![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ostaisko og 900?
Re: Ostaisko og 900?
Mitenkäs nuita kuvia saapi tänne ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Jäsen 4448
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Re: Ostaisko og 900?
Aiempana tässä ketjussa mainitaan "pappamallista" puuttuvissa varusteissa mm. ohjaustehostin. Pitääkö tämä paikkansa vuosimallista riippumatta vai onko tullut jossain vaiheessa vakioksi kaikkiin?
Kävin tuossa vajaa kuukausi sitten ostamassa yhden "pappa"-satkun ja myynti-ilmoituksessa ei mainittu tehostinta. Autossa oli kuitenkin sellainen, joten kaupat tuli silti (oli kuitenkin yksi perusedellytyksistä hyväksyttävälle kulkineelle). Hain tuon ko. auton isälle ja sairastuin samalla 900-kuumeeseen, eli nyt olisi melkein pakko saada itsellekin uusi lelu / kakkosauto. Haluaisin kuitenkin sellaisen, jossa on ohjaustehostin mutta läheskään kaikissa myynti-ilmoituksissa sitä ei tuolla nettiautossakaan mainita. Voinko silti turvallisesti olettaa, että jostain tietysti vuosimallista eteenpäin se löytyisi ihan perus-kaasariversiostakin?
Muuten en tekniikalta mitään vaadi, tuo kaasariversiokin tuntui parinsadan kilometrin ajokokemuksen perusteella miellyttävän pirteältä. Vaimo kuitenkin valittaa nykyisessä käyttökulkineessa (Volvo 240) raskaasta ohjauksesta tehostimen puuttuessa ja kaupungissa sompaillessa se välillä itseäkin rasittaa, joten olisi mukava tietää milloin voi jättää myynti-ilmoituksen suoraan vähälle huomiolle, jos tehostinta ei mainita...
---Tuomas
96L/-76 (KA/PR/OE/whatever - harrastusväline vuodesta 2001)
Volvo 240GLi/-87 (päivittäinen ajopeli jo 9,5v ja 150+tkm)
p.s. jos nyt jollakulla on täällä pohjois-pohjanmaalla ylimääräisenä 3D (tai jopa 2D jos yhtään 3D-mallia ei löydy) OG-satku joka on ajokunnossa, tehostin löytyy, katsastus on vielä voimassa (ainakin alkukesään asti) ja hinta pyörii korkeintaan n. 500E ympäristössä niin saa tarjota... jos on oikein hyvä ja/tai vähän ajettu auto niin saatan harkita vähän kalliimpaakin, alle tonnin kuitenkin...
Kävin tuossa vajaa kuukausi sitten ostamassa yhden "pappa"-satkun ja myynti-ilmoituksessa ei mainittu tehostinta. Autossa oli kuitenkin sellainen, joten kaupat tuli silti (oli kuitenkin yksi perusedellytyksistä hyväksyttävälle kulkineelle). Hain tuon ko. auton isälle ja sairastuin samalla 900-kuumeeseen, eli nyt olisi melkein pakko saada itsellekin uusi lelu / kakkosauto. Haluaisin kuitenkin sellaisen, jossa on ohjaustehostin mutta läheskään kaikissa myynti-ilmoituksissa sitä ei tuolla nettiautossakaan mainita. Voinko silti turvallisesti olettaa, että jostain tietysti vuosimallista eteenpäin se löytyisi ihan perus-kaasariversiostakin?
Muuten en tekniikalta mitään vaadi, tuo kaasariversiokin tuntui parinsadan kilometrin ajokokemuksen perusteella miellyttävän pirteältä. Vaimo kuitenkin valittaa nykyisessä käyttökulkineessa (Volvo 240) raskaasta ohjauksesta tehostimen puuttuessa ja kaupungissa sompaillessa se välillä itseäkin rasittaa, joten olisi mukava tietää milloin voi jättää myynti-ilmoituksen suoraan vähälle huomiolle, jos tehostinta ei mainita...
