
Kansipahvi taisi kimahtaa
Eli vanha mukaan, kun menee pultteja hakemaan. Ilmeisesti kannattaa myös napata vanha kannentiiviste, tai sen jämiä mukaan tai ottaa edes jonkinlaisia mittoja, kun Motonetistä hakee uuden yläpään tiivistesetin. Imusarjaankin ilmeisesti useammanlaisia tiivisteitä on olemassa, joten varmaan siitäkin jotain paperimallia väkästää mukaan. Saa sitten kerrasta oikeat eikä tartte koko elämää tuhrata siihen, että ajelee moneen kertaan vaihtamaan, kun on väärän tuotteen ostanut..tomaatti kirjoitti:Kyllä ne motonetin pultit ovat ihan asiallisia.Kannattaa vaan olla tarkkana että saa oikean pituiset!Ollut kuulemma motonetilla paljon vääränmittasta kannenpulttia tarjolla.Ainakin täällä foorumilla ollut sellaista juttua lähiaikoina..

Edit: Minkälainen kanta muuten on kannenpulteissa tässä 2,1 koneessa? 8-venaisessa taitaa ainakin olla semmonen sisäpuoleinen TORX E16? Onko tässä samanlainen? Moinen hylsy pitää myös hommata, jotta kannen saa irti..
Tarvitaanko muita erikoisia kaluja, vai pärjääkö ihan normaalisetillä, eli hylsysatsi, kiintolenkkejä, ruuvimeisseleitä, kunnon pajavasara ja momenttiavain?
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Saab 900C -90
-
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Hyvinhän nuo E16-pultit on lähtenyt tavallisella 13-mm hylsyllä irti. Vaarallista ehkä enkä kyllä kokeilisi millään halpis-hylsyillä, mutta itse olen pari kertaa kannen irroittanut ja kiinnittänyt eikä ainakaan vielä ole lyönyt tyhjää...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Silloin kun piti kannentiiviste vaihtaa, yritin eka kattoa tarvikehylsyä, mutta jostain syystä kaikki E16-kokoiset olivat materiaalivahvuudeltaan asteikolla säälittävä-naurettava suunnilleen puolessa välissä.akyttala kirjoitti: Edit: Minkälainen kanta muuten on kannenpulteissa tässä 2,1 koneessa? 8-venaisessa taitaa ainakin olla semmonen sisäpuoleinen TORX E16? Onko tässä samanlainen? Moinen hylsy pitää myös hommata, jotta kannen saa irti..


Onko kukaan muuten koskaan pohtinut, että jos nuo 2,1 kansiviat eivät johdukkaan lohkosta, vaan itse kannesta? Eikös 2,3 tonnarissa ole sama kansi kuin 2,1, eikä se taida tonnarissakaan kestää.
Siis jospa 2,1 koneeseen laittaisi 2,0 16-naulaisen kannen, niin mahtaisiko kestävyys olla samaa luokkaa kuin kaksilitraisessa?
Siis jospa 2,1 koneeseen laittaisi 2,0 16-naulaisen kannen, niin mahtaisiko kestävyys olla samaa luokkaa kuin kaksilitraisessa?
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Saab 900C -90
mitä vasten ne kansi pultit pitää vaihtaa? ei ymmärrä, omasta mielestä niiden vaihdossa ei mitään järkeä. kuitenkin muutaman koneen purkanut ja kasannut. Mutta jos haluaa rahaa niihin laittaa 
ja aina on motonetista tullut oikeanlaiset tiivisteet, turhaa niitä malleja mukaan ottaa. naurettavaksi ehkä itsensä tekee jos alkaa niitä siinä tiskillä mallailemaan

ja aina on motonetista tullut oikeanlaiset tiivisteet, turhaa niitä malleja mukaan ottaa. naurettavaksi ehkä itsensä tekee jos alkaa niitä siinä tiskillä mallailemaan

Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
-
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Essonbaarimekaanikot väittää kovasti että vehkeissä jossa kiristysmomentti on asteina, on venyvät pultit jotka täytyisi uusia aina kun ne irroittaa. Sanovat myös ettei vanhoilla tapeilla kestä (tai että saattaa pysyä vuoden/pari). Itse en ole uusinut mutta moni tuttu uusii joka kerta. Ymmärrettävää sinänsä, eipä parinkymmenen euron menoerä ole mitään jos vaihtoehtona joutuu repimään kannen uudestaan irti.
Ainakin T16 kansi tulee kyllä melko tiukkaan kiinni vapariin verrattuna, itsellä löi momenttiavain tyhjää vielä 190Nm kohdilla. Paljonkohan tuossa suunnilleen "pitäisi" tulla momenttia (80Nm+90deg)?
Ainakin T16 kansi tulee kyllä melko tiukkaan kiinni vapariin verrattuna, itsellä löi momenttiavain tyhjää vielä 190Nm kohdilla. Paljonkohan tuossa suunnilleen "pitäisi" tulla momenttia (80Nm+90deg)?
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
sama momenttihan on vaparissa ja turbossa...
en näe mitään syytä vaihtaa alkuperäisiä laadukkaita pultteja ainakaan jos on varmuus että on ensimmäinen kannen aukaisu..
tuolla kannella se lisä teho kai suurimmaksi osaksi tuohon on haettu joten en miettisikään korvaavani sitä b202 kannella!
en näe mitään syytä vaihtaa alkuperäisiä laadukkaita pultteja ainakaan jos on varmuus että on ensimmäinen kannen aukaisu..
tuolla kannella se lisä teho kai suurimmaksi osaksi tuohon on haettu joten en miettisikään korvaavani sitä b202 kannella!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Kansi on aukaistu jo kerran aikaisemmin, n. 190tkm sitten. Ei mitään tietoa, onko sillon käytetty uusia vai vanhoja pultteja.mikkoimp kirjoitti:sama momenttihan on vaparissa ja turbossa...
en näe mitään syytä vaihtaa alkuperäisiä laadukkaita pultteja ainakaan jos on varmuus että on ensimmäinen kannen aukaisu..
tuolla kannella se lisä teho kai suurimmaksi osaksi tuohon on haettu joten en miettisikään korvaavani sitä b202 kannella!
Ei tuosta lisäätehosta niin väliä olisi, kun kone vaan kestäisi.

Edit: Ekassa rempassa pultteja ei ole uusittu. Turhaa tai ei, aion nyt varmuuden välttämiseksi uusia pultit samantien.

Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Saab 900C -90