Paluu Saabin omistajaksi... NYT KUVIA AEROSTA!!!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
smuurine
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja smuurine »

Täällähän on tarkkasilmäistä porukkaa :P
Konepelti on uudemmasta og900:sta, jossa pieni upotus merkkiä varten. Sekä konepelti että sivuovet ovat "tehdasuusia" ja täysin ruosteettomia siksi. Merkit odottaa autotallissa, tosin takaluukkuun ei ole tekstejä, vain noita turbomerkkejä 4 kpl. Maski tais tosiaan 84:ssa olla harmaa ja 85 tuli vasta tuo kromimaksi. Takasiipeä kuvittelisin että on saanut tehtaalta ihan lisävarusteena tuolloin jo. Olihan helmiäsvalkosessa aerossakin aina tuo mukana. Nahkapenkit on tosiaan edellisen omistajan mukaan jostain muutaman kymppitonnin ajetusta lunarivehkeestä löytyny ja on todella ryhdikkäät/hyväkuntoset. Kuskin penkissä on mekaaninen korkeudensäätö. En tiedä kuuluisko alkuperäisissä penkeissä sitä olla :roll: Kävin ostamasas Glymin nahanhoitoainetta, jonka pitäis vähän puhdistaa penkkejä. Ei niissä tosin mitään tahroja kyllä näy :P Nahkista pintaan kun Mimmi saa yhteistilauksen tehtyä 8)

Näin muuten pahaa painajaista että kaveri polki saabia huolella ja olin kauhuissani kyydissä takapenkillä. Jonkun ajan kuluttua kone alko kalkattamaan ja savua tuli konepellin alta. Pysähdyttiin sitten huoltoasemalle ja kansipahvihan siitä oli palanut ym. menny rikki. Toivottavasti mulla ei oo mitään ennustajan kykyjä :P
Viimeksi muokannut smuurine, Su Loka 30, 2005 10:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 T16 Aero -84
petteri75
"Hölösuu"

No HUH!

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Itse näin kerran unta, että olin Aeroni takapenkillä, ratissa jotain italian-poikia (vehje tuotu Italiasta..), nopeutta 160km/h ja sitten vain kysyin, miten menee. "Hyvin"..auto alkoi pyörimään ja sitten heräsinkin. Toivottavasti muilla Aeronauteilla ei ole moisia, auton haltijanvaihdokseen liittyviä unia..:)

Tuo "valaanperän" uretaani/kumiosaan saa korvauskappaleen Saabilta. Varaosanumerokin oli jossain vaiheessa tallessa (kun itse haaveilin moisesta); jos sitä edelleen Saabilta löytyy, niin voi olla tulevaisuutta ajatellen hankinnan arvoinen? Pisteosat ovat aina vaikeita, tulevaisuudessa vieläkin haasteellisimpia.

Jos sytytys-osia aletaan vaihtamaan, niin kohtuullinen uhraus olisi hankkia Bosch/OEM -osia jakajan kanteen & pyörijäksi. Lisäksi NGK:n platinakärkisillä tulpilla on ollut hyviä kokemuksia, hankintahinta on tietenkin kohtuullisen kova mutta kai niiden joku 90tkm pitäisi kestääkin. Mikä harrastepelillä tulee täyteen joskus 2100? :)

Voisi kuvitella, että autoharrastuksen parhaita muotoja on omata peruskunnoltaan hyvä peli, jossa sitten vain ehostamassa yksityiskohtia priimakuntoon..:)
Eski
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Eski »

Itse vaihdoin omaan Aeroon punaisen kojetaulun ja Momon lisävarustenahkartin, vaikka ne eivät autoon alunperin kuulu. Sopivat vain niin pirun hyvin tuohon punaiseen nahkasisustaan. Vuoden 1985 Aero-esitteessä sanotaan, että Colorado Red -nahkasisustaan kuuluu myös punainen kojetaulu, mutta olenpa nähnyt -89 Aeron punaisilla nahkapenkeillä ja mustalla kojetaululla. Esite löytyy skannattuna minun kotisivulta osoitteesta http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/files ... screen.pdf

Löytyy myös ruotsinkielinen M1984 Aero-esite: http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/files ... screen.pdf

Aeroa ei muuten koskaan anneta kavereiden poljettavaksi, ei edes unissa :twisted:

Eski
smuurine
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja smuurine »

Eski kirjoitti: Aeroa ei muuten koskaan anneta kavereiden poljettavaksi, ei edes unissa :twisted:

Eski
:P :P :P
Oli muuten -92 T16:n kanssa hauska lapin vaellusreissu kaverien kanssa pari vuotta sitten. Käytiin myös Norjan puolella ja mittariin tuli 3000 km koko reissusta. Ei sitten vuoroteltu ajamista, kun en uskaltanu päästää kavereita rattiin :oops: . En mä kavereita, muutamaa saab-harrastajaa lukuunottamatta, oo ikinä oman saabin rattiin päästäny, enkä päästä :twisted: Mulle entinen omistaja sano että tos 84 aerossa pitäis koko sisusta kojetauluineen olla punanen. Oot kuitenkin varma että musta noissa pitäis olla?
900 T16 Aero -84
saabracing
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Eski kirjoitti:Itse vaihdoin omaan Aeroon punaisen kojetaulun ja Momon lisävarustenahkartin, vaikka ne eivät autoon alunperin kuulu. Sopivat vain niin pirun hyvin tuohon punaiseen nahkasisustaan.

