900 2.1 16v käy huonosti kylmänä
Isä osti viikolla heräteostoksena 2.1 -93 264tkm. Tossa se mun pihassa seisoo. Pitäisi katsoa missä kunnossa se on ja antaa jommalle kummalle siskolle kakkosautoksi käyttöön. Vähän huolestuttaa nämä jutut, mutta katotaan kestääkö. Ei se ainakaan kallis ollut. 2650e tai jotain kuulemma.
Kuulemma moottoritilaa pestessä oli alkanut check engine palamaan. Pitäis tarkistaa syy. Lohkon kylki pakosarjan edestä ja laatikon luota ihan törkeen märkä. Pitää aloittaa jonkunlainen huoltokirja, että voi seurata öljyn vajumista. Onko kansipahveja vaihdettu plaanaamatta menestyksekkäästi?
Termari varmaan myös pitäisi vaihtaa kun lämmöt ei kovin nopeesti nouse.
Päältä päin siistin näköinen valkoinen satku. Heh, käynnistäessä kuulostaa ihan diiseliltä.
Kuulemma moottoritilaa pestessä oli alkanut check engine palamaan. Pitäis tarkistaa syy. Lohkon kylki pakosarjan edestä ja laatikon luota ihan törkeen märkä. Pitää aloittaa jonkunlainen huoltokirja, että voi seurata öljyn vajumista. Onko kansipahveja vaihdettu plaanaamatta menestyksekkäästi?
Termari varmaan myös pitäisi vaihtaa kun lämmöt ei kovin nopeesti nouse.
Päältä päin siistin näköinen valkoinen satku. Heh, käynnistäessä kuulostaa ihan diiseliltä.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Tähän CE-valoon tepsii melko varmasti kun putsaat sen syylarin alla etupalkissa olevan maadoituspisteen ja termostaattikotelon vieressä ne kaksi 12mm pulttia. Itselläni saattaa CE-valo palaa jonkunaikaa alustapesun jälkeen.peinu kirjoitti:Isä osti viikolla heräteostoksena 2.1 -93 264tkm. Tossa se mun pihassa seisoo. Pitäisi katsoa missä kunnossa se on ja antaa jommalle kummalle siskolle kakkosautoksi käyttöön. Vähän huolestuttaa nämä jutut, mutta katotaan kestääkö. Ei se ainakaan kallis ollut. 2650e tai jotain kuulemma.
Kuulemma moottoritilaa pestessä oli alkanut check engine palamaan. Pitäis tarkistaa syy. Lohkon kylki pakosarjan edestä ja laatikon luota ihan törkeen märkä. Pitää aloittaa jonkunlainen huoltokirja, että voi seurata öljyn vajumista. Onko kansipahveja vaihdettu plaanaamatta menestyksekkäästi?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Tarkoitetaan varmaankin IMM:n liitintä, leveä 7 napainen.
OG:ssa löytyy ilmanputsarikotelon päältä. Yleensä siellä on vihreää hapettumaa/vettä
Vikakoodit mielestäni nollautuu akku irroittamalla tai myös itsestään ajanmyötä.
Vielä tosta CE-lukulaitteesta, eihän se ole kuin pelkkä johdonpätkä jossa vaan on kytkin. Sulla on tossa LH 2.4.2 joten takapenkin alta pitäis löytyä se maadoitettava liitin vikakoodien lukuun.
OG:ssa löytyy ilmanputsarikotelon päältä. Yleensä siellä on vihreää hapettumaa/vettä
Vikakoodit mielestäni nollautuu akku irroittamalla tai myös itsestään ajanmyötä.
Vielä tosta CE-lukulaitteesta, eihän se ole kuin pelkkä johdonpätkä jossa vaan on kytkin. Sulla on tossa LH 2.4.2 joten takapenkin alta pitäis löytyä se maadoitettava liitin vikakoodien lukuun.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7796
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Naputtele sitä ( ilmamäärämittarin muovista kantta ) jos se tuntuu olevan irti niin nosta se kapealla talttapäisellä ruuvimeisselillä irti.
Katso ettei siinä poterossa ole vettä johon liittimet tulevat läpi siitä pistokkeesta.
Varo ettet erehdy luulemaan sitä silikoonia vedeksi siellä sisällä.
Katso ettei siinä poterossa ole vettä johon liittimet tulevat läpi siitä pistokkeesta.
Varo ettet erehdy luulemaan sitä silikoonia vedeksi siellä sisällä.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
tuttua juttua
Moi. Mun -92 2,1i käräytti kansipahvinsa jo alle 150tkm:n. LFU oli meidän perheen ainoa auto syksyllä -99, ja pakolliset kilometrit oli pakko vaan ajaa. Auto-Keto Salossa ei voinut ottaa viikkoon työn alle, ja peileissä näkyvä harmaa savupilvi auton perässä oli näky jonka muistan kauan. Ilmiön nähneet tutut sanoivat, etteivät tienneet että petroolisaabeja tehtiin vielä 90-luvulla
Tokihan tuo kylmänä hetken naputtaa
mutta kun malttaa hetken säädellä lämppäriä, kiinnittää turvavyön ja virittää vm. -92 Philipsin radion, niin taas maittaa tie kuskille ja Saabille. Mittarissa on nyt vähän alle 260tkm, joten sinne 400:an on Meillä vielä matkaa, mutta tulossa ollaan
Kaikkien 2,1i omistajien puolesta, myös matalapaineturbon käyttäjänä, sanoisin
Boost? Who cares about the boost? Nuthin´ beats cubic centimeters
V-P