---Tuomas
96L/-76 (KA/PR/OE/whatever - harrastusväline vuodesta 2001)
Volvo 240GLi/-87 (päivittäinen ajopeli jo 9,5v ja 150+tkm)
p.s. jos nyt jollakulla on täällä pohjois-pohjanmaalla ylimääräisenä 3D (tai jopa 2D jos yhtään 3D-mallia ei löydy) OG-satku joka on ajokunnossa, tehostin löytyy, katsastus on vielä voimassa (ainakin alkukesään asti) ja hinta pyörii korkeintaan n. 500E ympäristössä niin saa tarjota... jos on oikein hyvä ja/tai vähän ajettu auto niin saatan harkita vähän kalliimpaakin, alle tonnin kuitenkin...
Re: Ostaisko og 900?
On vuosimallikohtainen. Esim 1991 myytiin vain 16 venttiilisiä satkuja, kaikissa oli ohjaustehostin. Satuin vaan tietämään että 1988 900c mallissa ei sitä ole, koska olen itse omistanut sellaisen.tmerila kirjoitti:Aiempana tässä ketjussa mainitaan "pappamallista" puuttuvissa varusteissa mm. ohjaustehostin. Pitääkö tämä paikkansa vuosimallista riippumatta vai onko tullut jossain vaiheessa vakioksi kaikkiin?
Useimmiten se puuttuu kaasutinkoneisista satkuista, ja itsekin tarkoitin "pappamallilla" lähinnä satkua yhdellä kaasuttimella. Sellaisestakin voi kuitenkin tehostin löytyä, esim lisävarusteena, tai sitten on jotain spesiaalierää, esim -89 vuoden 900c taisi olla sellainen spesiaalierä jos muistan oikein?
Saabeissahan nuo varustetasot tuppaa vaihtelemaan hyvinkin arvaamattomasti vuosimallista ja yksilöstä riippuen, siitä on kai täälläkin keskusteltu usein ja ihmetelty.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Ostaisko og 900?
Jep, mun vanhemmilla oli aikanaan juurikin tuollainen -89 900c, jossa oli ohajustehostin ja keskuslukko. Muuten auto olikin sitten kaikkien karvalakkien äiti... Mutta kiva auto se oli silti. Meillä oli samaan aikaan vielä -84 Tuplis ja ero siihen oli kyllä huima. Arkiautona pappamallit ovat ihan päteviä pelejä -ja jos tuollainen auto on nimensä mukaan ollut jollain papalla, niin usein on myös hyvin pidetty. Mielummin hyvä "karvalakki" kuin revitelty Turbo!lucaf kirjoitti:Sellaisestakin voi kuitenkin tehostin löytyä, esim lisävarusteena, tai sitten on jotain spesiaalierää, esim -89 vuoden 900c taisi olla sellainen spesiaalierä jos muistan oikein?
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Ostaisko og 900?
Vasta 1990 vuosimallista alkaen vakio, mutta sitä ennenkin hyvin yleinen sekä tehdasasenteisena valinnaisvarusteena että myyjäliikkeen asentamana jälkiasennusvarusteena. 4-ovisessa 900c Sedanissa on käytännössä kaikissa, asennettiin myyjäliikkeissä osana Scan-Auton 40-vuotisjuhlamallikampanjaa. Jos ilmoituksesta ei käy selville, kannattaa kysyä myyjältä.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Ostaisko og 900?
Viittaatko tuolla 4-ovisuudella 89-vuosimalliin? Onko 88vm c-mallit 5-ovisia ja 89vm mallit 4-ovisia? En muuten kysyisi mutta lukuisia tuollaisia havaintoja itselläni.Juha96 kirjoitti:4-ovisessa 900c Sedanissa on käytännössä kaikissa
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Ostaisko og 900?
Sikäli viittaan 89-vuosimalliin, että 4-ovista c:tä ei ollut aikaisemmin. 4-ovisen c:n lisäksi '89 mallistossa oli ainakin 2D ja 4D pystykeulat 4-ja 5-vaihteisina sekä 2D c Special, combeista en ole varma eikä missään tehostin sisältynyt perushintaan. Jos mallistossa oli combeja, myynnin vähäisyys on ymmärrettävää, kun ovh ilman tehostinta ja keskuslukkoa on ollut yli kymppitonnin korkeampi kuin neliovisen huima kampanjatarjous kampanjavarustein.lucaf kirjoitti:Viittaatko tuolla 4-ovisuudella 89-vuosimalliin? Onko 88vm c-mallit 5-ovisia ja 89vm mallit 4-ovisia?Juha96 kirjoitti:4-ovisessa 900c Sedanissa on käytännössä kaikissa
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm