Poika täyttää 18, OG vai NG?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
toms
"Hölösuu"

Re: Poika täyttää 18, OG vai NG?

Viesti Kirjoittaja toms »

Eli: :wink: Parhaat naiset saa Saabilla...
Mitä kuittailua siitä muka saa ku saabilla ajaa???
Päinvastoin. Ennemmin saabilla kuin tojotalla respektiä saa.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
muppelo
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja muppelo »

toms kirjoitti:Eli: :wink: Parhaat naiset saa Saabilla...
nykynen emäntä, sillon kun ei ollu viel miu emäntä pyys päästä kyytiin het ku saabin ostin. Kummallisinta asiassa on ettei se ole saabisti eikä ole lämmenny vihjailuille et sillekki ostettas satku ;)
toms kirjoitti: Mitä kuittailua siitä muka saa ku saabilla ajaa???
Lähinnä vittuilua ilman argumentteja eli ihan paskahan se kuulemma on, perustella ei ilmeisesti tartte. Sit toinen on siitä et on hirmuinen bensarosvo joka ei maantielläkään liiku työntämättä alle 10l/100km.
toms kirjoitti: Päinvastoin. Ennemmin saabilla kuin tojotalla respektiä saa.
Riippuu keneltä kysyy, muutaman toyotan kehujankin tiedän joitten mielestä muut kuin toyotat ei oo autoja.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Saab 900i 16v
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja Saab 900i 16v »

Sen verran, et jos näihin tojotoihin ja muihin japseihin otetaan kantaa, niin oon huomannu ku isällä on -89 vuoden tojotan maasturi. Ei tartte kovin paljoo olla pakkasta, ku on lukot jäässä ettei auki saa millään ja sitten kun saat auki, niin tiivisteet jää ovista miltei käsiin. Pellit lahoo ihan suoraan kans käsiin.

Mulla ei oo satkussa ollu koskaan näitä jäätymis ongelmia, eikä se niin nopeesti lahoo, ku tojotat. Tietty kyllä siihen aina vähä kukkaa tulee, mutta sitä ei oikein täällä Suomenmaassa voi välttää...
Saab... Ainut millä jotain tekee!
Jorppe
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Jorppe »

Sanosin jotta OG. Kuitenki jos ketjun alottaja on valamis maksamaan enämpi autolle sattuvista vahingoista ni sitten NG. Ihan turvallisuuden takia. Ite täytän tänä vuonna 20 ja onhan noita mällejä ollu, vahingossa yleensä ja osa toisten aiheuttamia... Eli niitä tulee erittäis suurella todennäköisyydellä.

Mie kun sain ekan auton ni se oli viilattu peli ja kyllähän sen jälkeen kaikki tuntu mopolta. Ja polkea piti, tämä oli se tärkein pointti. Tehoa piti käyttää kun sitä oli. Nyt jos saisin päättää ni laiskemman auton olisin ekaksi ottanu. Vasta nytte kun on yhen auton ajanu lunariin ni alkanu homma rauhoittua. Tuossa huomasi mikä vaikutus bägeillä on. Vaan tääki on niin tapauskohtaista.
Jäsen #3551

Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
tomaatti
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Anna poikas ostaa sellainen auto kun hän itse haluaa.
Suoraan sanottuna vituttaa tuollaiset "isi leasing" jutut.
muppelo
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja muppelo »

tomaatti kirjoitti:Anna poikas ostaa sellainen auto kun hän itse haluaa.
ei siin mitää jos auto on mallia pappabetalar jos sillä ei sitten elvistellä ja vittuilla & katota kuin halpaa makkaraa niitä jotka oikeesti hankkii autonsa itte.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
tomaatti
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

muppelo kirjoitti:
ei siin mitää jos auto on mallia pappabetalar jos sillä ei sitten elvistellä ja vittuilla & katota kuin halpaa makkaraa niitä jotka oikeesti hankkii autonsa itte.
Joo,oikeassa olet. :wink:
SB90
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja SB90 »

Musta OG turbo! Hienompaa autoa saa hakea. :wink:
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
99 GL
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Kyllä punanen on turbosaabin oikea väri :wink:
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Jeltsin
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja Jeltsin »

En kyllä mielelläni lähtisi moralisoimaan heitä, joiden isä haluaa auttaa poikaansa ensimäisen auton hankinnassa! Tulen itse ns. keskituloisesta perheestä ja kyllä isäni minulle ensimmäisen autoni osti (10v. vanha 1975 VW Golf 1,5). Ei siinä ole mitään hävettävää. Ei niitä rahoja sinne arkkuunkaan mukaan saa! :roll:

