Satku ruttuun

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
saba2,1
"Aero"

Viesti Kirjoittaja saba2,1 »

No mulla tuli tohon 2,1:seen 1200€ remppa, eikä tarjonneet lunariin.. vaikka Olarissa sellasellakin pelottelivat, että saattaa vakuutusyhtiö tarjota.. 8O Tosin onhan toi uudempi. Malttia vaan!
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Pidät Reetu vaan pintas. Talvella 2002 ajoin lumisateen alle jääneen kiveen ja viikon vanha H2-nastakumi meni puhki (yli 5 sentin halkeama) ja tykkivanne meni 10 sentin matkalta läjään.

Tuli sitten haukuttua K-raudan omistaja, K-raudan työmaan vastaava mestari ja maarakennusfirman mestari :twisted: Lopulta ei korvauksia tullut ja ilmoitin asiasta kaupungin tiemestarille. 100% korvaus tuli, tosin kaupungin kautta mutta taisi maarakennus firma saada jonkun sakon tms.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Myrkky
luonnevammamouho

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Pystykeulasatkuja purussa, osat asevelihintaan.. itse purkaen lähes ilmaiseksi. (mm. yksi kori lähdössä nyt keväällä leikeltäväksi korjauspaloiksi finlandiaprojektiin joensuuhun, luukut tarvitsen itse ja hyvistä umpioista haluan nimellisen hinnan mutta kaikki muu mitä on, ilmaiseksi.. tule ja hae, työkalut löytyy ja majapaikka purku-urakan ajaksi on!)

Ja finkkuprojektilainen, otas yhteyttä... se on muuten muutama viikko ja paaliin.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
jannes
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja jannes »

Tappele viimeiseen hengenvetoon asti korvauksista. Se oli komea pystäri. Jos palkit on suorat, pääsee vähän helpommalla korjauksella.
-JanneS-
Saab 9-5 SE Wagon 2.0t -00
Renault Grand Scenic 1.6 -05 (ranskalainenkin osaa tehdä vähävikaisia autoja :) )
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Reetu kirjoitti:Kävin tarkastamassa alueen ja missään portissa, tai seinässä ei ole varoituksia trukista , lukee vain , et noutopiha.
No niin..so on sitten sinun pelastus.
Se oli trukkikuskin oma moka, ( kun se tuli vielä hallista ulos ) eikä noudattanut riittävää varovaisuutta.
Jos se olisi tullut tavallista tietä/kujaa oikealta niin sitten se olisi ollut
sinun moka, täällä kun pätee samat säännöt kuin parkkialueillakin.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Toivotaan niin.. jos rautakaupan johtajan mielestä olis ollut selvä tapaus , tuskinpa olis edes vahinkoilmoitusta ruuvennut täyttään , mut se trukkikuski rupes vänkään , et hänhän tuli oikealta.
Pahuksen tarkastaja kun vetää luunsa vasta ensiviikolla tänne.
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Se miksi se vahinkoilmoitus tehdään, rautakauppa ei maksa vahinkoa
omasta pussistaan.
Koska kaupalla on olemassa vakuutus tällaisten varalle.
Ja vakuutus yhtiö vaatii että vakuutustarkastaja tarkastaa vahingoittuneen
omaisuuden ja näin määritellään vakuutusyhtiön osuus.

Kun se tarkastaja tulee, sano että et tiedä mitä vaurioita on runkoon tullut
koska autoa ei ole saanut purkaa, näin ollen se mitä löydetään ulkopuolisessa tarkastuksessa ei kerro koko totuutta.

Jos tarkastaja rupeaa puhumaan lunastuksesta, silloin on parempi ruveta
puhumaan "könttä korvauksesta" tai sitten vakuutusyhtiö etsii uuden
saman kuntoisen auton.

Ne osaavat olla aika ylimielisiä nämä tarkastajat, aina ovat luulemassa
että niitä yritetään kusettaa.
( itse olen joutunut aika monta kertaa tappelemaan tarkastajien kanssa )

viisi vuotta sitten 900i 4D sedan vm 1988.
96 tuli kylkeen ja remontin hinta oli silloin n.10000,- mk.
Auto korjattiin liikkeessä vakuutuksen piikkiin.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Reetu

Kiitos hyvistä neuvoista :D
Reetu

Kiitos Myrkky tarjouksestasi , pidän mielessä :wink:
Reetu

Hei tuli tuollainen asia mieleen , et kun tuo satku ei ole mun , vaan rahoitusfiman niin tartteekos niiden tietää tästä , ja onkos vakuutusyhtiö herkempi esim. lunastukseen laittamassa tms. silloin?
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Sopimusehtojen mukaan ostaja on velvollinen ottamaan ajoneuvolle lakiin perustuvat vakuutukset sekä myyjän sopimusta tehtäessä vaatimat muut vakuutukset ja pitämään ne voimassa, kunnes ajoneuvon omistusoikeus siirtyy ostajalle. Mikäli ostaja laiminlyö vakuuttamisvelvollisuutensa tai irtisanoo vakuutuksen vastoin sopimuksen ehtoja, myyjä saa ottaa vakuutukset ostajan kustannuksella. Vahinkotapahtuman sattuessa ostajan pitää tehdä vakuutusehdoissa edellytetyt ilmoitukset vakuutusyhtiölle. Ajoneuvon omistajalla on ostajan sijasta oikeus vahingon sattuessa nostaa ajoneuvoa koskeva vakuutus- tai vahingonkorvaus ja sillä kuitata kaikki osamaksusopimukseen perustuvat saatavansa ostajalta.

eli ilmoitus vahingon aiheuttajan vakuutusyhtiölle riittää.
Mutta tuon auton arvo ei varmaan ole niin suuri että rahoitusyhtiö rupeaisi
sitä peräämään..!
(*=ex) #2060#
Aksu900
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Reetu mulla on sitten pystäriin jotain nippeleitä, vilkut ainaki ja se spoilerin härpäke ja etupuskuri. Eikä oo kalliita. :)

Kälviältähän sitten löytynee osia vaikka koko saapin rakentamiseen, puhelinsoiton päässä, itse purkamalla. Jossei kaikkia oo paalattu jo. :roll:
Aki Peltola #1132
jcarlson
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Katselin tuossa varaston sisältöä kun on ylihuomenna muutto, niin minultakin löytyy noita pystärin vilkunlaseja ilmeisesti jopa kaksi paria. On muutamaan näemmä tullu vaihdettua kirkkaat vilkut. ;)
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Reetu

Juu.. kunhan se vakuutus ukkeli käy palataan asiaan.
Reetu

Eipäs taida kannattaa ruveta ostamaan viistokeulan osia , kun itseltä löytyypi lähes kaikki mitä tarvitaan.
Voipi olla , että se palkki joka on syylärin ympärillä joudutaan vaihtaan ja sitä mulla ei ole.
Vastaa Viestiin