Vaihteisto öljy

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Ja minä että Neste MP 75w käytöllä ei mitään ongelmia keston , pakkasen ym. suhteen ja kilometrejä satoja tuhansia. 8)
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Ja minä lisään vielä, että uudet kyselijät voisi "vaivautua" lukemaan topicin alusta, samat jaarittelut menee jo kolmatta kierrosta :D
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

MacTurbo kirjoitti:Ja minä lisään vielä, että uudet kyselijät voisi "vaivautua" lukemaan topicin alusta, samat jaarittelut menee jo kolmatta kierrosta :D
Reilusti enemmän kun kolmatta :lol:
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

toms kirjoitti:Ja minä että Neste MP 75w käytöllä ei mitään ongelmia keston , pakkasen ym. suhteen ja kilometrejä satoja tuhansia. 8)

Kuinkas kauan tuota ämpeetä on ollut markkinoilla..... :roll:
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

on sitä aikas kauan ollut myytävänä.

itsellä satkussa vajaa 400tkm takana ja alkuperäinen laatikko autossa joka pelaa kuin unelma. laatikossa nesteen hyboidit.

laatikko öljyt on vaihdettu tosin säännöllisesti ainakin nyt vanhempana.

laatikossa käytetty ennen 300tkm:ä saabin vaihteisto öljyä ja sen jälkeen tuota neteen hyboidia.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Viimeiset 200 000 km nesteen öljyllä ja sitä ennen Shellin ja TBn vastaavilla yksaste 75;lla. Shelli ja Teboil lopetti valmistamisen vaan aikoinaan kuten muutkin.Et oisko nesteeseen tullut siirryttyä siinä vuosituhannen vaihteessa.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
miksaus
"Turbo"
Viestit: 257
Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 12:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja miksaus »

Mitäs mieltä ootte tuosta Teboilin EP 75W90 ölpistä og900 2.0 8v loorassa?
#4044
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

toms kirjoitti: Shelli ja Teboil lopetti valmistamisen vaan aikoinaan kuten muutkin.Et oisko nesteeseen tullut siirryttyä siinä vuosituhannen vaihteessa.
Quaker State tekee, ja paremman kuin Neste. Leimahduspiste 53(!)astetta korkeampi.

http://www.neste.fi/tuotteet_haku.aspx? ... 2698;2699#
vrt.
http://www.quakerstate.se/dyndefault.asp?p=5238
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

miksaus kirjoitti:Mitäs mieltä ootte tuosta Teboilin EP 75W90 ölpistä og900 2.0 8v loorassa?
Just äsken laitoin sitä satkun lootaan...Pitäisi olla hyvä ölppä ... :wink:
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Pitää varmaan laittaa tuota Teboilia -73:een tuplikseenkin kun +10 asteen lämpötilassa alkaa vaihteiden päällemeno olemaan jo jäykähköä (lootan lämmettyä ja lämpöisemmällä kelillä pelaa hyvin).
Muistaakos kukaan mikä on tuollaisen ratasenskaisen vanhemman lootan öljytilavuus (tuossa ei ole mittatikkua)?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

ng900aero kirjoitti:Pitää varmaan laittaa tuota Teboilia -73:een tuplikseenkin kun +10 asteen lämpötilassa alkaa vaihteiden päällemeno olemaan jo jäykähköä (lootan lämmettyä ja lämpöisemmällä kelillä pelaa hyvin).
Muistaakos kukaan mikä on tuollaisen ratasenskaisen vanhemman lootan öljytilavuus (tuossa ei ole mittatikkua)?
Tommosen vanhan lootan kanssa voi tulla vuotoja synteettisen öljyn kera. Meikällä öljyn vaihtaminen synteettiseen oli riskitön teko, koskapa loota on ollut purettuna hiljattain ja siihen on uusittu tiivisteet...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mertmi kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Pitää varmaan laittaa tuota Teboilia -73:een tuplikseenkin kun +10 asteen lämpötilassa alkaa vaihteiden päällemeno olemaan jo jäykähköä (lootan lämmettyä ja lämpöisemmällä kelillä pelaa hyvin).
Muistaakos kukaan mikä on tuollaisen ratasenskaisen vanhemman lootan öljytilavuus (tuossa ei ole mittatikkua)?
Tommosen vanhan lootan kanssa voi tulla vuotoja synteettisen öljyn kera. Meikällä öljyn vaihtaminen synteettiseen oli riskitön teko, koskapa loota on ollut purettuna hiljattain ja siihen on uusittu tiivisteet...
Nojoo, jos se vuotaisi niin osaisi sieltä tulla ulos yhtä lailla mineraaliöljykin kunnolla lämmettyään. Pitää vaan huuhdella loota ensin ajamalla muutamia kilometrejä litralla synteettistä.
Ei siitä öljytilavuudsta olisi tietoa?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

ng900aero kirjoitti:Nojoo, jos se vuotaisi niin osaisi sieltä tulla ulos yhtä lailla mineraaliöljykin kunnolla lämmettyään. Pitää vaan huuhdella loota ensin ajamalla muutamia kilometrejä litralla synteettistä.
Ei siitä öljytilavuudsta olisi tietoa?
3ltr
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Täällä tarvitaan myös jelppiä...

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=60732
900C -86
Vastaa Viestiin