Onko kenenkään saabissa lisämittareita tai heijastinpanelia
-
- "Saabisti"
- Viesti:
Joo on aitoa italialaista puuta satkun kojelaudassa.

Hyvin on halkeillut ja rispaantunut. Kaksi satsia korvikkeita on jemmassa. Noopassa on takapaneeli, mutta parille sedanin paneelille olisi kysyntää, jos kellä on ylimäärin. Juniorin autoon pitäisi löytyä sellainen. Pystykeula - Pappamobiiliin tuli jo joulupukilta kirkkaat vilkut.

Hyvin on halkeillut ja rispaantunut. Kaksi satsia korvikkeita on jemmassa. Noopassa on takapaneeli, mutta parille sedanin paneelille olisi kysyntää, jos kellä on ylimäärin. Juniorin autoon pitäisi löytyä sellainen. Pystykeula - Pappamobiiliin tuli jo joulupukilta kirkkaat vilkut.

Viimeksi muokannut Vesa Pohjalainen, Ti Joulu 26, 2006 17:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 419 Vesa Pohjalainen
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
joskus oli juttua tuosta heijastimen foliosta. mites se nyt menikään... saako siihen vaihdettua sitä mitenkään? vai että olisi haijastin paneeleille kysyntää! voisin luopua sopivaa euromäärää vastaan omastani sedan jos hirmu hinku on....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Saabisti"
- Viesti:
-
- "Saabisti"
- Viesti:
No mikä on "sopiva" euromäärä?nalleolut kirjoitti:joskus oli juttua tuosta heijastimen foliosta. mites se nyt menikään... saako siihen vaihdettua sitä mitenkään? vai että olisi haijastin paneeleille kysyntää! voisin luopua sopivaa euromäärää vastaan omastani sedan jos hirmu hinku on....
# 419 Vesa Pohjalainen
-
- "Saabisti"
- Viesti:
tomaatti kirjoitti:Annapas tästä projektista sitten raporttia.Leikkaatko itse muotoon vai puuseppä?Mitäs se viilu maksoi?JugiBoy kirjoitti:Itsellä työn alla jalopuupaneeli. Hankittuna puusepältä pirun kallis Rosenholz viilu, jonka puuseppä liimasi pariin lennokkivaneri kerrokseen.
Ja GLE:stä löytyy myös tuo heijastinpaneeli takapäästä.
Pikkuisen on jäänyt tuo projekti, mutta sopivan hetken tullen olisi tarkoitus taas jatkaa. Viilu maksoi kaikkineen about 80€ ja sitä on vajaan neliön verran. Niin sommittelin, että levystä saisi kahdet paneelit + hanskalokeron kannet. Itse olisi tarkoitus leikata lehtisahalla ja Dremelillä loput. Lakaksi suositteli maalari Hempels(tai jotain sinnepäin) venelakkaa. Rosenholz on juuriviilua( tai tämä viilupala ainakin on), josta syystä aika haurasta ja oksaista. Hirvittävän kaunista lakan alta.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
mittarit
Terve!
Joo oon tässä kanssa miettinyt lisämittareiden asennusta. Ajattelin että ne vois tosiaan asentaa siihen radionaukkoon ja radion siirtää alas. Nykyaikaisissa radioissa kun on pikavalinnat ja automaattihaut RDS:lä niin ei niitten kanssa tarvii niin aktiivisesti pelata. Samaten aattelin että mittareita tulee paremmin seurattua siitä ylhäältä. Samalla ne muodostavat tylikkään kokonaisuuden koska muutkin mittarit ovat ympyröitä sekä suoraan alhaallahan on ilmanvaihdon kolme ympyränmuotoista säädintä.
Katselin tuossa Motonetissä oli Trisco:n mittareita, jotka näyttivät ihan hyviltä ja sopivilta vanhempaankin autoon, samaten niissä ei ollut mitään logoja. Biltemankin mittareita oon katellut mutta ei oikeen sovi tyyliin ne.
Onko ne Trisco:t hyviä vai pitääkö ostaa suosiolla VDO:ta?
Mutta mitäs mittareita mä sitten laitan?
Ite ajattelin että kolme mittaria, taikka sitten kaksi ja paneeliin muutama katkaisin ja merkkivalo. Öjynpainemittari on ainakin oltava, mutta oliskohan se öljynpainemittari tarpeellinen? Sitten on toki jännite ja amppeerimittarit. Yhteensähän noista kaikista tulee neljä, joten yksi täytyy jättää pois mutta mikä se olisi.
Aattelin että se öljynlämpötilamittari ei varmaankaan niin tarpeellinen oon, etenkään vapaastihengittävässä vehkeessä. Vai saisko esim. samalla mittarilla mitattu katkaisijasta vaihtamalla sekä vaihteiston että moottorin öljynlämpötilaa?
Niistä jännite ja ampeerimittaristakaan en tiedä. Yleensähän ampeerimittaria pidetään tarpeellisempana.
Joo oon tässä kanssa miettinyt lisämittareiden asennusta. Ajattelin että ne vois tosiaan asentaa siihen radionaukkoon ja radion siirtää alas. Nykyaikaisissa radioissa kun on pikavalinnat ja automaattihaut RDS:lä niin ei niitten kanssa tarvii niin aktiivisesti pelata. Samaten aattelin että mittareita tulee paremmin seurattua siitä ylhäältä. Samalla ne muodostavat tylikkään kokonaisuuden koska muutkin mittarit ovat ympyröitä sekä suoraan alhaallahan on ilmanvaihdon kolme ympyränmuotoista säädintä.
Katselin tuossa Motonetissä oli Trisco:n mittareita, jotka näyttivät ihan hyviltä ja sopivilta vanhempaankin autoon, samaten niissä ei ollut mitään logoja. Biltemankin mittareita oon katellut mutta ei oikeen sovi tyyliin ne.
Mutta mitäs mittareita mä sitten laitan?
Ite ajattelin että kolme mittaria, taikka sitten kaksi ja paneeliin muutama katkaisin ja merkkivalo. Öjynpainemittari on ainakin oltava, mutta oliskohan se öljynpainemittari tarpeellinen? Sitten on toki jännite ja amppeerimittarit. Yhteensähän noista kaikista tulee neljä, joten yksi täytyy jättää pois mutta mikä se olisi.
Aattelin että se öljynlämpötilamittari ei varmaankaan niin tarpeellinen oon, etenkään vapaastihengittävässä vehkeessä. Vai saisko esim. samalla mittarilla mitattu katkaisijasta vaihtamalla sekä vaihteiston että moottorin öljynlämpötilaa?
Niistä jännite ja ampeerimittaristakaan en tiedä. Yleensähän ampeerimittaria pidetään tarpeellisempana.
SAAB
Re: mittarit
Mulla on triscon ahtopainemittari ja se on ainakin ihan hanurista. Näyttää 0.3-0.4 bar liikaa ahtoja...kimmoisa kirjoitti:
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit