suorituskyky

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1240
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: suorituskyky

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Onko jotain merkitystä sillä, mikä on kiihtyvyys pilkulleen? Käytännössä oman auton kiihtyvyyden esim. ohituksissa tietää perstuntumalta. Koskaan en ole tarvinnut nykyisen 150 hv matalapaineturbon täyttä tehoa.
Könsikäs
"Hirsch"
Viestit: 718
Liittynyt: To Touko 21, 2009 13:00

Re: suorituskyky

Viesti Kirjoittaja Könsikäs »

Könsikäs kirjoitti:
Saapas_saabas kirjoitti:Eipä taida muut tietää oman autonsa kiihtyvyyttä? Se mitä papereissa lukee on ihan eri kuin käytännössä.

Ei tekis mieli omaa autoa sen takia raiskata.
Se mitä paperilla lukee kelpaa mulle :lol:

No kysellään huvin vuoks että mitä aikoja sataseen ootte 8v ruiskulla saanu?
Tuskin nuo peltisarjat yhtään vaikuttaa, mutta onko siitä mitään sanottavaa?
Jossakin täällä luki että sellainen versio tuottaa 121hv.
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1915
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: suorituskyky

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Kyllähä tuo vetellöö kivasti kun vain pitoja löytyy renkaille. :) paremmin pystyisi sitten kuitenkin vejättämään, kun vain saisi paineet kuriin. :lol:
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
XJ-JJJ
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 13:30
Paikkakunta: Vantaa

Re: suorituskyky

Viesti Kirjoittaja XJ-JJJ »

Suorituskyvyn mittaukseen Race Chrono http://www.racechrono.com/
tai vastaava ohjelma. Vaatii vain nykyaikaisen kännykän ja GPS-vastaanottimen.
Jos puhelimessa sellainen on, voit käyttää lisänä ulkoista antennia. Itselläni 12"
pikkuläppäri ja siihen oma GPS-vastaanotin ja antenni, jolla saa yhteyden max.
20 satelliittiin. Tarkuus aika mainio. Race Chrono toimii kun on yhteys viiteen.

0-100km/h mittaus aina paljon kuskista ja renkaista riippuvainen. Parempi tapa
mitata suorituskykyä on 80-120km/h kiihtyvyys esim. 3. vaihteella ja 5.
vaihteella. Tämä säästää renkaiden lisäksi myös herkkää ja niin hyväksi todettua
Saabin vaihteistoa.

Vetopito og900:sissa on niin onneton, ettei kiihtyvyysmittauksia oikein voi
edes tehdä luotettavasti ellei kuski ja rata ole samat koko ajan. Puhun nyt
omasta autostani (900S 16v-90 / vakioalusta), joten jos jonkun mielestä
turbo og900:nen on hurja urheiluauto, jonka ajo-ominaisuudet ovat
uskomattoman hienot, niin älkööt loukkaantuko. Parjaan vain omaa autoani.

Autoni on nyt vakio: luukaksen ruisku, katti, ei intercooleria, paineet vakiot.
Kesän koittaessa alkaa uusi aika: paineet nousevat, intercooleri hypähtää
paikoilleen (norm.T900:sen), lastullinen aivolaatikko jne. Mittaan suorituskyvyn
ensin vakiona ja sen jälkeen kevyesti piristettynä. Ja tottahan toki raportoin
tulokset tänne kaikkien nähtäväksi.
CD 9000 Griffin automaatti -93 Re85, Scarabe Green Metallic
96GL V4 Super-80, Charmottebrun "Seikkailusämpylä"
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: suorituskyky

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Kuulisin mielelläni lisää virityksestä, olen suunnitellut samaa.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Vastaa Viestiin