Pelastakaa satkuja!
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Pelastakaa satkuja!
Käyttösatku, juuri katsastettu.
http://www.nettiauto.com/saab/900/5188226
Todella huonosti tulee og-satkuja tällä hetkellä tarjolle, nytkin mennyt monta päivää ilman mitään erityisen hyviä yksilöitä. Nettiauton 24h uudet -listaa valtaa ng900:set ja ysitonniset, femmat ja kolkit kintereillään
http://www.nettiauto.com/saab/900/5188226
Todella huonosti tulee og-satkuja tällä hetkellä tarjolle, nytkin mennyt monta päivää ilman mitään erityisen hyviä yksilöitä. Nettiauton 24h uudet -listaa valtaa ng900:set ja ysitonniset, femmat ja kolkit kintereillään
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Kaasari"
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 14:58
Re: Pelastakaa satkuja!
Itsellä saattaisi olla myynnissä erittäin hyväkuntoinen satku. 170tkm ajettu, uutena ruostesuojattu, meinasin itselle harrasteajoneuvoksi, mutta tilat ei riitä mitenkään. YV:llä lisätietoa.
-
- "Turbo"
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2010 14:09
- Paikkakunta: Ii
Re: Pelastakaa satkuja!
Kuka tunnustaa varanneensaRattivaihde kirjoitti:^En tähän aikaan rupea sepustamaan mitään, tuon vain viestin nettiautosta.
Melko spesiaali satku tässäkin tapauksessa, ja hinta ei mitenkään kovin paha:
http://www.nettiauto.com/saab/900/5179248
Saabiton mies since 7/2022
-
- "Hirsch"
- Viestit: 708
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: Pelastakaa satkuja!
http://www.nettiauto.com/saab/90/5173730 Varsin pätevä noobeli tuohon hintaan. Vieläpä vähillä omistajilla....
Re: Pelastakaa satkuja!
Tulipa hurjasti kysyntää ja kommentteja.Azanovix kirjoitti:Mitähän raati mahtaisi olla tällaisesta mieltä:
- 900 vm. 1989
- valkoinen
- ajettu n. 100 000 km
- automaatti
- ensimmäinen ja historian ainoa omistaja myy
- täysin ruosteeton
- säilytetty talvet lämpimässä tallissa
jne jne jne
Tällainen tuli kiertoteitse tietooni. Itselläni ei ole myymisen eikä ostamisen kanssa osaa eikä arpaa. Omistaja oli kaavaillut sukulaispojastaan ostajaa, mutta tämän asuessa Helsingin keskustassa ei toisen auton hankkiminen talouteen oikein houkuta. Lisäksi tallipaikan puuttuessa auto joutuisi viettämään joutilasaikansa taivasalla, ja siihenhän tämä ei ole tottunut.
Omistaja on vanha mekaanikko, joka on todennut ajojensa olevan ajetut. Hän on hoitanut pohjan ruostesuojaukset itse ja samalla pieteetillä on hoidettu joka ikinen muukin nippeli ja nappeli. Maalipinnan huollosta sanottakoon sen verran, että edellisen kerran kun auto ajettiin talliin sateen jälkeen, pinta kuivattiin liinalla, ettei pisarat jää jättämään jälkiä.
Öljyjä on luonnollisesti vaihdettu useammin kuin suositellaan, muutaman viikon sisään on "varmuuden vuoksi" vaihdettu myös jarrunesteet.
Olisiko tällaiselle autolle ottajia? Itse en edes uskalla miettiä, minkälaista hintaa tuosta kehtaisi pyytää. Onko raatilaisilla arvioita? Museoitavaksihan tuo tulevaisuudessa kuuluisi, mutta aika pitkä odotus edessä siihen asti.
Kyytiin vielä kolme kappaletta huonohkoja kuvia. Jos kiinnostusta riittää, yritän udella asiasta enemmänkin.
Huomenna käyn kurkkaamassa kulkinetta, tutkimassa tarkemmin ja sairastumassa yhä pahemmin. Voipi jopa olla, että ajokki aikanaan päätyy tänne Vantaalle happanemaan kelien armoille. Ainakin yritys on kova ja toinen pihalla möllöttävistä saapikkaista joutui tänään myyntipalstalle.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Pelastakaa satkuja!
