Akku takakonttiin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Turbo16 kirjoitti:tomaatti: aika härski asennus takaluukkuun :)
No saapa ainakin akunnavat äkkiä irti kun on noi pikaliittimetkin. :wink:
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

tomaatti kirjoitti:
Turbo16 kirjoitti:tomaatti: aika härski asennus takaluukkuun :)
No saapa ainakin akunnavat äkkiä irti kun on noi pikaliittimetkin. :wink:
Mielestäni todella fiksu asennusmalli!
Äkkiäkö muija tuohon ompelisi viellä hupun alkuperäisen kaltaisesta huovasta,avót.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
JL
"Aero"
Viestit: 474
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 16:31
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JL »

Itse siirsin turbossa akun peräkonttiin ja tavoitteena oli että akku on piilossa ja istuu kunnolla paikallaan.. niinpä ei auttanut kuin ottaa laikkakone karskiin käteen ja ajaa pohjasta pala pois ja muotoilla siihen pellistä akulle sopiva paikka. Nyt on akku nätisti kontinpohjalevyn alla lattaraudalla kiinni köytettynä. Pienen syvennyksen joutui akulle tekemään. Sopii normi kokoinen akku ja eipä mennyt kuljetus tilaa kontista :roll: Voin laittaa kuvia kunhan vaan saan aikaiseksi.

EDIT: Kuvia

Kannattaa muuten tarkistaa ettei ole kontinpohja tuosta akun kohdalta kovin mätä ennen kuin laittaa akun sinne!
Viimeksi muokannut JL, Ma Kesä 11, 2007 17:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Jl:Mullakin on ihan sama suunnitelma -79 turbo satkuni kanssa.Toi auto mikä on mun kuvassa niin siihen tuollainen avonainen akku sopii.Sen auton status tulee muuttumaan radikaalisti lähivuosina.
Nimimerkki:Turoset turvakaaret jo hankittu.. :wink:
JL
"Aero"
Viestit: 474
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 16:31
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JL »

Nim. tomaatilla on siis jotai härskejä suunnitelmia.. :D Oikein! :wink:

Yhtä toimiva on varmasti tuo avo-asennuskin, jopa jossain tilanteessa kätevämpi.
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Eli nyt hommasin 50mm2 kaapelin, akkukengät ja muut hilpeet akun siirtoon konttiin.
Sulake jäi vielä hommaamatta...miten iso se täytyisi olla? Ja mistä löytää niin isoja?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

No nyt on akku kontissa ja muutama kuva omasta sovelluksesta:

Kuva
Eli tällä lailla se sinne istui...kiinnike tehty rosterista ja kaivettu siihen akun leveyksinen ura. Kyllä pysyy. Akku vähän vinossa pitäs suoristaa, kun jaksaa.

Kuva
Tässä leikattu reikä pohjalevyyn

Kuva
Ja tässä toisen satkun pohjalevystä tehty kansi..Näyttääpäs kontti likaiselta salamalla...kuva vääristää.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Laitetaan nyt linkki tuohon omaan optima-viritykseen, jos joku ei sitä tuolta projekti-osiosta huomannut:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 2&start=67

Eski
Vastaa Viestiin