Saab -87 +50hp?
-
- "Viggen"
- Viesti:
Re: Saab -87 +50hp?
Ääni kaasuille. Sitten kun kieli keskellä suuta viilatut ventiilit on tienpientaareella vaihdettujen mäntien lyötyä ne suurennetuista palotiloista sen hyllyllä olevan ilmansuodattimen kotelon kautta sinne, voi tempasta letkun irti pullosta..ensin naurattaa se ohi menevä penari ja sitten alkaa naurattamaan ne pientareella kierivät juuri viilatut kiiltävät venttiilit ja lopulta se suomalaiselle harvinaisen vaikea itselle nauraminenkin sujuu kun pyörii naurunkyyneleet silmissä siellä aarnikotkaratin takana..
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Nossuttaa
Ömh.. Samoilla kikoilla se Saabin kone virittyy kuin muutkin, rallikäytössä ottivat aikoinaan b-koneesta 16v-kannella muistaakseni +200 hv. Tällä foorumilla oli joku jokkista käsittelevä ketju jossa joku kertoili jokkis-satkustaan, kannattaa ehkä vilkaista sitä ja opiskella moottorin virittämisen periaatteet. Turboa ehdotetaan Saabeihin miltei aina, koska se on näissä autoissa halpa ja "helppo" vaihtoehto, osaa on Suomi täynnä. Jos pienellä budjetilla tahdot halpikseen lisähevosia, suosittelen itsekin ahdinta. Turbon pakosarja ja ahdin + vaikka turbon k-jet ruutaksi on 8-venttiiliseen aika helppo ratkaisu.-saab_85 kirjoitti:Saabin viritysmahollisuudet jää turboon ja ilokaasuun?
konneesa ei vissii mitään viilattavaa oo, ei mitään vastaavaa? harvemmin kyl nelitahteja viilataan
Moonlight-tuning nyt jostain syystä noita kaasuja hehkuttelee, jokos olet testannut niitä kunnolla käytössä? Videota tai dynolappua ei ainakaan ole näkynyt... Keväällä taisi tulla ensimmäiset hehkutukset aiheesta.
Edit: Sen verran vielä, että puolueetonhan minunkaan mielipiteeni ei tietenkään ole. Turbon k-jet ja pakosarja (hitsausintoiselle) makailevat nimittäin hyllyssä ylimääräisenä... Suosittelen EHDOTTOMASTI vaparin virittämistä, voisi tulla villi peli rahalla ja taidolla rakennettuna. Mutta rahanpuutteessa ahdin ja pikkuahdot voisi olla hyvä vaihtoehto.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
Toisaalta jos haluaa vähän nähdä vaivaa, niin asenna siihen tupla-Zeniitit ja taittele vapaavirtausputkisto alle. Entiseen noppaani ne maksoi yhteensä n. 80e, ja auton luonne muuttui ihan totaalisesti. Ei kylläkään puhuta ihan +50hv lisäyksestä, mutta jotain kuitenkin 
Edit: Eikä tarvi pelätä sulaneita venttiileitä eikä männän hajoamisia

Edit: Eikä tarvi pelätä sulaneita venttiileitä eikä männän hajoamisia

- Tuomas -
"Tärkeintä vaan on, että on joku paikka missä olla."
"Tärkeintä vaan on, että on joku paikka missä olla."
Mun autosta puuttuu turpo ja vaikka siinä se olisi niin en sitä sulle myisi-saab_85 kirjoitti:Myy mulle turpoÄäni kirjoitti:Tee siitäTURBO.

Mutta esim. tuosta saat turpon ja muuta tarpeellista 300€:
http://www.nettiauto.com/1559212
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
miulta löytyy tuohon budjetti ratkaisu.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Jos oikeen halvan karvahattu virityksen haluut,lipasuta kannesta 3-3.5mm pyöristät kaikki terävät palotiloista ja lyöt kasaan/seoksia vähän rikkaammalle/sytyistä alipaine kokonaan jumiin ja keskipako15/35asteeseen.Kestää ja tuntuu jos ei hajoo..
Ilman suodattimen poistosta mä puhuin.. ja hyvin mä sen tiesin..jcarlson kirjoitti:Type R-tarra takaluukkuun vielä niin jo vain kulkee!SB90 kirjoitti: -ilmansuodation koristeeksi hyllylly
-kannen palotilojen suurentaminen..
Ei vaan oikeasti, kannattaako neuvoa jos ei ole aavistustakaan siitä mistä puhuu?