Aeroa ei muuten koskaan anneta kavereiden poljettavaksi, ei edes unissa :twisted:

Eski
on tuota sinunkin aeroa tullut poljettua :wink:

ja tuo punainen kojetaulu kyllä käy erittäin hyvin sisustan kanssa yhteen...
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Hmm...niissä helmiäisvalkoisissahan oli ainakin punainen.. :?
saabracing
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saabracing »

smuurine kirjoitti:
Eski kirjoitti: Aeroa ei muuten koskaan anneta kavereiden poljettavaksi, ei edes unissa :twisted:

Eski
:P :P :P
Oli muuten -92 T16:n kanssa hauska lapin vaellusreissu kaverien kanssa pari vuotta sitten. Käytiin myös Norjan puolella ja mittariin tuli 3000 km koko reissusta. Ei sitten vuoroteltu ajamista, kun en uskaltanu päästää kavereita rattiin :oops: . En mä kavereita, muutamaa saab-harrastajaa lukuunottamatta, oo ikinä oman saabin rattiin päästäny, enkä päästä :twisted: Mulle entinen omistaja sano että tos 84 aerossa pitäis koko sisusta kojetauluineen olla punanen. Oot kuitenkin varma että musta noissa pitäis olla?
kaverin -84 on ihan musta kojetaulu.

ja -87 aerossa myös vaikka molemmissa on punaisen oloiset nahat...
Eski
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Eski »

En ole missään kasinelosessa nähnyt alkuperäistä punaista kojetaulua. Myös siinä -84 esitteessä on kaikissa kuvissa mustat kojetaulut. Minultakin puuttuu vielä punaiset a-pilarien "suojat" ja kaiutinritilät. Ja noista smuurisen kuvista iski paha Whaletail-kuume :D

Eski
lucaf
"kukkahattu"

Viesti Kirjoittaja lucaf »

onpa hieno auto! aika vekkulin näköiset noi jenkkivalot, odotin näkeväni mailiasteikon nopeusmittarissa vaan ei ollutkaan. itse säilyttäisin tuon keulan niin alkuperäisenä kuin suinkin.
smuurine kirjoitti:-Laturin valo palaa, kun käynnistää. Sammuu kun antaa vähän kierroksia.
onko tämä varmasti vika, minun ysiyseissä vaikuttaa ominaisuudelta.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lefa42
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

lucaf kirjoitti:onpa hieno auto! aika vekkulin näköiset noi jenkkivalot, odotin näkeväni mailiasteikon nopeusmittarissa vaan ei ollutkaan. itse säilyttäisin tuon keulan niin alkuperäisenä kuin suinkin.
smuurine kirjoitti:-Laturin valo palaa, kun käynnistää. Sammuu kun antaa vähän kierroksia.
onko tämä varmasti vika, minun ysiyseissä vaikuttaa ominaisuudelta.
Sama täällä (paitsi '76:ssa), ja joku satkuistani teki samaa, jossei painanut kaasua käynnistäessä, että kierrokset olisivat nouseet. Nykyään polkaisen heti startissa, jottei tarvitse miettiä, onko vikaa vai ei 8)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Jokke A
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Sama ominaisuus on tainnut olla kaikissa Saabeissani, enpä ole kokenut tuota mitenkään viaksi tai edes haitalliseksi. Pieni kierrättäminen kun auttaa heti.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
hene-
"Hirsch"
Viesti:

Re: Aerou!

Viesti Kirjoittaja hene- »

Jokke A kirjoitti:
petteri75 kirjoitti:Aerot ovat kivoja
En olisi itse osannut paremmin sanoa. Kuvia kehiin! :D
Näinhän se on :D

Todella hieno tuo aero! Sopii nuo 16" vanteet ja whaletail makeesti.
Ei muuta kuin onnellisia kilometrejä!
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
timpetti
"Hölösuu"

aero

Viesti Kirjoittaja timpetti »

ou beibi,mikä kärry!aggree letkuis,tosi häjyn näköne...onnittelut!!!!!!!!!!!!!
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
Vastaa Viestiin