oven, huomasin oikein hivenen savua leijailevan pihalle!! En tiedä vaikuttiko se, että auto on seisonut lähes täysin n. puolivuotta, ja nyt se sai kuitenkin hieman kovuutta pikatiellä, vai mikä siihen vaikutti, mutta se jäi kuitenkin selvittämättä. Konehuoneen puolellekin kurkkasin, mutta siellä ei haissut pahalta, eikä näkynyt mitään epäilyttävää..
Se oli kuitenkin samanlaista käryä, mikä itsellänikin oli aikoinaan tässä satkussa, mutta se johtui siitä, kun venakopan kannentiiviste vuosi öljyä suoraan pakoputken alkukäyrään.
No, siinä sitten vaihdettiin vielä myyjän kanssa muutama lause ja hän sanoi, että kaikki viat mitä asiakas huomaa, tullaan korjauttamaan ennen myyntiä.
Maalipinta oli kuitenkin siis edelleen huono! Jos sen ihan OIKEASTI myllyttäisi, siitä tulisi varmaan kelvollinen!
- Auto oli kuulemma pesty.. Luulin kyllä että se olisi myllytyksessä ollut, koska niin ymmärsin alkuviikolla myyjän puheista. No, niin tai näin, pieniä naarmuja oli jokapaikassa oikein perkeleesti, eikä se maalipinta nyt muutenkaan mikään maailman hohdokkain ollut.
- Ruostetta saa kyllä hakemalla hakea. Ovien alareunoihin on tosin pokattu jotkut ihme pellit, että sitä sitten tiedä mitä siellä alla on..
- Auto on tosiaan joskus ylimaalattu! Se varastettiin ja ajettiin ojaan ja tuon seurauksena se maalattiin, mutta ei ilmeisesti kokonaan! Mitään "suurempaa" rytäkässä ei kuulemma hajonnut silloin. Sen jälkeen siihen asennettiin hälytyslaitteet.
Itse koeajosta:
Akku on aivan paska! *vou vou vouv vou .. ruuuummm* No käynnistyihän se viimein! Tulee kuulemma uusi akku. Tyhjäkäynnillä sen aikaa, että tuulilasi suli. Bensamittarin valo ilmoitteli jo olemassaolostaan, joten päätin heittää vain pienen pikatielenkin ja palata takaisin.
Heti alkuun ihmettelin jumalatonta vikinää! Se ei oikein kuulostanut hihnojen vinkumiselta, ja pian huomasinkin, että vinkuna voimistuu mitä enemmän puhallus on päällä, eli puhallus nolliin ja vinkuna hävisi = puhaltimen moottori vetelee viimeisiään. Korjataan kuumemma ennen myyntiä.
Ensivaikutelma oli kuitenkin hyvä. Auto meni suoraan kuin juna, kytkin pelasi perkeleen hienosti ja vaihteisto toimi niinkuin pitääkin. Ja potkua riitti! Oikeastaan liikaakin. Ei nastarenkailla ollut mitään pitoa, vaikka asfaltti oli täysin kuiva... no, ei kai kuulukaan olla, kun kerran Aero on kyseessä
Lenkki oli siis lyhyt ja palasin pikimmiten takaisin. Pihaan päästyäni, testailin vielä sähkövermeet, paitsi kattoluukkua. Kuskinpuolen peili ei säätynyt = rikki, korjataan kuulemma ennen myyntiä. Hanttarin peili toimi moitteetta. Kuskinpuolen lasi meni hienosti alas, hanttarin puoli ei mennyt --> korjataan kuulemma ennen myyntiä.
Ja pisteenä iin päällä: Kapiiniin tuli aivan julmettu krääsä kun olin pihassa hetken ollut ja auto kävi tyhjäkäynnillä
Se oli kuitenkin samanlaista käryä, mikä itsellänikin oli aikoinaan tässä satkussa, mutta se johtui siitä, kun venakopan kannentiiviste vuosi öljyä suoraan pakoputken alkukäyrään.
No, siinä sitten vaihdettiin vielä myyjän kanssa muutama lause ja hän sanoi, että kaikki viat mitä asiakas huomaa, tullaan korjauttamaan ennen myyntiä.
Maalipinta oli kuitenkin siis edelleen huono! Jos sen ihan OIKEASTI myllyttäisi, siitä tulisi varmaan kelvollinen!
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
-
Vesa Pohjalainen
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Tässä olisi toinen, tosin enemmän ajettu, mutta kuitenkin ihan hieno tämäkin
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=229945
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=229945
# 419 Vesa Pohjalainen
