Edistystä auton kulutuksessa ?
Eipä tuo niin kummaa ole, että Saabi kulkee pienellä aineella. Omalla Ceellä ennätys on jotakuinkin 6l/100km matka-ajossa. Nopeus saa olla reipas sata.
Vaikea kyllä käsittää, miksi Saabeja haukutaan bensarosvoiksi. Erityisesti tuo kaasarikoneen maine ihmetyttää. Jos Saabi kuluttaa liikaa bensaa, on vika siinä penkin ja kaasupolkimen välissä..
Vaikea kyllä käsittää, miksi Saabeja haukutaan bensarosvoiksi. Erityisesti tuo kaasarikoneen maine ihmetyttää. Jos Saabi kuluttaa liikaa bensaa, on vika siinä penkin ja kaasupolkimen välissä..
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Saab 900C -90
Joka autossa se on siinä se suurin syy. Minulla ei mikään auto vie kuin sen maksimimäärän mitä se osaa viedä.
Mutta ajotyylinsä kullakin...mutta en usko, että tuota classicia saa menemään alle 8l/100km, jos se ei 80km/h matkanopeudessakaan mene.
Kai tuolta voisi sytkän ja muut tarkastaa varmuuden vuoksi. ajoituksen lähinnä. Mitä kattivehkeelle tapahtuu, jos sytytysennakkoa lisää vaan?
Mutta ajotyylinsä kullakin...mutta en usko, että tuota classicia saa menemään alle 8l/100km, jos se ei 80km/h matkanopeudessakaan mene.
Kai tuolta voisi sytkän ja muut tarkastaa varmuuden vuoksi. ajoituksen lähinnä. Mitä kattivehkeelle tapahtuu, jos sytytysennakkoa lisää vaan?
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
8.2l/100km oli edellisellä Roin-reissulla; 470km maantietä ja yli 200km seka-ajoa. Turbolla siis.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
itse päästelen usein tuolla -89 900i 16v:lä 700km. tripillä mittaamani paras kulutus matka-ajossa on 7,4l/100km. normi sekalaisessa ajossa tuo menee 8-8,5l/100km
olen huomannut ainakin että vastaava katillinen vei minulla melkein puolilitraa enemmän seka ajossa, kuin tämä katiton kulkurini.
olen huomannut ainakin että vastaava katillinen vei minulla melkein puolilitraa enemmän seka ajossa, kuin tämä katiton kulkurini.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Finkulla olen ajanut Tku-Oulu välin muistaakseni 6.8l kulutuksella, pidettiin nopeus cruisella max 90km/h, kyseessä siis viritetty T16 -84 jossa nelipykäläinen loota seiskan enskalla. Luulen että tuosta nopeutta nostamalla kulutuskin olis noussut reippaasti.
Saabin kulutus on varmaan sen takia pidetty aina suurena koska siinä ei matkamittari/nopeusmittari valehtele käytännössä yhtään. Nimittäin jos vertaa vaikka 80-90 luvun japsiin niin nissä yleensä nopeusmittari voi heittää jopa 10% (näyttää liikaa eli matkaakin tulee liikaa), siitä ku laskee kulutuksen niin näyttäähän se aika paljon vähemmän
Saabin kulutus on varmaan sen takia pidetty aina suurena koska siinä ei matkamittari/nopeusmittari valehtele käytännössä yhtään. Nimittäin jos vertaa vaikka 80-90 luvun japsiin niin nissä yleensä nopeusmittari voi heittää jopa 10% (näyttää liikaa eli matkaakin tulee liikaa), siitä ku laskee kulutuksen niin näyttäähän se aika paljon vähemmän
9-3 -99 T5 E85
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
Turbossa on perinteinen jakaja josta voi säätää sytytystä. Tosin turbo kat-malleissa muistaakseni on samanlainen ennakkokäyrä kuin katittomissakin, mutta en nyt muista 100% varmaksi.mikkoimp kirjoitti:eipä niitä paljon rukkailla kun on ezk...Huikko kirjoitti: Kai tuolta voisi sytkän ja muut tarkastaa varmuuden vuoksi. ajoituksen lähinnä. Mitä kattivehkeelle tapahtuu, jos sytytysennakkoa lisää vaan?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Turbossa on perinteinen jakaja josta voi säätää sytytystä. Tosin turbo kat-malleissa (900) muistaakseni on samanlainen ennakkokäyrä kuin katittomissakin, mutta en nyt muista 100% varmaksi. 9000 ja DI on eri asia, mutta esim. DI+APC versioissa voi eprommin vaihtaa.mikkoimp kirjoitti:eipä niitä paljon rukkailla kun on ezk...Huikko kirjoitti: Kai tuolta voisi sytkän ja muut tarkastaa varmuuden vuoksi. ajoituksen lähinnä. Mitä kattivehkeelle tapahtuu, jos sytytysennakkoa lisää vaan?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com