Kannattaako ostaa kilvetön moottorivaurioinen 900"aero&

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Mutta toisaalta jos sulla on paperi jossa lukee 180hv (132kw) ja autosta löytyy sama runkonumero, niin miksipäs sitä ei saisi sitten rekisteröityä? Tää mun jaarittelu on vain yleiskiinnostusta että miten moinen auto on muodostunut.
Citroen C5, OG900t16
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Sami kirjoitti: Toi kuvien auto ei ole -86 tai -87. -88:sta eteenpäin voi olla.
Miksei voisi olla -86 tai -87..? :?
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Kuvissa näkyy pienempiä yksityiskohtia jotka vähän hämää ja joista vain arvaan että joko on huolella muuteltu tai kori on -88 tai uudempi. (konehuoneessa pelti, jossa puola on kiinni + muutama muu paikka). Takakontti taas viittaa siihen että kontti on vaihdettu tai jotain..(ei ole takalasinpyyhkijän reikää ikkunassa. Jossain vaiheessa se jäi vähäksi aikaa pois). Se että ahtimen putket eivät ole 86:sta tai 87:sta voi tarkoittaa mitä vain eikä liity koriin ja myös penkit voi olla otettu uudemmasta. Voi hyvinkin olla niin että auto on kasattu monesta autosta tai jotain..

Kuten aiemmin sanoin, pitäisi päästä koria katsomaan niin voisi sanoa varmaksi. Vajaa 20 satkua ollut eri vuosilta ja niiden kanssa renutessa on vaan huomannut pieniä yksityiskohtia joista vain jotenkin tunnistaa lähemmin katsellessa että mihin autoon mikäkin liittyi.
Citroen C5, OG900t16
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Pelasta ihmeessä tuo kaunotar!
Ainakin kuvissa näyttää kovapeltiselle, joten taitaa olla vaan tekniikan kunnostusta vailla.
900S(T5.5) M1991(KR)
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Muistan muuten nähneeni ko. pirssin aikoinaan huuto.netissä myynnissä. Siitä on jo about. pari vuotta aikaa. Oli silloin vielä kilvissä. Silloin sitä kaupattiin Aerona, mutta joku silloin tiesi, ettei ole alkuperäinen.

Mutta kyllä tuo mulle kelpais 8)
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
nahkis
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 20:21
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja nahkis »

Suabisti kirjoitti:Muistan muuten nähneeni ko. pirssin aikoinaan huuto.netissä myynnissä. Siitä on jo about. pari vuotta aikaa. Oli silloin vielä kilvissä. Silloin sitä kaupattiin Aerona, mutta joku silloin tiesi, ettei ole alkuperäinen.

Mutta kyllä tuo mulle kelpais 8)
Taisi olla juu joskus huuto.netissä aikoinaan.


Tuli ostettua kyseinen peli tänään, ja nyt sai rekisteriotteenkin käteen. Löytyy ed.rekisteritunnus. Käyttöönotto 30.09.1987. Rekisteriotteessa on valmistenumero sama numero kuin auton tyyppikilvessä konehuoneessa ja takaluukustakin se löytyy. Otteessa on myös Muutoskatsastus 24.06.1991 ja erikoisehdoissa lukee Valmistenumeromeistos, mikä ihme seon? :)
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

nahkis kirjoitti: Valmistenumeromeistos, mikä ihme seon? :)
Se toinen numero siellä takakontissa tai missä se on merkattu olevaksi. Korinvaihdoissa ennen tuli noita. En tiedä miten nykyään. Joku on jostain syystä 1991 päättänyt tehdä korinvaihdon josta prosenteissa tietty osa on siitä toisesta valmistenumerosta ja tietty osa toisesta.

Syitä voi olla vaikka:

-Kolarikorjaus: alkuperäinen turbo kolaroitu ja päätetty rakentaa se uuteen koriin
-maahantuonti. Verojen soveltaminen edullisimmiksi tms..

Hieno auto jokatapauksessa! Aidoksi Aeroksi nimittäisin tuota ilman muuta, Ei sillä ole väliä jos siihen on käytetty varaosakori jostain toisesta satkusta tai minkä sarjanumeron mukaan rekisterissä sitä nimitetään. Onkohan kuinka monta kaasarisatkua ollut kattoluukulla ja noilla laseilla tai sitten siihen on tehty melkoinen remontti korinvaihdon yhteydessä.

Ei muuta kuin entisöimään hieno Aero tuosta!
Citroen C5, OG900t16
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

onnea tosi hienolle "uudelle" saabille 8)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

No, oliko se korinvaihto? Eli onko tekniikka kanta-autoa ja koppa vaihdettu ehjään?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
nahkis
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 20:21
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja nahkis »

carimat kirjoitti: Thnx :D . Mukavahan tuon hakureissu oli, vaikka puomin perässä tulikin.
Täytyy sanoa että rehellisiä myyjiä löytyy vielä, ei ollut auto todellakaan yli mainostettu "hyvä" yksilö...positiivinen oli heti ensinäkemä autosta.
Pihakin oli kuin SAAB paratiisi...uudempia vain olivat kuin tuo,mutta hienoja autoja useampi 8) . Kiitos ja kumarrus heille vielä kerran :D .
Kiitoksia! Ja onnea projektille! :)
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
Vastaa Viestiin