Tällä kokemuksella uskoisin, että 900-99-90 jarrusatulasta voi itsekin kunnostaa ihan käypäsen vaihtamalla kaikki saatavilla olevat osat.
Ja Puhdistamalla joka kolon! Hiekkapuhallus olisi ollut hyvä, mutta helle esti nyt ne haaveet. Jarrurasvalla sopivista paikoista liukastaa. Senkin huomasin, että männäntiivisteen uran pohjalle saattaa olla kertynyt ”mömmöä” jos sitä ei poista, jumittuu mäntä varmaan todennäköisemmin.
Jos käyttää rasvaprässi-kikkaa purkamisessa, täytyy muistaa, että sitä poistettavaa vaseliinia on sitten joka reiässä!
Tietenkään korjattava osa ei saa olla loppuun ajettu, ne sisäiset mekanismit pitää toimia ok. Kuluneen käsijarruvivun täytehitsasin ihan vain kokeeksi, se reuna kuluu viistoksi joka on jarrun rungon hahlossa.
Olis mukava lukea korjaamokäsikirjasta miten jarru oikeasti kuuluu korjata? Sekä säätää!
99 käsijarrun säätö
Re: 99 käsijarrun säätö
96-76 avo 2,0V6, ajossa kesät
900 Airflow -84, varaosiksi
9-5 2,3t -02, kakkosauto
900 i16 -91, odottaa katon alla
900 T-16 Aut Cabriolet -87, silmäterä
90 -85, pappamalli
#425
900 Airflow -84, varaosiksi
9-5 2,3t -02, kakkosauto
900 i16 -91, odottaa katon alla
900 T-16 Aut Cabriolet -87, silmäterä
90 -85, pappamalli
#425
Re: 99 käsijarrun säätö
Korjaamokäsikirjat luettavissa tuolla:
https://www.saabnet.com/tsn/faq/manuals/C900.htm
https://www.saabnet.com/tsn/faq/manuals/C900.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00