eli samat varuste-erot ja mallivaihtoehdot (jos ei ovien lukumäärää huomioida) kuin tuplayseissä vuosina 83/84, poislukien nopan etuspoileri ja tuplayseissä ovien lukumäärä 2/4?scania-vabis kirjoitti:Tasan kaksi mallivaihtoehtoa taisi olla:
4-v. ja
5-v. jossa eroina lisäksi: kierroslukumittari, pikku etuspoikka, 5,5 " vanteet, tihkukytkin vinkkareissa
Puhukaas nyt ysinoppa-vihaaja ympäri..
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
ja onnittelut myrkylle. pitäskö sanoa että liian hyvää olis ollut ollakseen totta, jos auto olisi ollut vielä kilvissäkin. höh, harmitus sentään. ihmiset usein liian hysteerisenä vie kilpiä pois, ymmärtämättä että auton voi heti ensalkuun laittaa seisontavakuutukseen jonka jälkeen seisomisen kulut on vain verotuksen verran eli 26 centtiä päivässä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Peltiä tuohon muuten todentotta saakin laittaa..
Paikkauslistaa: Apukuskin oven helma, molemmat takapyöräkotelot, molemmat b-pilarin ja helmakotelon yhdyskohdat, peräkontti kolmesta kohtaa, molemmat etupyöräkotelot sekä pesunestesäiliön alapuolelta keulasta.
Nyt ollaan niillä rajoilla, että kuinka nopan käy..

Paikkauslistaa: Apukuskin oven helma, molemmat takapyöräkotelot, molemmat b-pilarin ja helmakotelon yhdyskohdat, peräkontti kolmesta kohtaa, molemmat etupyöräkotelot sekä pesunestesäiliön alapuolelta keulasta.
Nyt ollaan niillä rajoilla, että kuinka nopan käy..

90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Toivon sulle voimia ruosteen päihittämiseen, mieti sitä iloa, kun ruosteet ovat historiaa, ja tiedät, että auto on jälleen iskussa, vaivaa se vaatii, ja paljon, mutta vain sen kerran, sitten kunnon maali ja suojaukset säännöllisesti, niin pysyy pitkään hyvänä.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Ei tuosta "pelastettavaksi" enää ole, mutta jos tuosta talvikulkineen itselle tekisi periaatteella "harsitaan kasaan" ja katsotaan vieläkö jaksaa seuraavana vuonnakin.lefa42 kirjoitti:Toivon sulle voimia ruosteen päihittämiseen, mieti sitä iloa, kun ruosteet ovat historiaa, ja tiedät, että auto on jälleen iskussa, vaivaa se vaatii, ja paljon, mutta vain sen kerran, sitten kunnon maali ja suojaukset säännöllisesti, niin pysyy pitkään hyvänä.
Tosin meikäläisen tapauksessahan sen melkein tietää miten siinä käy.. "jopo keulii" taas ja kohta siihen ollaan ruuvaamassa k-jettiä, satkun paksumpia ovipahveja kahvoineen, keskuslukkoa yms..


90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 84
- Liittynyt: To Tammi 13, 2005 23:24
- Paikkakunta: kirkkonummi
Kannattaa tosiaan harkita lähteäkö tekemään kulkinetta vielä moisesta, kaavailemillesi modifioineille ainakin henk.koht. etsisin paremman aihion, niistäkään kun ei vielä ole pulaa, esim jokin alle 200tkm ajettu hyväkorinen "helmi" kannustaisi enemmän jatkorakenteluun. Ei noita kaikkia vanhoja baaseja ole mahdollista/järkevää pelastaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Verorästejä ei ollut, eikä mitään muitakaan esteitä käyttöönotolle. Eli minä teen kaverin kämppään sähköjä talkoina, kaveri sit hitsaa tuon rojun talkoina ja molemmat ollaan tyytyväisiä..ng900aero kirjoitti:Kannattaa tosiaan harkita lähteäkö tekemään kulkinetta vielä moisesta, kaavailemillesi modifioineille ainakin henk.koht. etsisin paremman aihion, niistäkään kun ei vielä ole pulaa, esim jokin alle 200tkm ajettu hyväkorinen "helmi" kannustaisi enemmän jatkorakenteluun. Ei noita kaikkia vanhoja baaseja ole mahdollista/järkevää pelastaa.
Mahdolliset kevyet muutokset, kuten ruiskun asennus, on läpihuutojuttu. Kaikki tarvittava materiaali on olemassa, tarvitaan vain päivän verran aikaa ja joku kaveriksi kaljapalkalla.

*)Ruiskun asennus tosin on osa tämän kulkineen "viimeistä voitelua", eli kun päätetään että tämä on viimeinen katsastus, niin solmu putkeen ja menoksi..

90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
wanhat saabit hyötykäyttöön, oikea periaate! sydäntä särkee nähdä kaatopaikalle ajettuja kokonaisia autoja!Myrkky kirjoitti:Kymppiin on hitsattu jo ensimmäiset 3 paikkaa mutta nyt on projekti ensiviikkoon jäissä, pitää käydä katsomassa kolmea ysisatkua ikäskaalalla 82-88. Jos otan kaikki+ sen romurautakasan(n.2000kg) niin saan ilmaiseksi...
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Tutustuin tällä viikolla ysikymppiin, kun satku oli huollossa (TAMPEREEN HEPO-AUTO ANTAA LAINA-SAABIN ALLE BENSAKULUJA VASTAAN, kts. korjaamolista). Oli se kyllä karu peli. Mutta jotenkin symppis kaikessa vaatimattomuudessaan.
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
Ysinoppa hitsattu, enää pikkufiksiä + epäoleelliset kosmeettiset korjaukset ja sit leiman hakuun.
Opettavainen oli tämäkin projekti, tähänmennessä opittua kun pari paikkaa laittelin itse: Älä hitsaa ilman maskia, älä hitsaa ilman rukkasia ja älä etenkään hitsaa verkkopaidassa ja shortseissa!
Opettavainen oli tämäkin projekti, tähänmennessä opittua kun pari paikkaa laittelin itse: Älä hitsaa ilman maskia, älä hitsaa ilman rukkasia ja älä etenkään hitsaa verkkopaidassa ja shortseissa!

90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Myrkky kirjoitti:Ysinoppa hitsattu, enää pikkufiksiä + epäoleelliset kosmeettiset korjaukset ja sit leiman hakuun.
Opettavainen oli tämäkin projekti, tähänmennessä opittua kun pari paikkaa laittelin itse: Älä hitsaa ilman maskia, älä hitsaa ilman rukkasia ja älä etenkään hitsaa verkkopaidassa ja shortseissa!



mulle kävi kans joskus noin, kumma homma kun sitä ei tunne vaikka naamari kärvähtää

Hienoa että olet saanut nopan kuntoon.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98