Kansipahvi rikki?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24615
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Kansipahvi rikki?

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

paljos oli pp-autokoneistuksen hinta.. kiinnostaa.

kappas olikin Saimaanohiporausfirma.. sillä nimellä nykyään.. joo sen hinta tietoa en tarvitse ...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Jortsu
"Viggen"
Viestit: 588
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 10:41

Re: Kansipahvi rikki?

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

nalleolut kirjoitti:paljos oli pp-autokoneistuksen hinta.. kiinnostaa.

kappas olikin Saimaanohiporausfirma.. sillä nimellä nykyään.. joo sen hinta tietoa en tarvitse ...
No, jos jotakuta muuta sattuu kiinnostamaan, niin 50 € maksoi kannen tasohionta.
Itse vein tuonne, koska kuulin huonoja kokemuksia siitä toisesta koneistamosta :lol:
Eipä ainakaan toistaiseksi ole pahaa sanottavaa PP-Koneistuksesta.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24615
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Kansipahvi rikki?

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Jortsu kirjoitti:
nalleolut kirjoitti:paljos oli pp-autokoneistuksen hinta.. kiinnostaa.

kappas olikin Saimaanohiporausfirma.. sillä nimellä nykyään.. joo sen hinta tietoa en tarvitse ...
No, jos jotakuta muuta sattuu kiinnostamaan, niin 50 € maksoi kannen tasohionta.
Itse vein tuonne, koska kuulin huonoja kokemuksia siitä toisesta koneistamosta :lol:
Eipä ainakaan toistaiseksi ole pahaa sanottavaa PP-Koneistuksesta.
wow.. siellä vissiin vaihtunu omistaja......
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Jortsu
"Viggen"
Viestit: 588
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 10:41

Re: Kansipahvi rikki?

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

Pari kantapään kautta opittua asiaa tuleville ropaajille.
Kannattaa laittaa se jako kerralla kohdalleen, näin: http://www.jus.liitin.net/saab/9000/uud ... index.html
Kun ketjupyörien merkkien välissä on 14 niittiä, jako näyttää olevan "aika lähellä". Auto käy kyllä ja liikkuukin, mutta käynti on raskaan oloista ja kaikki ei muutenkaan tunnu olevan kohdallaan. Siispä 15 niittiä merkkien väliin.

Venttilikoppa kannattaa kiristää näin (ja oikeaan momenttiin, 15 Nm): http://www.saabwiki.info/images/thumb/d ... 3_VC_8.gif
Fiilispohjalta kiristellen kiristysjärjestys menee varmasti väärin ja tuloksena on vuotava venttiilikopan tiiviste. Kokeiltu juttu tämäkin, öljy käryää ihanasti vuotaessaan pakosarjan päälle.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Kansipahvi rikki?

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Jortsu kirjoitti: Fiilispohjalta kiristellen kiristysjärjestys menee varmasti väärin ja tuloksena on vuotava venttiilikopan tiiviste.
Helpolla selviää jos tiiviste jää vuotamaan, ko. venttiilikoppa on varsin herkkä ylikiristykselle. Jos murtuu niin murtuu todennäköisimmin jonkun pultinsyvennyksen juuresta, pultinkannan takaa.
Jortsu
"Viggen"
Viestit: 588
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 10:41

Re: Kansipahvi rikki?

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

Minuteman kirjoitti:
Jortsu kirjoitti: Fiilispohjalta kiristellen kiristysjärjestys menee varmasti väärin ja tuloksena on vuotava venttiilikopan tiiviste.
Helpolla selviää jos tiiviste jää vuotamaan, ko. venttiilikoppa on varsin herkkä ylikiristykselle. Jos murtuu niin murtuu todennäköisimmin jonkun pultinsyvennyksen juuresta, pultinkannan takaa.
Hyvä huomio. Tämä jäi onneksi kokematta, sillä momentti oli sentään oikea ensimmäisellä yrityksellä, vaikka kiristysjärjestys olikin hatusta heitetty.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
vmt
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: La Joulu 31, 2011 01:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kansipahvi rikki?

Viesti Kirjoittaja vmt »

No niin, menihän se paffi sitten kuitenkin.

Missä hinnoissa mahtaa nuo vaihdot suunnilleen pyöriä, kiinnostais tietää että onko koko autokaan rempan väärti. Jossain sen joutuis teettämään joka tapauksessa kun ei itselläni oo paikkaa eikä juuri aikaakaan.

Autokin nyt toki on kyllä myytävänä mutta ihan sillä kyselen että jos sitä nyt ei kukaan huoli ja joutuu itellä pitämään niin ei viittisi hajottaa loppuakin vuotavalla tiipparilla ajelemalla.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Vastaa Viestiin