Pelastakaa satkuja!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Ei museotarkastus ole enää nykyään mitään pilkun viilaamista, eikä tuo mainittu auto jäisi joidenkin muovikäikäleiden vuoksi hyväksymättä. Joskus yli kymmenen sitten vuotta saatettiin ihmetellä jopa oikeanlaisia ruuveja tms. Nykyään se on ihan asiallista puuhaa.
Oman aikansa lisävarusteet hyväksytään ilman muuta.
# 419 Vesa Pohjalainen
387
"Hirsch"
Viestit: 921
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 18:00
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja 387 »

Ja taas tuli satku ostettua. Tälläkertaa Laukaasta -90 210tkm ajettu. Jos tuolla talven ajelisi :)
Hese
900 terminator
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Syys 07, 2012 08:44
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja 900 terminator »

"...varmoja, kestäviä ja luotettavia autoja ja kuuluvat meidän Suomalaisten sydämiin monessa tavoin."

Mustakin ajatus oli hyvä, enkä ollut vielä lukenut täältä foorumista. Niinpä ostin viime viikolla 900i 16 V vuodelta -90. Ihan käyttöautoksi ostin. Tartunnan sain toissa talvena, kun mulla oli tilapäisautona vm. 88. Jo silloin meinasin jatkaa näiden 900:n kanssa. Alkoi kutkuttamaan, että tässä voisi olla järkeä. Vielä kun autossa on paljon, mikä miellyttää... Eipä tiedä, miten iso suosio näille vanhoille kunnon satkuille vielä tulee :D
Ja mieltä lämmittää oudosti tuokin, että on tehty Uudessakaupungissa, made in Finland !!!
Saab 900i 2,1-16 Classic -93
ex: Saab 900i 16 kat -90
ex: Saab 900i -88
mazeos
"Aero"
Viestit: 466
Liittynyt: Pe Elo 06, 2004 13:44
Paikkakunta: Turku

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja mazeos »

olisi kiikarissa parikin OG-satkua, 85 5d ja 88 2d, kumpikin kaasaripelejä. Eivät ole hinnalla pilattuja kumpikaan. Toinen leimassa, toinen ei.
Saabisti jo vuodesta 1994, Saab-klubin jäsen numero 918 vuodesta 1998. harrasteena 96 -78, käyttiksenä -97 Volvo S40
jönni
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Su Elo 05, 2007 19:04
Paikkakunta: Tampere

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja jönni »

Tarkoitus olisi vielä hommata og satku joka tulisi lähinnä kesä ajoon!Ei tosin ehdi enää tän kesän ajoihin :lol:
Klubilainen 3656.
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 708
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen »

Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Museorekisterikandidaatti:
http://www.nettiauto.com/saab/99/5090294
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 708
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen »

Tosta tupliksesta saisi varsin makoisan kunnon ulko ja sisustapesulla+vahauksella. Ja sen jälkeen ne mr-kilvet tietysti. 8)
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

pakko kysyä mitkä on mr-kilvet.. jos tarkoitat mustavalkoisia ni ne kuuluu vanhaan autoon..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

kärkkäinen kirjoitti:http://www.nettiauto.com/saab/900/5084425 Ostakaahan joku ihmeessä.
Kiinnostavan näköinen laite. Myyjällä on ihan turhan vaatimaton suhtautuminen kun kirjoittaa että "voipi olla että on järkevämpi käyttää varaosina". Kun tuskin kuitenkaan ihan läpimätä voi olla jos juuri heinäkuussa katsastettu. Ja nätti väri, ei näyttäisi osia puuttuvan eikä näytä kuusen alla seisoneelta vaan jatkuvasti ajossa olleelta.
Tuskinpa on missään mitään parempikuntoisia 79/80 900 EMS-aihioita varaosia odottamassa, päinvastoin on hyvinkin mahdollista että tuo on ainoa liikennekäytössä oleva ja katsastettu.

Kannattaisi jonkun korjata talteen.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 708
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen »

nalleolut kirjoitti:pakko kysyä mitkä on mr-kilvet.. jos tarkoitat mustavalkoisia ni ne kuuluu vanhaan autoon..
Nojoo, väärin ilmaistu. Museokatsastettuna haluaisin nähdä kyseisen auton. Eipä nyt takerruta turhuuksiin. :)
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

nalleolut kirjoitti:pakko kysyä mitkä on mr-kilvet.. jos tarkoitat mustavalkoisia ni ne kuuluu vanhaan autoon..
http://www.nettiauto.com/saab/900/5088517
Tuon myyjän mielestä satkukin on näemmä riittävän vanhana vanha auto :mrgreen:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Rattivaihde kirjoitti:
nalleolut kirjoitti:pakko kysyä mitkä on mr-kilvet.. jos tarkoitat mustavalkoisia ni ne kuuluu vanhaan autoon..
http://www.nettiauto.com/saab/900/5088517
Tuon myyjän mielestä satkukin on näemmä riittävän vanhana vanha auto :mrgreen:
Upea! Niin ulkoa kuin varsinkin sisältä!
Pakko kyllä myöntää että mun silmään ei mustat kilvet noin uudessa autossa sovi, häiritsevät silmää enemmän kuin tuo uudemman mallinen ratti (joka puolestaan sopeutuu tuonne ohjaamoon ihan mukavasti).
Lukeeko takalasissa "Se.Varma.Kotimainen.IsoSaab."? Ekoissa satkuissa tais olla tällainen ihan oma tarra. Ja hanskalokeron kannessa ei lue 900 kuten uudemmissa, vaan GL. Niin ja onko konepellissä vasenkin aukko? Sisäpuolella ainakin on tuollainen peitelevy...
Tämä on pitkään aikaan ylivoimaisesti eniten omistamisen halua herättänyt ilmoitus. :D
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
jönni
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Su Elo 05, 2007 19:04
Paikkakunta: Tampere

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja jönni »

Klubilainen 3656.
Henkka poika
"Viggen"
Viestit: 597
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Henkka poika »

Juha96 kirjoitti:
Rattivaihde kirjoitti:
nalleolut kirjoitti:pakko kysyä mitkä on mr-kilvet.. jos tarkoitat mustavalkoisia ni ne kuuluu vanhaan autoon..
http://www.nettiauto.com/saab/900/5088517
Tuon myyjän mielestä satkukin on näemmä riittävän vanhana vanha auto :mrgreen:
Upea! Niin ulkoa kuin varsinkin sisältä!
Pakko kyllä myöntää että mun silmään ei mustat kilvet noin uudessa autossa sovi, häiritsevät silmää enemmän kuin tuo uudemman mallinen ratti (joka puolestaan sopeutuu tuonne ohjaamoon ihan mukavasti).
Lukeeko takalasissa "Se.Varma.Kotimainen.IsoSaab."? Ekoissa satkuissa tais olla tällainen ihan oma tarra. Ja hanskalokeron kannessa ei lue 900 kuten uudemmissa, vaan GL. Niin ja onko konepellissä vasenkin aukko? Sisäpuolella ainakin on tuollainen peitelevy...
Tämä on pitkään aikaan ylivoimaisesti eniten omistamisen halua herättänyt ilmoitus. :D
Lisäkuumetta ostoon... http://www.findit.fi/sve/search/345679.htm
Kilvethän saa muutettua alkuperäiseksi jos vaan haluaa... mut haittaakse oikeasti? Erottaapa jokainen, että on mr-kilpinen. Ja on kaks aukkonen konepelti. Mullaki tekis mieli ostaa... väritys on suorastaan imelä.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Vastaa Viestiin