Vaihteisto öljy

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

e0000333 kirjoitti:
Coltti kirjoitti:aaargh :!:

:lol: :lol: :lol:
Sen minkä taakseen jättää, sen edestään löytää :lol:
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Frostwind kirjoitti:
e0000333 kirjoitti:
Coltti kirjoitti:aaargh :!:

:lol: :lol: :lol:
Sen minkä taakseen jättää, sen edestään löytää :lol:
Tuohon kyllä repesi totaalisesti :lol: :lol:
Päivän piristys :P
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Pysytään noissa 75W fundeerauksissa vielä hetken. :wink:

Nimittäin, olen pitkään miettinyt noitten kanssa yhtä asiaa; se alkuperäinen suositushan tuossa on EP 75W -öljy ja tuo Nesteen monen mielestä sopimaton on nimeltään (ja myös laadultaan?) MP 75W.

Piileksiiköhän tuo sopimattomuus juuri siinä?
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Siis eihän "tavallinen" 75w ole noin lievää, kuin tuo hypoid?
VW transporter 2.5tdi vm.99
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

himmee kirjoitti:Siis eihän "tavallinen" 75w ole noin lievää, kuin tuo hypoid?
Jotain sellaista juuri ajattelin.. Että pitäisi olla laadultaan nimenomaan EP:tä.
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

MacTurbo kirjoitti:Tuohon kyllä repesi totaalisesti :lol: :lol:
Päivän piristys :P
Jep, niin teki... Mutta kaikenkaikkiaan viihdyttävää lukemista tämä koko ketju. Koskahan vain keksitään jotain uutta mikä mullistaa taas kaiken.... Miten olis vaikka CRC:tä.... :lol:
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

NESTE HYPOIDI MP
Vaihteisto- ja vetopyörästö-öljy


SAE 75W
API GL-5


Neste Hypoidi MP on huippupainelisäaineistettu yleisvaihteistoöljysarja. Se on valmistettu liuotinjalostetuista parafiinisista tai nafteenisista perusöljyistä. Öljyt sisältävät tehokkaita hapettumisenesto-, vaahtoamisenesto-, paineenkesto- ja voitelukalvoa vahvistavia lisäaineita.


TYYPILLISET ANALYYSIARVOT 75W

Tiheys kg/m3 @15oC 905
Leimahduspiste oC (COC) 152
Jähmepiste oC -57
Viskositeetti-indeksi
Viskositeetti cSt/ 40 oC 26
Viskositeetti cSt/ 100 oC 5,5
Viskositeetti cP/ oC 21500



Neste Hypoidi MP öljyjä suositellaan veto- ja tasauspyörästöihin sekä vaihdelaatikoihin. Erityisesti ne sopivat hypoidivetopyörästöihin ja sellaisiin välityksiin henkilö- ja kuorma-autoissa ja muissa liikennevälineissä, joissa vaaditaan öljyltä paineenkesto-ominaisuuksia. SAE 75W suositellaan henkilöautojen tai kevyen kaluston vaihteistoihin ja vetopyörästöihin erittäin kylmissä olosuhteissa tai milloin valmistaja suosittelee API GL-5 -luokan SAE 75W -öljyn käyttöä. SAE 80W-90 sopii parhaiten ympärivuotiseksi vaihteisto- ja vetopyörästö-öljyksi. SAE 80W-140 -vahvuus on tarkoitettu ympärivuotiseen käyttöön raskaasti kuormitettujen kuorma-autojen ja maansiirtokoneiden vetopyörästöihin ja vaihteistoihin. SAE 90 on hyväksytty Mercedes Benz autojen taka-akselin voiteluöljyksi.
MIL-L-2105 D
API GL-5
DaimlerChrysler sivu 235.0 (SAE 90)


:wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Siinä on kaksi vikaa, EP-merkinnän puute sekä GL-5 luokitus. :)
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Tri-Lo kirjoitti:Siinä on kaksi vikaa, EP-merkinnän puute sekä GL-5 luokitus. :)
Eikös sen pitäisi olla GL 4:sta.???
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

900 I 16 Kat kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:Siinä on kaksi vikaa, EP-merkinnän puute sekä GL-5 luokitus. :)
Eikös sen pitäisi olla GL 4:sta.???
Purkeissa lukee muistaakseni GL-4/5.
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Mutta ohjekirjahan suosittelee GL-4:sta tai 5:sta...
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Breadfan kirjoitti:-88 ja -91 ohjekirja suosittaa 10w30 tai 10w40 mineraalipohjaista moottoriöljyä. Ja sitä laitetaan 8)
Laita vaan ihan normaali vaihteistoöljy eli 75W-90, merkillä ei noissa ole väliä, halvin on parasta (ei ainakaan missään nimessä sitä aataminaikaista 1-astehypoidia, kuulunee johonkin höyrykoneisiin) ;)
Viimeksi muokannut ng900aero, Ke Elo 22, 2007 08:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Miulla on nyt koeluontoisesti 99:ssä tommosta teboilin EP 75W90 öljyä. Tuntuu pelaavan ihan mukavasti. En ollut tuohon Motox 10W40 öljyyn tyytyväinen ja arvelin kokeilla jotakin muuta. Laatikkohan ei tietenkään ole uusi, joten tuo kakkosen synkron hankaluus voi johtua ihan vaan lootan vanhuudesta. alaspäin vaihdossa kun tuppasi pistämään hanttiin ikävästi esim. risteyksissä. Tuolla omassa projektikertomuksessani ruodin tarkemmin jo öljyvalintaani. Kerron luultavasti sitten siellä, jahka saan enemmän kokemusta öljyjen tominnasta. Niin, ne on muuten synteettiset. :wink:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin