Tuplis tuli pihalle

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"

Viesti Kirjoittaja tturku »

Samalla sen maalipinnan kiillottaa kun vahaa. Puhdistin colorcleanerilla javahasin tossa viikko sitten ekaa kertaa satkun konepellin ja täytyy sanoa että lika, vesi, lumi, loska ja muu paska pysyy paljon paremmin poissa ja helpompi pitää auto puhtaana. Kyllä se mun mielestä vahaus kannattaa talvellakin.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

tturku kirjoitti:Samalla sen maalipinnan kiillottaa kun vahaa. Puhdistin colorcleanerilla javahasin tossa viikko sitten ekaa kertaa satkun konepellin ja täytyy sanoa että lika, vesi, lumi, loska ja muu paska pysyy paljon paremmin poissa ja helpompi pitää auto puhtaana. Kyllä se mun mielestä vahaus kannattaa talvellakin.
En tiedä millainen Saabi pitäisi olla alla että viitsisi vahata, ainakaan kertaakaan ei cabbe ole vahaa nähnyt, ehkä pitäisi ostaa jokin erikoismalli jota sitten jaksaisi vahata (ainakin kerran omistusaikana, mielestäni jokin auton jynssäys on aika ääliöhommaa;) ):D
Ei näitä vakiomalleja jaksa puunata, ei siitä wanhan Saabin arvo mihinkään muutu ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
anttisb
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja anttisb »

Ostin kesällä og900 saabin ja maalipinta oli aika haalistunut. Kävin maalipinnan ensiks läpi hiomavahalla ja sitten tavan vaha pintaan ja autosta tuli kuin uus. "Ainakin melkein" Ja pestessä lika irtoaa paremmin. Käsipelissä työn määrä on valtava, sai varata koko sunnuntain. Mut kannatti.
"kuuppa"
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

tturku kirjoitti:Samalla sen maalipinnan kiillottaa kun vahaa. Puhdistin colorcleanerilla javahasin tossa viikko sitten ekaa kertaa satkun konepellin ja täytyy sanoa että lika, vesi, lumi, loska ja muu paska pysyy paljon paremmin poissa ja helpompi pitää auto puhtaana. Kyllä se mun mielestä vahaus kannattaa talvellakin.
Ääni tälle ajatukselle.
Nimenomaan talvella siitä vahasta on hyötyä.
Käytän pesuun AutoGlymin shampoota, jossa on vahaa ja pinta pysyy hyvänä talven silläkin. Talevn aikana vahaan auton yleensä pari kertaa. kesällä useammin. Tumma auto tuntuu vaativan hoitoa enemmän kuin vaalea.
# 419 Vesa Pohjalainen
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

ng900aero kirjoitti: En tiedä millainen Saabi pitäisi olla alla että viitsisi vahata, ainakaan kertaakaan ei cabbe ole vahaa nähnyt, ehkä pitäisi ostaa jokin erikoismalli jota sitten jaksaisi vahata (ainakin kerran omistusaikana, mielestäni jokin auton jynssäys on aika ääliöhommaa;) ):D
Ei näitä vakiomalleja jaksa puunata, ei siitä wanhan Saabin arvo mihinkään muutu ;)
No valintakysymyshän se on.
Minä olen ajanut myllykoneella läpi aina huusholliin tulleet autot ja sen jälkeen vetänyt vahakoneella aineet pintaan. Sen jälkeen niiden hoito on ollut aika helppoa.

Minusta kaikkien karvalakkien äiti ysinooppakin on nätti hyvin hoidettuna. Kun en noita sen enempää kaupittele, en jaksa miettiä arvon nousua tai laskua. Siisti ja hyvin hoidettu ajopeli vain sattuu olemaan ilo silmälle ja antaa tiettyä ajamisen iloa. Minä jopa imuroinkin autoja aika usein...siivotaan meillä kotonakin :wink:
# 419 Vesa Pohjalainen
Vastaa Viestiin