paljos oli pp-autokoneistuksen hinta.. kiinnostaa.
kappas olikin Saimaanohiporausfirma.. sillä nimellä nykyään.. joo sen hinta tietoa en tarvitse ...
Kansipahvi rikki?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24615
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Kansipahvi rikki?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Kansipahvi rikki?
No, jos jotakuta muuta sattuu kiinnostamaan, niin 50 € maksoi kannen tasohionta.nalleolut kirjoitti:paljos oli pp-autokoneistuksen hinta.. kiinnostaa.
kappas olikin Saimaanohiporausfirma.. sillä nimellä nykyään.. joo sen hinta tietoa en tarvitse ...
Itse vein tuonne, koska kuulin huonoja kokemuksia siitä toisesta koneistamosta

Eipä ainakaan toistaiseksi ole pahaa sanottavaa PP-Koneistuksesta.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24615
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Kansipahvi rikki?
wow.. siellä vissiin vaihtunu omistaja......Jortsu kirjoitti:No, jos jotakuta muuta sattuu kiinnostamaan, niin 50 € maksoi kannen tasohionta.nalleolut kirjoitti:paljos oli pp-autokoneistuksen hinta.. kiinnostaa.
kappas olikin Saimaanohiporausfirma.. sillä nimellä nykyään.. joo sen hinta tietoa en tarvitse ...
Itse vein tuonne, koska kuulin huonoja kokemuksia siitä toisesta koneistamosta![]()
Eipä ainakaan toistaiseksi ole pahaa sanottavaa PP-Koneistuksesta.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Kansipahvi rikki?
Pari kantapään kautta opittua asiaa tuleville ropaajille.
Kannattaa laittaa se jako kerralla kohdalleen, näin: http://www.jus.liitin.net/saab/9000/uud ... index.html
Kun ketjupyörien merkkien välissä on 14 niittiä, jako näyttää olevan "aika lähellä". Auto käy kyllä ja liikkuukin, mutta käynti on raskaan oloista ja kaikki ei muutenkaan tunnu olevan kohdallaan. Siispä 15 niittiä merkkien väliin.
Venttilikoppa kannattaa kiristää näin (ja oikeaan momenttiin, 15 Nm): http://www.saabwiki.info/images/thumb/d ... 3_VC_8.gif
Fiilispohjalta kiristellen kiristysjärjestys menee varmasti väärin ja tuloksena on vuotava venttiilikopan tiiviste. Kokeiltu juttu tämäkin, öljy käryää ihanasti vuotaessaan pakosarjan päälle.
Kannattaa laittaa se jako kerralla kohdalleen, näin: http://www.jus.liitin.net/saab/9000/uud ... index.html
Kun ketjupyörien merkkien välissä on 14 niittiä, jako näyttää olevan "aika lähellä". Auto käy kyllä ja liikkuukin, mutta käynti on raskaan oloista ja kaikki ei muutenkaan tunnu olevan kohdallaan. Siispä 15 niittiä merkkien väliin.
Venttilikoppa kannattaa kiristää näin (ja oikeaan momenttiin, 15 Nm): http://www.saabwiki.info/images/thumb/d ... 3_VC_8.gif
Fiilispohjalta kiristellen kiristysjärjestys menee varmasti väärin ja tuloksena on vuotava venttiilikopan tiiviste. Kokeiltu juttu tämäkin, öljy käryää ihanasti vuotaessaan pakosarjan päälle.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Re: Kansipahvi rikki?
Helpolla selviää jos tiiviste jää vuotamaan, ko. venttiilikoppa on varsin herkkä ylikiristykselle. Jos murtuu niin murtuu todennäköisimmin jonkun pultinsyvennyksen juuresta, pultinkannan takaa.Jortsu kirjoitti: Fiilispohjalta kiristellen kiristysjärjestys menee varmasti väärin ja tuloksena on vuotava venttiilikopan tiiviste.
Re: Kansipahvi rikki?
Hyvä huomio. Tämä jäi onneksi kokematta, sillä momentti oli sentään oikea ensimmäisellä yrityksellä, vaikka kiristysjärjestys olikin hatusta heitetty.Minuteman kirjoitti:Helpolla selviää jos tiiviste jää vuotamaan, ko. venttiilikoppa on varsin herkkä ylikiristykselle. Jos murtuu niin murtuu todennäköisimmin jonkun pultinsyvennyksen juuresta, pultinkannan takaa.Jortsu kirjoitti: Fiilispohjalta kiristellen kiristysjärjestys menee varmasti väärin ja tuloksena on vuotava venttiilikopan tiiviste.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Re: Kansipahvi rikki?
No niin, menihän se paffi sitten kuitenkin.
Missä hinnoissa mahtaa nuo vaihdot suunnilleen pyöriä, kiinnostais tietää että onko koko autokaan rempan väärti. Jossain sen joutuis teettämään joka tapauksessa kun ei itselläni oo paikkaa eikä juuri aikaakaan.
Autokin nyt toki on kyllä myytävänä mutta ihan sillä kyselen että jos sitä nyt ei kukaan huoli ja joutuu itellä pitämään niin ei viittisi hajottaa loppuakin vuotavalla tiipparilla ajelemalla.
Missä hinnoissa mahtaa nuo vaihdot suunnilleen pyöriä, kiinnostais tietää että onko koko autokaan rempan väärti. Jossain sen joutuis teettämään joka tapauksessa kun ei itselläni oo paikkaa eikä juuri aikaakaan.
Autokin nyt toki on kyllä myytävänä mutta ihan sillä kyselen että jos sitä nyt ei kukaan huoli ja joutuu itellä pitämään niin ei viittisi hajottaa loppuakin vuotavalla tiipparilla ajelemalla.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588