Kaikki tekevät asioitaan omalla tavalla - ei toisten tapa välttämättä ole väärä. (meni vähän off-topic. Sorry!) :D

Muista sitten, "Saunaaja," kertoa minkälaiseen autoon poika päätyi. Olisi suorastaan rikollista jättää meille kaikille kertomatta! :D
Päätyi hän sitten OG:hen tai NG:en, tärkeintähän on vain, että se on :saab: 8)
NG 9³ SS 1.8t Linear Business, M5 (MY2008) Snow Silver
(jäsen 44862)
lordofgreed
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Jeltsin kirjoitti:
En kyllä mielelläni lähtisi moralisoimaan heitä, joiden isä haluaa auttaa poikaansa ensimäisen auton hankinnassa! Tulen itse ns. keskituloisesta perheestä ja kyllä isäni minulle ensimmäisen autoni osti (10v. vanha 1975 VW Golf 1,5). Ei siinä ole mitään hävettävää. Ei niitä rahoja sinne arkkuunkaan mukaan saa! :roll:
Eipä tuossa mitään pahaa olekaan, joskus vaan tuppaa olemaan tuollaisilla teoilla toivottua huonompi vaikutus. Pirun iso vaikutus silläkin ostaako pojalle auton, vai ostaako poika itselleen isän rahoilla auton.
...isä haluaa auttaa poikaansa ensimäisen auton hankinnassa!
Mielestäni hankinnassa auttaminen ja auton ostaminen on kaksi eri asiaa... :roll:

Ajan toki vieläkin melko usein "isi-leasingillä" muttei siinä luekaan omistajan kohdalla omaa nimeäni. Kyllä isänikin joskus meikäläisen satkulla autoilee, ja useasti kuskailen äiteetä töihin tms. omalla autollani...
Kyllä aikanaan piti moporahatkin itse säästää, ja lähimpään kauppaan/huoltoasemalle on kuitenkin 15km että ihan kaupungissa ei asuta.
Jeltsin kirjoitti:Muista sitten, "Saunaaja," kertoa minkälaiseen autoon poika päätyi. Olisi suorastaan rikollista jättää meille kaikille kertomatta! :D
Päätyi hän sitten OG:hen tai NG:en, tärkeintähän on vain, että se on :saab: 8)
Tuohon kyllä senverran kommentoin, että mielummin "vääränmerkkisellä" kuin vastentahtoisesti Saabilla... Silloin tosin käännytysmahdollisuus putoaa dramaattisesti, mutta mielummin näen (vajaamielisesti)hymyilevän perustojotakuskin kuin vihaisen saabistin.

(Toivottavasti nuo lainaukset meni oikein...)
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Mertmi
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Hehe, kyl isäukkoa kannattaa uskoa, (jos se on yhtään automiehiä).

Meikäläinen etiskeli ton legendaarisen Fiatin korvaajaa ja käytiinkin parit Saabit koeajamassa isäukon kanssa. Jätettiin pariin autoliikkeeseen ostoilmoitus, että jos sattuu 3 tai 5-ovista ruiskumallia tulemaan. Sit sattuikin joku tyyppi olemaan pääsyllään saabistaan. 900i -88, 5D, valkonen. Myyjällä oli niin kiire päästä autokaupoille, että kävi näyttämässä minun töissä ollessani autoa isäukolle. Ne sitten tuli työpaikalle näyttämään ja siinä mie parkkiksella tsekkasin auton ja kysäsin syrjemmässä isäukolta, että onko tuo ostamisen väärti? Se oli koeajanut auton ja sanoi sen olevan kunnossa. Ainoo vika oli, ettei pakinsalpa pidä, eli vitoselle vaihto hankala. Mie sovin kaupat autosta, enkä edes koeajanut sitä! :) Hyvä pelihän se oli. 130tkm ajoin lisää mittariin ja melkein kuusi vuotta se palvelikin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

99 GL kirjoitti:Kyllä punanen on turbosaabin oikea väri :wink:
Jep 8)
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
lordofgreed
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

99 GL kirjoitti:Kyllä punanen on turbosaabin oikea väri :wink:
Ainoa sallittu punainen auto on Ferrari tai vastaava urheiluauto, niin merkkihurahtanut en vielä ole että laskisin Saabin tuohon kategoriaan... :P
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
SB90
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja SB90 »

Jeltsin kirjoitti:
Ite tuli omat autot itse hankittua, ei siinä faijaa tarvita. Hyvähän se vaan on jos jonku isä oman poikansa auton kustantaa.
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Vastaa Viestiin