99 vs 900

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

9000CD23T kirjoitti:GLS oli varustettuna kaksikurkkuisella kaasuttimella.
Jari... :?: nyt korjaamaan asiavirhe :)
josipan kirjoitti:99 on talvella ehkä hiukka lämpimämpi kuin satku.
eka kerta kun kuulen jonkun kertovan noin. minun kokemukset viittaavat juuri päinvastaiseen, ja mitä muiltakin olen kuullut.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

lucaf kirjoitti:
9000CD23T kirjoitti:GLS oli varustettuna kaksikurkkuisella kaasuttimella.
Jari... :?: nyt korjaamaan asiavirhe :)
Ehhehe. Saattaa sieltä muitakin löytyä :oops:

Mutta lukekaa sitä sillä varauksella, että toi sivu on mun kirjoittamaa ja ihan omasta päästä. Joo, ilmeisesti turboautomaattia ei tuplaysillä koskaan ollut mallistossa, mutta tiedäpä häntä, olisiko erikoistilauksesta sitten saanut...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
josipan
"Viggen"
Viestit: 586
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 13:10
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja josipan »

lucaf kirjoitti:
josipan kirjoitti:99 on talvella ehkä hiukka lämpimämpi kuin satku.
eka kerta kun kuulen jonkun kertovan noin. minun kokemukset viittaavat juuri päinvastaiseen, ja mitä muiltakin olen kuullut.
tuo minun väite perustuu lähinnä viime talvena omistamiini satkuun(900i 8v) ja 99:iin (gl-84).kummassakin oli uudet termostaatti ja nesteet.ja kyllä tuo 99 oli yli20 asteen pakkasillakin lämpimämpi ja kaikki ikkunat pysyi sulina kun taas satkussa takasivuikkunat pysyi lähes jäässä, mutta ei sielläkään kyllä kylmä ollut.joten kyllä ne lämpimiä on molemmat.saa nähdä tänä talvena mikä vie voiton :D .eli missä tarkenee parhaiten onko se tuo 89 satku vai tuo 76:nen 99 vai kenties 95-70.
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

GLS oli varustettuna kaksikurkkuisella kaasuttimella
siis GLs mallissa on kaksi kaasutinta.
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Missä tämä auto mahtaa nyt olla..?

http://www.multi.fi/~samppo/99UKK.html
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Se vihreä Ruotsissa pidennetty yksilö on Uudenkaupungin automuseossa.. Vieressä nököttää myös saunanikkunafinkku, mutta en tiedä onko sama, kuin tuossa ylemmässä artikkelissa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Vastaa Viestiin