Tuollaisen poikkeusyksilön kanssa on sellainen ongelma että ainakaan allekirjoittaneen tapainen kerrostalossa asuva talliton rähmäkäpälä ei kerta kaikkiaan viitsisi ottaa omaan ajoon tai pihaan hapantumaan. Menisi vuosikymmenten huolenpito aivan hukkaan. Sen takia itse aina ohitan tuollaiset poikkeusyksilöt ja yritän löytää jotain mahdollisimman hyväkuntoista mitä kuitenkin kehtaa käyttää normaalisti, näin ainakin siihen asti kunnes on omaa tallitilaa.
Tuon yksilön osalta lisänä se, että omasta mielestä satkun 2d porrasperäkori on aina sopinut huomattavasti paremmin 99:n keulaan nopan muodossa, mutta tämä on vain henkilökohtainen ongelma
Tuon yksilön osalta lisänä se, että omasta mielestä satkun 2d porrasperäkori on aina sopinut huomattavasti paremmin 99:n keulaan nopan muodossa, mutta tämä on vain henkilökohtainen ongelma
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Pelastakaa satkuja!
Hitto ku kaikki hyvät ettäällä... Noh eipä tuo mittää, eihä se oo ku ajella vain hakemmaan jos semmone tilanne tulee. Ite kyllä varmaan vielä yhen priiman hommaan pihalle(90,99 tai 900), semmosen valmiiks leimakuntosen. Tuossa ylempänä ois hyvä 90, mutta semmone kk. jolloin ei pysty hakemaan. Joku vain niissä kiehtoo. Pitäs rakentaa pihalle autokatos/talli niin sais katon alla pittee parempikuntosia yksilöitä.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: Pelastakaa satkuja!
Kas, kävin vähän koeajelemassa tätä mokomaa tänään. En tiedä, mistä olin saanut päähäni tuon automaattilaatikon, mutta manuaalihan se oli. Valitettavasti se laski haluttavuutta silmissäni huomattavasti.Rattivaihde kirjoitti:Tuollaisen poikkeusyksilön kanssa on sellainen ongelma että ainakaan allekirjoittaneen tapainen kerrostalossa asuva talliton rähmäkäpälä ei kerta kaikkiaan viitsisi ottaa omaan ajoon tai pihaan hapantumaan. Menisi vuosikymmenten huolenpito aivan hukkaan. Sen takia itse aina ohitan tuollaiset poikkeusyksilöt ja yritän löytää jotain mahdollisimman hyväkuntoista mitä kuitenkin kehtaa käyttää normaalisti, näin ainakin siihen asti kunnes on omaa tallitilaa.
Tuon yksilön osalta lisänä se, että omasta mielestä satkun 2d porrasperäkori on aina sopinut huomattavasti paremmin 99:n keulaan nopan muodossa, mutta tämä on vain henkilökohtainen ongelma
Auto on kokonaisuudessaan hämmästyttävän vähäruosteinen; ainut havaitsemani ruoste oli oikeanpuoleisen oven alareunassa. Tässä vaiheessa selviäisi hyvinkin pienellä paikkapalalla. Muut perinteiset paikat olivat koputtelemalla kovan tuntuiset eikä vetaritunneleissa näkynyt mitään hälyttävää.
Uskomattoman jämäkkä rakenteeltaan ja laatikko toimi kuin itsestään. Ryyppykahva oli irronnut, mutta vaijerista sai helpohkosti kiinni.
Sisätilat aivan priimat; penkeissä käytetty ilmeestä päätellen päällisiä ja katto ei roiku mistään.
Nyt kun saisi vielä itselleen uskoteltua, että kannattaisi olla kaksi kaasariautoa pihassa...
Re: Pelastakaa satkuja!
Melkein vois luulla oman satkun kuviksi. Ainoa mikä näistä kuvakulmista paljastaa ettei ole oma on kyljestä puuttuvan koristeraidan puuttuminen.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Pelastakaa satkuja!
