Harrastepelin 99/OG900 hankinta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Harrastepelin 99/OG900 hankinta

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Mä olen tuota samaa autoa ihmetellyt (ja toki montaa muutakin...). Ei olisi iso homma tuossakaan vaihtaa alle sopivat vanteet, puskurit ja keulille alkuperäinen maski. Nämä poikkeamat luulisi myös hereillä olevan tarkastajan huomaavan...

Olen välillä miettinyt, kun näitä alkuperäisasusta enemmänkin poikkeavia autoja niin paljon näkyy, että mahtavatko jotkut museoautotarkastajat päästää aivan tarkoituksella näitä "sinnepäin" autoja läpi. Eli olisiko kyseessä lievä kapinahenki, kun Suomeen ei edelleenkään ole saatu aikaiseksi rekisteriä harrasteajoneuvoille. Autoharrastajiahan ne museomiehetkin ovat.

Onhan toki niitä nipo-tarkastajiakin, jota vaativat siistissä alkuperäiskunnossa olevia autoja tip-top restaurointiin, ennen kuin päästävät läpi. Mielestäni sekään ei ole oikein -ainakaan nykytilanteessa, jossa museorekisteri on ainoa tapa saada harrasteajoneuvolle kuluhelpotuksia. Ja kyllä tehtaalta lähtöisin olevaa alkuperäisyyttä pitäisi mielestäni vaalia muutenkin: eihän Mona Lisaakaan vaadita ylimaalattavaksi, vaikka sen pinta onkin halkeillut!

Jos joskus Suomeenkin saadaan rekisteri harrasteajoneuvoille, niin sitten voisi kyllä noilta varsinaisilta museopeleiltä vaatia tiukempaa alkuperäisyydessä pysymistä. Eli poikkeamat tehtaan asusta pitää korjata ja samalla sitä aitoa, mikä vielä on jäljellä, vaalia.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Harrastepelin 99/OG900 hankinta

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Satkun hankita on järkevä sijoitus tulevaisuuteen:

What's The Best Cheap Future Collector Car?

Kuva
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
C 124 320
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 09:00

Re: Harrastepelin 99/OG900 hankinta

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Etsintä päättyi.

Tänään illalla tuli kotipihaan 99 -82. Yhden omistajan (v. -29 syntynyt) auto. Kuolinpesä myi auton. Mittarissa 240 tkm. Päällepäin täysin ruosteeton auto. Täysin alkuperäinen räpeltämätön yksilö, saa museoitua tekemättä mitään.

Oli niin siisti, että en edes koeajanut. Täytyy tutkia huomenna päivänvalossa vähän tarkemmin.
#5342
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: Harrastepelin 99/OG900 hankinta

Viesti Kirjoittaja Naxu »

No iskitkö lätesi p**kaan, vai löysitkö helmen? Nyt kun päivänvalossa tutkit...
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
C 124 320
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 09:00

Re: Harrastepelin 99/OG900 hankinta

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Naxu kirjoitti:No iskitkö lätesi p**kaan, vai löysitkö helmen? Nyt kun päivänvalossa tutkit...
Ei ole ainakaan vielä pettymystä tuottanut. Ootellaan kunhan saadaan auto nosturille, niin langetetaan lopullinen tuomio.

Päällepäin ei näy yhtään rupea. Kattoverhoilu ei roiku, eikä ole C-pilareiden verhouskaan auringon polttama. Auto on kuulemma ollut tallissa aina, kun se ei ole ollut ajossa, paitsi viimeiset neljä vuotta sitä on säilytetty lukitussa autokatoksessa. Kannen tiiviste tihuttaa öljyä, mutta sehän on enemmänkin ominaisuus.
#5342
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: Harrastepelin 99/OG900 hankinta

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Saabia ostaessa pitää aina tarkistaa, että konepelti on saranoitu etureunasta.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
C 124 320
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 09:00

Re: Harrastepelin 99/OG900 hankinta

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Naxu kirjoitti:Saabia ostaessa pitää aina tarkistaa, että konepelti on saranoitu etureunasta.
Asiaa 8)
#5342
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Harrastepelin 99/OG900 hankinta

Viesti Kirjoittaja jus »

Toisaalta ihan tyytyväinen pystyy olemaan Saab-kalustoon jossa osassa autoja saranoita on etureunassa ja osassa takareunassa. Mitään vieroitusoireita tai hylkimisreaktioita ei ole ilmennyt vaikka kahdessa viimeksi ostamassani on saranat takareunassa, tulevat hyvin toimeen tuon etureunasaranoidun kanssa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: Harrastepelin 99/OG900 hankinta

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Kyllä og:n ja 99 konepelti nousee takareunasta ylös. Og:n pelti tosin tulee ensin puolimetriä eteen päin, ennen kuin kääntyy.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5866
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Harrastepelin 99/OG900 hankinta

Viesti Kirjoittaja tturku »

Kunhan mimmi viisastelee ja on toisaalta kyllä oikeassa. Saranat eivät ole etureunassa, vaan muutaman kymmenen senttiä siitä taaksepäin.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Vastaa Viestiin