Joni900 kirjoitti:Joo meisselillä löysäsin ketjun siitä pikku pykälästä missä on kolo. Ja sitten takaisin kiinni painamalla tämä pykälä takaisin normi asentoon.
Ei pitäisi olla mitään tarvetta painaa sitä kiristimen lukituskynttä takaisin, sen pitäisi palautua jousen painamana ihan itsekseen ja siten osata omatoimisesti lukkiutua kiristintallan hampaisiin ketjun kiristyessä / venyessä / kuluessa. Ainoastaan tallaa sisäänpainaessa pitää kynsi saada nousemaan tallan hammastuksesta, kaikki muu pitäisi toimia automaattisesti.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Joni900 kirjoitti:Joo meisselillä löysäsin ketjun siitä pikku pykälästä missä on kolo. Ja sitten takaisin kiinni painamalla tämä pykälä takaisin normi asentoon.
Ei pitäisi olla mitään tarvetta painaa sitä kiristimen lukituskynttä takaisin, sen pitäisi palautua jousen painamana ihan itsekseen ja siten osata omatoimisesti lukkiutua kiristintallan hampaisiin ketjun kiristyessä / venyessä / kuluessa. Ainoastaan tallaa sisäänpainaessa pitää kynsi saada nousemaan tallan hammastuksesta, kaikki muu pitäisi toimia automaattisesti.
Mulla on ilmeisesti tämä mekanismi paskana. Mutta korjasin sen väliaikaisesti kiristämällä ruuvin siihen koloon. Nyt ei enään ketju pompi. Kokeilin äsken käyniistää ja TADAA! auto lähti tulille niinkuin wanhan satkun kuuluukin. Nyt vielä jäähytysnesteet ja öljyt vaihtoon ja sitte ei muutaku baanalle.
Nyt on kyllä hyvä fiilis ku oon koko kesän tota yrittäny fiksata nyt se yhtääkkiä on kunnossa
nalleolut kirjoitti:tyhmä kysymys kumpi tää nyt on 8 vai 16 naulanen
Videossa näkyi olevan i8 k-jet
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Purussa NG900 ja OG9-5 Wagon.
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*