Sen minkä taakseen jättää, sen edestään löytääe0000333 kirjoitti:Coltti kirjoitti:aaargh
![]()
![]()
Vaihteisto öljy
NESTE HYPOIDI MP
Vaihteisto- ja vetopyörästö-öljy
SAE 75W
API GL-5
Neste Hypoidi MP on huippupainelisäaineistettu yleisvaihteistoöljysarja. Se on valmistettu liuotinjalostetuista parafiinisista tai nafteenisista perusöljyistä. Öljyt sisältävät tehokkaita hapettumisenesto-, vaahtoamisenesto-, paineenkesto- ja voitelukalvoa vahvistavia lisäaineita.
TYYPILLISET ANALYYSIARVOT 75W
Tiheys kg/m3 @15oC 905
Leimahduspiste oC (COC) 152
Jähmepiste oC -57
Viskositeetti-indeksi
Viskositeetti cSt/ 40 oC 26
Viskositeetti cSt/ 100 oC 5,5
Viskositeetti cP/ oC 21500
Neste Hypoidi MP öljyjä suositellaan veto- ja tasauspyörästöihin sekä vaihdelaatikoihin. Erityisesti ne sopivat hypoidivetopyörästöihin ja sellaisiin välityksiin henkilö- ja kuorma-autoissa ja muissa liikennevälineissä, joissa vaaditaan öljyltä paineenkesto-ominaisuuksia. SAE 75W suositellaan henkilöautojen tai kevyen kaluston vaihteistoihin ja vetopyörästöihin erittäin kylmissä olosuhteissa tai milloin valmistaja suosittelee API GL-5 -luokan SAE 75W -öljyn käyttöä. SAE 80W-90 sopii parhaiten ympärivuotiseksi vaihteisto- ja vetopyörästö-öljyksi. SAE 80W-140 -vahvuus on tarkoitettu ympärivuotiseen käyttöön raskaasti kuormitettujen kuorma-autojen ja maansiirtokoneiden vetopyörästöihin ja vaihteistoihin. SAE 90 on hyväksytty Mercedes Benz autojen taka-akselin voiteluöljyksi.
MIL-L-2105 D
API GL-5
DaimlerChrysler sivu 235.0 (SAE 90)
 
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
			
			
									
									Vaihteisto- ja vetopyörästö-öljy
SAE 75W
API GL-5
Neste Hypoidi MP on huippupainelisäaineistettu yleisvaihteistoöljysarja. Se on valmistettu liuotinjalostetuista parafiinisista tai nafteenisista perusöljyistä. Öljyt sisältävät tehokkaita hapettumisenesto-, vaahtoamisenesto-, paineenkesto- ja voitelukalvoa vahvistavia lisäaineita.
TYYPILLISET ANALYYSIARVOT 75W
Tiheys kg/m3 @15oC 905
Leimahduspiste oC (COC) 152
Jähmepiste oC -57
Viskositeetti-indeksi
Viskositeetti cSt/ 40 oC 26
Viskositeetti cSt/ 100 oC 5,5
Viskositeetti cP/ oC 21500
Neste Hypoidi MP öljyjä suositellaan veto- ja tasauspyörästöihin sekä vaihdelaatikoihin. Erityisesti ne sopivat hypoidivetopyörästöihin ja sellaisiin välityksiin henkilö- ja kuorma-autoissa ja muissa liikennevälineissä, joissa vaaditaan öljyltä paineenkesto-ominaisuuksia. SAE 75W suositellaan henkilöautojen tai kevyen kaluston vaihteistoihin ja vetopyörästöihin erittäin kylmissä olosuhteissa tai milloin valmistaja suosittelee API GL-5 -luokan SAE 75W -öljyn käyttöä. SAE 80W-90 sopii parhaiten ympärivuotiseksi vaihteisto- ja vetopyörästö-öljyksi. SAE 80W-140 -vahvuus on tarkoitettu ympärivuotiseen käyttöön raskaasti kuormitettujen kuorma-autojen ja maansiirtokoneiden vetopyörästöihin ja vaihteistoihin. SAE 90 on hyväksytty Mercedes Benz autojen taka-akselin voiteluöljyksi.
MIL-L-2105 D
API GL-5
DaimlerChrysler sivu 235.0 (SAE 90)
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
						----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
- 
				900 I 16 Kat
 - "Hölösuu"
 - Viestit: 1423
 - Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
 - Paikkakunta: Jyväskylä
 
Laita vaan ihan normaali vaihteistoöljy eli 75W-90, merkillä ei noissa ole väliä, halvin on parasta (ei ainakaan missään nimessä sitä aataminaikaista 1-astehypoidia, kuulunee johonkin höyrykoneisiin)Breadfan kirjoitti:-88 ja -91 ohjekirja suosittaa 10w30 tai 10w40 mineraalipohjaista moottoriöljyä. Ja sitä laitetaan
					Viimeksi muokannut ng900aero, Ke Elo 22, 2007 08:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
									
			
									Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
						Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Miulla on nyt koeluontoisesti 99:ssä tommosta teboilin EP 75W90 öljyä. Tuntuu pelaavan ihan mukavasti. En ollut tuohon Motox 10W40 öljyyn tyytyväinen ja arvelin kokeilla jotakin muuta. Laatikkohan ei tietenkään ole uusi, joten tuo kakkosen synkron hankaluus voi johtua ihan vaan lootan vanhuudesta. alaspäin vaihdossa kun tuppasi pistämään hanttiin ikävästi esim. risteyksissä. Tuolla omassa projektikertomuksessani ruodin tarkemmin jo öljyvalintaani. Kerron luultavasti sitten siellä, jahka saan enemmän kokemusta öljyjen tominnasta. Niin, ne on muuten synteettiset.  
			
			
									
									# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
						9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01