Foorumin kaunein OG900

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

carimat kirjoitti: Mukavan muhkea tulee ja kivasti laskeutuu noilla puskurin helmat airflowin tasolle alas 8)
Melkoisen tilava tömistys tanner touhuta saabin kanssa...ei osu heti pää kattoon tollasessa hallissa :wink:
Tuolla on kyllä tilaa pyöritellä palikoita miten tykkää.
Jos olisi vaan saanut tehdä koko projektin tuolla... :D



Edit: Jep, puskuri kaartuu hieman sisään päin. Omaa silmää miellytti noin. :wink:
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tri-Lo kirjoitti:
juuso kirjoitti:
Mertmi kirjoitti: Tuossa takapuskimessa se pyöräkotelon reuna näytä kaareutuvan samalla tapaa, kuin etupuskurissa. Näyttää mielestäni hieman hassulta. Vai onko siinä haettu tuota klassista 70-80-luvun taitteen lokarin muotoa, joka on esim. 240 volvoissa, saman aikakauden mersuissa ja myöskin 70-luvun ooppeleissa?
Nyt ei ihan heti sytytä mitä tarkoitat..? :)
Varmaankin sitä että se kaartuu niin sisälle, rengas siis näkyy niin hyvin takaa.
Olisko ollu optinen harha? Sivukuva varmaan paljastaisi tuon muodon paremmin. :)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

Nyt on sitten meikäläinenkin päässyt siirtymään OG-kantaan, kun tuli eilen hankittua kakkossaabiksi '86 pystykeula 900i ! :D
Sattui löytymään melkoinen "helmi". Nimittäin edelliset omistajat pitäneet tästä satkusta hyvää huolta, jopa sisustakin on erittäin hyväkuntoinen. Hyvänä kesävarusteena löytyy vielä kattoluukkukin! Vetarintunnelit poikkeuksellisesti myös terveet ja muutenkin ruostetta kohtuu vähän. Leimattu viime viikolla. Klubitarra löytyy jo valmiiksi takalasista.
Maailmaa nähnyt vasta 250 tkm edestä. Paljon matkaa tällä ohjuksella vielä edessä. :D
Ja kyllä on mukava ajella kun kelitkin vielä näin komeat. 8) :D

Kuva

Kuva
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Kaunis! Onkohan tämäkin joku i-Special..? :? (näkyy etuspoileri, luukku, avattavat takasivuikkunat, takanojat, mustat listat..)
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

Tri-Lo kirjoitti:Hieno! Onkohan tämäkin joku i-Special..? :? (näkyy etuspoileri, luukku, avattavat takasivuikkunat, takanojat, mustat listat..)
Kiitos. Juu... ei oo kyllä mitään tietoa specialista...? Hyvin huomasit, kaikki nuo hilppeet kyllä löytyy. Mikäs tuo Special-juttu oikein sitten on ? Näistä satkuista aika vähän tietoa meikäläisellä.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

tami kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:Hieno! Onkohan tämäkin joku i-Special..? :? (näkyy etuspoileri, luukku, avattavat takasivuikkunat, takanojat, mustat listat..)
Kiitos. Juu... ei oo kyllä mitään tietoa specialista...? Hyvin huomasit, kaikki nuo hilppeet kyllä löytyy. Mikäs tuo Special-juttu oikein sitten on ? Näistä satkuista aika vähän tietoa meikäläisellä.
Vähän hämärä juttu se on. Specialit oli periaatteessa markkinointikampanioita samoin kuin nykyään turbopilot jne.. Eli yksinkertaisesti markkinoitiin jotain tiettyä varustelupakettia tietyllä hintaa ja sen vuoksi niitä autoja tuli just niillä varusteilla liikkeisiin. Auton mallinimi ei mikään special ole tai muutakaan eroa ei autossa ole vaikkapa paremmin varusteltuun vastaavaan.

Ruotsissa specialeina on markkinoitu ainakin 89 8 valve turboja joihin laitettiin aero varustelutaso.