No vähän kyllä alunperinkin ihmettelin tuota automaattia pystykeulakaasarisatkussa Jotenkin automaattisesti ajattelin että ehkä se on ruisku...Azanovix kirjoitti:Kas, kävin vähän koeajelemassa tätä mokomaa tänään. En tiedä, mistä olin saanut päähäni tuon automaattilaatikon, mutta manuaalihan se oli.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Pelastakaa satkuja!
Tuli viikonloppuna ostettua tuo kauan nettiautossa maannut turbo OG900.
Saas nähdä kuinka syvälle sitä itteensä tuli kädet tungettua.
Tuntui kyllä kotiin ajellessa varsin äänettömälle kori ja alusta.
Tehot tuntus myös olevan tallella.
Onneks olen purkanut yhden Saabin, niin sain vaihdettua virtalukon ja oviin hyvät ja toimivat lukot.
Saas nähdä kuinka syvälle sitä itteensä tuli kädet tungettua.
Tuntui kyllä kotiin ajellessa varsin äänettömälle kori ja alusta.
Tehot tuntus myös olevan tallella.
Onneks olen purkanut yhden Saabin, niin sain vaihdettua virtalukon ja oviin hyvät ja toimivat lukot.
Viimeksi muokannut pimilia, Ma Maalis 11, 2013 07:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#572
Saab 9-5 Wagon -04, Saab 900 Cab -97
Saab 9-5 Wagon -04, Saab 900 Cab -97
Re: Pelastakaa satkuja!
vois kuvitella että jos perikunta kauppailee priimakuntosta 900c saappia niin vahvana vaihtoehtona on paalaaminen kun siitä saa sen 500e ostokupongin uusautokauppaanRattivaihde kirjoitti:Tuollaisen poikkeusyksilön kanssa on sellainen ongelma että ainakaan allekirjoittaneen tapainen kerrostalossa asuva talliton rähmäkäpälä ei kerta kaikkiaan viitsisi ottaa omaan ajoon tai pihaan hapantumaan. Menisi vuosikymmenten huolenpito aivan hukkaan. Sen takia itse aina ohitan tuollaiset poikkeusyksilöt ja yritän löytää jotain mahdollisimman hyväkuntoista mitä kuitenkin kehtaa käyttää normaalisti, näin ainakin siihen asti kunnes on omaa tallitilaa.
kannattaa aina urkkia ettei tuo suunnitelma b odottele hihassa. tuolla itäsuomessa meinaten paaliin näytti menevän ihan priimaa autoo kun jää se kaupittelun vaiva. moni ei jaksa sitä nerddiautopelleilyä, tyyliin vaihdatko varastettuun läppäriin tai säkilliseen porkkanoita.
jos saabismi on sairaus niin se on mieli sairauteni
b202+b212 5d bj92, b202 bj88 3d+2d, bj89 202 3d + 5d kjetkat, bj83 gli, pobeda, volga22+24u,scottsdale,lada 2107i,vagoneer73,mb123td,isuzukb4wd,kawa100g7,fo-dexta
b202+b212 5d bj92, b202 bj88 3d+2d, bj89 202 3d + 5d kjetkat, bj83 gli, pobeda, volga22+24u,scottsdale,lada 2107i,vagoneer73,mb123td,isuzukb4wd,kawa100g7,fo-dexta
Re: Pelastakaa satkuja!
Ei tuo varmastikaan paaliin ole menossa. Omistaja on päättänyt lopettaa autoilun (hyvä päätös, koska liikkeet ovat tätä nykyä melko hitaat), joten uudelle ei ole tarvetta. Auto on myös ollut omistajallaan uudesta asti, joten tunnearvoa sillä on enemmän kuin myynnillistä arvoa.
Pari tonnia tuosta saisi kuulemma köyhtyä. Tuossa kunnossa arvo tulee tulevaisuudessa vain nousemaan, mutta minun käytössäni ei välttämättä. Samoin tähän talouteen mahdollisesti tullessaan se tulisi viettämään lopun ikäänsä samalla omistajalla.
