900i 16v, valot ja tehot kateissa
Re: 900i 16v, valot ja tehot kateissa
tosi hienot jouluiset kynttilät jarihan saabissa. onko bensaletkut ok ja pumppuakin jo epäiltiin. vaikuttaisi melko vahvasti bensansaannin vajaukselta. jos kysessä olisi vanhempi mp, niin kysyttäisiin, että onko alipainehanan kalvo väsynyt. siis bensatankista.
SAAB 9000cc turbo M1987 (nyk.ka), 900i 1988 (ex-ka), 99GL 1978 (ex-ka), 96 V4 super 1978(ex-ka), 95 1967(exä). muuten tässä pitäisi lukea jotain fiksua: -jotain fiksua.
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: 900i 16v, valot ja tehot kateissa
Alan jo epäillä itteäni, ettei tämän kulkupuolessa mitään vikaa pahemmin oiskaan, että tästä vain puuttuu se ahdin. Ainakin alle 80 km/h vauhdeissa pärjään jo ongelmitta. Kyllä se kiekkamittarin kerää lopulta sinne punaisen rajalle kun oikein yrittää, siinä 2500-5000 kierroksen välillä vain hieman meinaa epätasaisesti vetää, mutta toisaalta, sehän on alue, jossa ahtimen olemassa olon huomais kaikkein parhaiten. Toisaalta, akun maadoituspisteen putsaaminen (yleismittarin mukaan ei maadoittanut sitä kautta ollenkaan) ja päivittäiset "rajut" vedätykset ovat ehkä auttaneet asiaan, kenties pari viikkoa sitten vaihdetut öljyt alkavat vasta nyt auttamaan (kukaan ei tiedä, kuinka kauan ne edelliset on koneessa olleet). Tai sitten olen vain oppinut ajamaan jälleen ahtamattomalla autolla 

#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Re: 900i 16v, valot ja tehot kateissa
Molemmilla Saabeilla huomasin, että jakajan kansi ja pyörijä pitää olla oikea ==> Bosch, niin se vaan on. Tulpanjohdoiksi Bougia ja tulpaksi suosittelen NKG:tä, mielellään platinaa ja oikealla kärkivälillä.
Alipaineletkuksi menee 4mm sisähalkaisijalla oleva, itse tungin 3.5mm letkut turboon ja vielä bensaletkusta
Voisin kuvitella, että 4mm bensaletku olisi juuri sopiva, ja Gatesia tietenkin.
Alipaineletkuksi menee 4mm sisähalkaisijalla oleva, itse tungin 3.5mm letkut turboon ja vielä bensaletkusta

