Polttoainetalous oli parantunut asia. Korkeampipuristeinen h-kone olisi mahdollistanut tehojen noston. Sensijaan konetta kuristettiin kanavista antamaan samat tehot B-koneen kanssa sillä vaikutuksella, että polttoaineenkulutus putosi.Jusau kirjoitti:Tehot ja väännöt taisivat olla aika samoissa B ja -H-moottoreissa, yksikaasuttimisessa se 100hp ja tuplilla 108hp. H-moottori on muistaakseni parikymmentä kiloa kevyempi B:hen verrattuna, jossakin vanhassa AJA-lehdessä oli esittely H-sarjan 'parannuksista' B:hen verrattuna. Paino oli ainakin yksi parantunut asia.
99vm-80 + 90 osia
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
ei sovi 90 kattoverhoilu.axtec kirjoitti:ja sitten vielä kun tuossa ysiysissä on kattoverhoilu rikki ja roikkuu niin voisiko ysikympistä vaihtaa koko kattoverhoilun?

on melko isotöinen urakka laittaa 99:iin 2,1 16V.. sähköt kai siinä eniten miettimistä tuottaa..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Tottakai sen saa toimimaan. Ruiskun sähköt ovat kuitenkin hyvin pitkälti yhtenä nippuna, jonka saa irroitettua siitä moottorinluovuttajasta. Itse kyllä hommaisin sen koko luovuttaja-auton varaosiksi, jotta mitään nippeliä ei jäisi puuttumaan.axtec kirjoitti:mutta entäs tuo edellä mainitsemani 2.1 16valve vm-91
onko mitään toivoa saada sähköjä toimimaan ikinä?
onko kyseistä konetta istutettu tuplaysiin ikinä?
voisi olla kivasti vääntävä kone noin niinkun vapariksi
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
sain vihdoin ja viimeinkin projektin aluilleen ja nostin 90:sestä koneen ja laatikon pois ja irroittelin ne toisistaan. muuten ihan helpohko juttu mutta vaihteensiirtäjän irrotus tuotti vaivaa, kun ei ollu ennen tehny.
tänään sahasin koneenluovuttaja satkun käymään ja en muistanut että pakoputkea tarvittiin viime kesänä, säikähdin ihan simona kun pörähti käymään
tänään sahasin koneenluovuttaja satkun käymään ja en muistanut että pakoputkea tarvittiin viime kesänä, säikähdin ihan simona kun pörähti käymään

- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24636
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
multa löytyy 2d 99:siin sellainen kattoverhoilu joka ei tule ikinä roikkumaan. irroittamaan en ala ,noutaa saa rahaa vastaan.axtec kirjoitti:ja sitten vielä kun tuossa ysiysissä on kattoverhoilu rikki ja roikkuu niin voisiko ysikympistä vaihtaa koko kattoverhoilun?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
eipä taida muilta osin poiketa gl-mallista. mahdollisesti kakskaasarimallissa oli jonkinlainen etuspoileri, ainakin 79 vuoden esitteessä (nimellä "etuvakaaja")axtec kirjoitti: ja vielä kysyisin että kun tuossa taka-kontissa lukee GLS niin onko eroa tav.gl:ään? muutakuin yksi kaasutin enemmän.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)