Karvalakeista karvalakein 900, pari kysymystä ;)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11508
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Saattaisi olla hyvinkin mahdollista päästää jousta löysemmälle avaamatta rullaa kummastakaan päästä.

Vyön pää on irrotettavissa rullasta. Vedetään vyö täysin ulos, pidetään rullaa paikallaan samalla kun vedetään vyötä rullan keskellä olevasta hahlosta "väärään suuntaan" niin että saadaan irrotettua vyön päätyyn ommeltuun lenkkiin pujotettu tappi. Laitetaan jotakin sopivaa puikkoa rullan hahloon niin, että vyön saa vedettyä pois rullasta ilman että jousi pärähtää löysäksi. Päästetään rullaa varovasti, hallitusti esim. 1,5 kierrosta löysemmälle ja laitetaan vyön pää takaisin rullaan, tappi paikalleen lenkkiin, ja annetaan kelautua. Vyön toiminnan tarkastus ja koeajo.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kiitokset jusille, pitää harjoitella tuota ensin noilla 90:n ylimääräisillä takavöillä.
Onko kyseinen ilmiötä ilmennyt muilla?
itselläni on aiemmissa saabeissa kelautuminen ollut välillä aika tehotonta, ei yhdessäkään tälläistä liiallista kelaushalukkuutta, tässä suorastaan pusertuu penkkiin. Tai no ei nyt sentään mutta painaa inhottavasti vasenta olkapäätä ja rintakehää.

Tämä auto on ollut vuodesta 1994 naisella ajossa, olisikohan neito ollut ympärysmitaltaan niin kapeaa sorttia ettei vyötä ole turhan paljoa tarvinnut vetää ulos :)
oju
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 08:44
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja oju »

Jos kerran vyöstä ruvetaan turisemaan niin voiko 900:n etuvyön alaosan muovikuoren korjata jotenkin? Kyseessä ei siis ole suoraan itse vyön kestävyyteen tai varsinaiseen toimintaan vaikuttava asia. Muovi on kuitenkin mennyt rikki eikä tarjoa vyötä kelalle kelattavaksi oikeassa asennossa joten kelaus on heikkoa.Korjaamalla em. muovin asia varmaan korjaantuisi.

En vain oikein usko että katsastusmies olisi iloinen jeesusteipistä ja selityksestä että 'kyllä vyö on ihan ehjä siellä sisällä'
Vastaa Viestiin