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: 900i 16v, valot ja tehot kateissa
Kyllä ny 16-tappinen ny pitäis vetää puhtaasti ja vielä ihan iloisestikin punarajalle ainakin kolmella ensimmäisellä vaihteella vaikka kuinka vapari oliskin.jariha kirjoitti:Alan jo epäillä itteäni, ettei tämän kulkupuolessa mitään vikaa pahemmin oiskaan, että tästä vain puuttuu se ahdin. Ainakin alle 80 km/h vauhdeissa pärjään jo ongelmitta. Kyllä se kiekkamittarin kerää lopulta sinne punaisen rajalle kun oikein yrittää, siinä 2500-5000 kierroksen välillä vain hieman meinaa epätasaisesti vetää...
Eikös siellä päin ole ketään saabisteja jolta voisi kokeilla immua lainaan?
Itsellä olisi useampikin mutta vähän kaukana ja niidenki koekäytöstä on jo pidempi tovi. Kulkeehan ne tietty postillakin...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: 900i 16v, valot ja tehot kateissa
immu?tetammi kirjoitti:jariha kirjoitti:voisi kokeilla immua lainaan?
..
mikä on immu? missä se sijaitsee?
saabismin opettelu menossa.
kiitos.
SAAB 9000cc turbo M1987 (nyk.ka), 900i 1988 (ex-ka), 99GL 1978 (ex-ka), 96 V4 super 1978(ex-ka), 95 1967(exä). muuten tässä pitäisi lukea jotain fiksua: -jotain fiksua.
Re: 900i 16v, valot ja tehot kateissa
Ilmamassamittari, ilmansuodattimen ja turbon välissä. Tai turbottomassa ilmansuodattimen ja läppäkotelon välissä.rotisko kirjoitti:mikä on immu? missä se sijaitsee?
http://www.thesaabsite.com/shop/catimag ... smeter.jpg
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: 900i 16v, valot ja tehot kateissa
oletko tarkistanut seokset sillä katittomassa on massamittarin sivussa seoksen säätö ruuvi.
kannattaa myös maadoitukset tarkastaa ja putsata sekä viallinen egr- aiheuttaa nykimistä ja happi vuotoa.
kannattaa myös maadoitukset tarkastaa ja putsata sekä viallinen egr- aiheuttaa nykimistä ja happi vuotoa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: 900i 16v, valot ja tehot kateissa
Kyllä se taitaa sähköpuolelta se vika löytyä. Vaihdoin virranjakajan kannen ja sain jo kokea iloista vauhdin hurmaa tuolla 4500-5500 kierroksen alueella, mutta 3000-4500 kierroksella vielä nykimistä havaitsin. Tosin se virranjakajan kansi ei ole hyvä, vaan tonnarista pois vaihdettu. Tulpat ja tulpanjohdot taidan vaihtaa suosiolla myös.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: 900i 16v, valot ja tehot kateissa
Pistetäänpäs statusta ja kertausta, kun kerran tuollainen otsikko tällä topikilla. Elikkäs ensin löytyi jarruvalot, viikonloppuna sain viimein mittarivalotkin (poltin siinä kyllä vielä toisenkin mittariston taustan) ja kulkupuolikin jo semmoinen, että maantielle uskaltaa ja jopa ohi pääsee. Ja kas kummaa, autohan näyttäytyy lähes virheettömänä, on helppo, kevyt ja kerrassaan nautinnollinen ajettava. Mitä nyt apukuskin pyyhin katkesi juurestaan, mutta onneksi on niin laaja kuvio tuossa yhdessäkin, että hyvin jaksaa odottaa varaosan saapumista 
Mitäpä minä pakettiauton perään haikailen, kun minulla on combi-satku...


Mitäpä minä pakettiauton perään haikailen, kun minulla on combi-satku...

#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Re: 900i 16v, valot ja tehot kateissa
Joo, kyllä välistä itseäkin naurattaa että miten paljon sinne saabin ronttiin oikein sopiikaan..
Moni nyky farmari olisi kyykyssä.
Mites jarruvalot löytyi?Oliko katkaisijassa vika vai jouduitko vain taivuttamaan katkaisijan kiinnipito rautaa?

Moni nyky farmari olisi kyykyssä.
Mites jarruvalot löytyi?Oliko katkaisijassa vika vai jouduitko vain taivuttamaan katkaisijan kiinnipito rautaa?
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: 900i 16v, valot ja tehot kateissa
Yritin ottaa sitä katkaisijaa irti, kun huomasin (koska alkoi olla jo pimeää), että jarruvalothan palaa. Lienee ollut joku kosketushäiriö tms, mutta siitä ne sitten lähti toimimaan. Pitää nyt kuitenkin tarkkailla, ettei sama toistu.tomaatti kirjoitti:Mites jarruvalot löytyi?Oliko katkaisijassa vika vai jouduitko vain taivuttamaan katkaisijan kiinnipito rautaa?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Re: 900i 16v, valot ja tehot kateissa
Monesti se tosiaan on siitä asennusraudasta kiinni.
Eli sait sitä vahingossa taivuttamalla ne jarruvalot toimimaan.
Se on yleensä pienestä kiinni vai mites se edelman lauloikaan..
Eli sait sitä vahingossa taivuttamalla ne jarruvalot toimimaan.
Se on yleensä pienestä kiinni vai mites se edelman lauloikaan..