Tuossa sinun tapauksessa joku on vain halunnut noi varusteet ja sehän jo yksistään on suomessa aika speciaalia:) Voi vaikka keksiä autolle jonkin markkinanimen tyyliin "special lux extraordinary"

Todella hieno satku!
Citroen C5, OG900t16
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

Sami kirjoitti:
tami kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:Hieno! Onkohan tämäkin joku i-Special..? :? (näkyy etuspoileri, luukku, avattavat takasivuikkunat, takanojat, mustat listat..)
Kiitos. Juu... ei oo kyllä mitään tietoa specialista...? Hyvin huomasit, kaikki nuo hilppeet kyllä löytyy. Mikäs tuo Special-juttu oikein sitten on ? Näistä satkuista aika vähän tietoa meikäläisellä.
Vähän hämärä juttu se on. Specialit oli periaatteessa markkinointikampanioita samoin kuin nykyään turbopilot jne.. Eli yksinkertaisesti markkinoitiin jotain tiettyä varustelupakettia tietyllä hintaa ja sen vuoksi niitä autoja tuli just niillä varusteilla liikkeisiin. Auton mallinimi ei mikään special ole tai muutakaan eroa ei autossa ole vaikkapa paremmin varusteltuun vastaavaan.

Ruotsissa specialeina on markkinoitu ainakin 89 8 valve turboja joihin laitettiin aero varustelutaso.

Tuossa sinun tapauksessa joku on vain halunnut noi varusteet ja sehän jo yksistään on suomessa aika speciaalia:) Voi vaikka keksiä autolle jonkin markkinanimen tyyliin "special lux extraordinary"

Todella hieno satku!
Noniin, siinä tuli tyhjentävä vastaus nopeasti. :) Kiitoksia, taas oppi jotain uutta.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

Mertmi kirjoitti: Olisko ollu optinen harha? Sivukuva varmaan paljastaisi tuon muodon paremmin. :)
Kyllä se kaartuu vähän sisään päin. Eli rengasta näkyy hieman takaa päin.
Kuvissa takapuskuri on irti yläreunasta, joten näyttää että kaartuis enemmänkin. :)
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Tää nyt on turha kommentti, mutta jos minusta tulisi pääministeri tai presidentti niin tommoisista puskureista OG saabeissa saisi tuomion :wink:

Seuraavasta pääsisi ehdollisella:

http://www.blocket.se/vi/12653954.htm?ca=11_s

GM:t ja kaikki 93:sta uudemmat autot saisivat tuunaus vapauden. Vuoden 80 ja vanhempien minkätahansa merkkisten klassikoiden ranettaminen ja tuunaaminen tietäisi elinkautista:)

(huumorilla täytyy sit lukea)
Citroen C5, OG900t16
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

Sami kirjoitti:Tää nyt on turha kommentti, mutta jos minusta tulisi pääministeri tai presidentti niin tommoisista puskureista OG saabeissa saisi tuomion :wink:

Seuraavasta pääsisi ehdollisella:

http://www.blocket.se/vi/12653954.htm?ca=11_s

GM:t ja kaikki 93:sta uudemmat autot saisivat tuunaus vapauden. Vuoden 80 ja vanhempien minkätahansa merkkisten klassikoiden ranettaminen ja tuunaaminen tietäisi elinkautista:)

(huumorilla täytyy sit lukea)
Toivottavasti et ole pyrkimässä kyseisiin virkoihin. :D
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Kuva

Kuva

Näyttää tuo le mansin sininen paljon paremmalta luonnossa kuin kuvissa, varsinkaan tuollaisissa puhelimella otetuissa :?
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Nähtiin muuten kaverin kanssa tuo sama sininen i16 pirkkalan motonetin parkkiksella tänään n. klo 15.00.

Alla oli hopea VW passat :oops:
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Breadfan: Miksi puskurit ovat väärin väriset? :?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Turbo16 kirjoitti:Breadfan: Miksi puskurit ovat väärin väriset? :?
Itseasiassa kysymys kuuluu; hessu75: Miksi puskurit ovat väärän väriset? :lol:
Vastaa Viestiin