Helmihän tuo on, mutta ei timantti. Jokin tässä yhtälössä kaivelee eikä sellaista välitöntä, pakottavaa ostohimoa tullut. Todennäköisesti johtuu siitä, että tuolla nykyisellä ng-satkulla on kivempi taittaa pitkää matkaa suuremman tehomäärän ja tietynlaisen mukavuuden vuoksi. Toisaalta taas tuollaisessa simppelissä 80-luvun helmessä on todennäköisesti vielä moninkertainen määrä kilometrejä edessä ja autoa mahdollisesti vuosikymmeniksi. Helppo jopa tällaisen poropeukalon korjata tarvittaessa.
Pari tonnia tuosta saisi kuulemma köyhtyä. Tuossa kunnossa arvo tulee tulevaisuudessa vain nousemaan, mutta minun käytössäni ei välttämättä. Samoin tähän talouteen mahdollisesti tullessaan se tulisi viettämään lopun ikäänsä samalla omistajalla.
Helmihän tuo on, mutta ei timantti. Jokin tässä yhtälössä kaivelee eikä sellaista välitöntä, pakottavaa ostohimoa tullut. Todennäköisesti johtuu siitä, että tuolla nykyisellä ng-satkulla on kivempi taittaa pitkää matkaa suuremman tehomäärän ja tietynlaisen mukavuuden vuoksi. Toisaalta taas tuollaisessa simppelissä 80-luvun helmessä on todennäköisesti vielä moninkertainen määrä kilometrejä edessä ja autoa mahdollisesti vuosikymmeniksi. Helppo jopa tällaisen poropeukalon korjata tarvittaessa.
Re: Pelastakaa satkuja!
Oisko jollain kiinnostusta ottaa 5-ovinen Finlandia työn alle?
Meni säilytyspaikka alta ja projekteja on aivan liikaa.
GLE vm. 79, näitä oli muistaakseni tehty 49kappaletta. Uutena valintatalon pomolla.
i8 automaatilla.
Kilsoja about 210 tuhatta, seissy pitkään. Lahohommia ei pitäis juuri olla, pientä kolhua kyllä on. Sisustaa on päässy jyrsijät muokkaan, kuskin penkki on tosin muualla tallessa ja muistaakseni ok.
On myös toinen -79 GLE tallessa mistä saa jotain pisteosii, tää on kyl umpilaho.
Kallis tuo ei ole mutta ilmatteeksi purkuunkaan ei tuota viitteis antaa.
Joku vanha kuva tuolla:
http://www.tarzani.com/saab/?car=43684
Jos joku kauempaa on kiinnostunu niin toki uusiakin kuvia voin ottaa.
YV:llä tai O5O-5II58yks kaks voi kysellä lisää
Ja paimiossa
edit: joku ajokuntonen, keväälle asti leimassa oleva ja jos viel talvirenkaatki ois ni merkist riippumatta kävisi vaihdossa...
Meni säilytyspaikka alta ja projekteja on aivan liikaa.
GLE vm. 79, näitä oli muistaakseni tehty 49kappaletta. Uutena valintatalon pomolla.
i8 automaatilla.
Kilsoja about 210 tuhatta, seissy pitkään. Lahohommia ei pitäis juuri olla, pientä kolhua kyllä on. Sisustaa on päässy jyrsijät muokkaan, kuskin penkki on tosin muualla tallessa ja muistaakseni ok.
On myös toinen -79 GLE tallessa mistä saa jotain pisteosii, tää on kyl umpilaho.
Kallis tuo ei ole mutta ilmatteeksi purkuunkaan ei tuota viitteis antaa.
Joku vanha kuva tuolla:
http://www.tarzani.com/saab/?car=43684
Jos joku kauempaa on kiinnostunu niin toki uusiakin kuvia voin ottaa.
YV:llä tai O5O-5II58yks kaks voi kysellä lisää
Ja paimiossa
edit: joku ajokuntonen, keväälle asti leimassa oleva ja jos viel talvirenkaatki ois ni merkist riippumatta kävisi vaihdossa...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992