Nii kyllä se virtausta parantaa jos sä siitä puhuit..

Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
On vaan vähän kaukanaÄäni kirjoitti:Mun autosta puuttuu turpo ja vaikka siinä se olisi niin en sitä sulle myisi-saab_85 kirjoitti:Myy mulle turpoÄäni kirjoitti:Tee siitäTURBO.
![]()
Mutta esim. tuosta saat turpon ja muuta tarpeellista 300€:
http://www.nettiauto.com/1559212

Saab se miehen tiellä pitää, naisia unohtamatta.
-
- "Viggen"
- Viesti:
En ole sabassa päässyt kokeilemaan vielä, hehkutan silti, koska olin itse aina vastaan mutta se on niin saakelin helppo ja halpa..
Ja olen samaa mieltä että vapari tai remmiahdettu on parasta voimaa. No turbo sh*t only real power ja en ole täällä turboja koskaan ylistänyt ja 75% meijän harrasteautoista on vapareita.
Mutta jos joku tietää helpomman ja halvemman tavan hommata 50hp kun kaasut niin infotkoon
Ja olen samaa mieltä että vapari tai remmiahdettu on parasta voimaa. No turbo sh*t only real power ja en ole täällä turboja koskaan ylistänyt ja 75% meijän harrasteautoista on vapareita.
Mutta jos joku tietää helpomman ja halvemman tavan hommata 50hp kun kaasut niin infotkoon

Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Nossuttaa
Nossuttaa
palotilojen? Eikö kuitenkin pako/imukanavien..?SB90 kirjoitti: -kannen palotilojen suurentaminen..
bmw e46 alias proteesi
Tuon sano varmaan se 7 litrasen 40l/100km kuluttavan jenkkimobiilin omistaja, joka ei tiennyt miten turbo toimii...moonlight-tuning kirjoitti:No turbo sh*t only real power
Nitroista: Real power on varmaan se kohta kun kaasu loppuu 30 sekunnin vedon jälkeen...
Kai homma kuitenkin kiteytyy alkuperäisen kysymyksen esittäjän ongelmassa siihen, ettei semmosia halpoja/helppoja hevosvoimia, tai pitäisikö modernimmin sanoa kilovatteja ole oikeasti olemassakaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
laitat vaan isomman pensaletkun ja pitemmän kaasuvaijerin nii saat heti +50hp
# 1
Projekti saab 900 twinturbo +1000hp
Bugatti veyron
Projekti saab 900 twinturbo +1000hp
Bugatti veyron
Missä mielessä vapaasti hengittävä taikka "remmiahdettu" moottori on pakokaasuahtimella varustettua parempi? Muuttuuko esimerkiksi 4 litrainen V8 oikein mitoitetulla turboahtimella vapaasti hengittävää huonommaksi? Mikä tekee "remmiahtimesta" ylivertaisen pakokaasutoimiseen ahtimeen verrattuna?moonlight-tuning kirjoitti:Ja olen samaa mieltä että vapari tai remmiahdettu on parasta voimaa. No turbo sh*t only real power ja en ole täällä turboja koskaan ylistänyt ja 75% meijän harrasteautoista on vapareita.
Väittävät että "välitön"voima olisi remmiahtimen paremmuus.Mua ainakin jotenkin inhottaa koko ajatus remmiahtimesta enkä oikein osaa edes perustella miksi.
Toisaalta en ole koskaan ajanut autoa jossa olisi remmiahdin joten hataralla pohjalla mennään.
Ilokaasut taas kuuluvat mun mielestä pelleilyyn pullon vaihtoineen kaikkineen.Hetkellistä hupia josta pitkää iloa ei saa.Eipä noista iloa ole esim.pidemmässä rata-ajelussa jollei halua täyttää autoaan pulloilla.
Ps.Ihme topic tämäkin.Haiskahtaa kusetukselta tai sitten teinipoikien peltoauto-projektilta,sen verta ihme juttua..
Toisaalta en ole koskaan ajanut autoa jossa olisi remmiahdin joten hataralla pohjalla mennään.
Ilokaasut taas kuuluvat mun mielestä pelleilyyn pullon vaihtoineen kaikkineen.Hetkellistä hupia josta pitkää iloa ei saa.Eipä noista iloa ole esim.pidemmässä rata-ajelussa jollei halua täyttää autoaan pulloilla.

Ps.Ihme topic tämäkin.Haiskahtaa kusetukselta tai sitten teinipoikien peltoauto-projektilta,sen verta ihme juttua..