Kaikkien 2,1i omistajien puolesta, myös matalapaineturbon käyttäjänä, sanoisin
Boost? Who cares about the boost? Nuthin´ beats cubic centimeters

V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia
toistaiseksi ei Saabia

Upitaanpas aihetta: edelleen saman toosan kans ongelmat jatkuu, mua alkaa pikkuhiljaa kypsyttään... eli kansipahvi vaihettiin pajalla(syistä tähän ei sen enempää..), noh porina paisarissa väheni luokkaan pieni millin halkasijanen kupla/5sek, mutta kone ihan kuumana 2500 jälkeen piti aika raklatusta, ihan kun olis ketjun kirisäjä kokonaan asentamati. Noh, tämä loppu piakkoin, tosin ajoin kuulu juuri ja juuri havaittavasti ihan kuumalla koneella. Etteivät perkelee olis laittanu 2litrasen pahvia,sillainhan toi eka moottori oli pistetty pas...rikki. Ja toinen mystinen juttu, litkuja hukkuu yhä, öljyä menee se karvaa vaille litra/1000km(no tämä ei yllätä, saman se vei ennenkin) ja vettäkin hukkuu yhä hiukan, noin puole paisarin vaihteluvälistä/1000km. Vesipumppu on ihan kuiva ulkoa, lämppäri ei vuoda, vedessä ei ole öljyä tai toisinpäin. Notta onko se pahviremppa tosiaan kustu siel korjaamolla vai mikä tota ny riivaa? Kone kyllä käy kylmänä kaikilla kun ei koske kaasuun, -15 lähti ilman lämppäriä ja kävi kaikilla, mutta kaasun koskeminen saa aikaan mielenkintoista pauketta ja röpellystä, ellei siä paina kun hidastetussa elokuvassa, sillon ei välttämäti paukuta ollenkaan tai sit pätkäsee kerran kaks. Onko tohon tosiaan haettava 2 litranen kone, mua alkaa tosissaan nyppiin toi laite. (ihan kun vertaa, toi profiilikuvn volka sentään käy kukkuu ja kulkee ihan luotettavasti, toisaalta eihän sillä ole edes ajetu kun 340tkm... mutta korista en sitten puhu mitään
. No ainakin sillä uskaltas lähtä vähä pitemmälleki.)
Muok: Joo, Nuthin´ beats the cubic centimeters, volvo 2,3l power
.(nojoo, jäähän se saabin takavaloja kattelemaan, mut kivempi se o talvel ajaa
)

Muok: Joo, Nuthin´ beats the cubic centimeters, volvo 2,3l power


Patarauta on påp.
Meneekö pinta minimiin asti, jos ei lisää? Ite olen ollut havaitsevinani, että ainaskin toi 900i 8-tappisella koneella ja samoin porukoiden 900S -92 puskee liiat nesteet pois. Nestepinta kyllä vakiintuu siihen minimin ja maksimin välille (riippuen moottorin lämpötilasta tietysti). Auta armias, jos täyttää säiliön maksimiin, sit ne työntävät nesteet omatoimisesti korkin kautta ulos.TVS kirjoitti: Ja toinen mystinen juttu, litkuja hukkuu yhä, öljyä menee se karvaa vaille litra/1000km(no tämä ei yllätä, saman se vei ennenkin) ja vettäkin hukkuu yhä hiukan, noin puole paisarin vaihteluvälistä/1000km.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
No kyllä ainakin tosi lähelle minimiä laskee. Täytyy hetki katella, nyt on sentti minimistä. Mutta olen melko varma että menee vaikka kuivaksi asti.Mertmi kirjoitti:Meneekö pinta minimiin asti, jos ei lisää? Ite olen ollut havaitsevinani, että ainaskin toi 900i 8-tappisella koneella ja samoin porukoiden 900S -92 puskee liiat nesteet pois. Nestepinta kyllä vakiintuu siihen minimin ja maksimin välille (riippuen moottorin lämpötilasta tietysti). Auta armias, jos täyttää säiliön maksimiin, sit ne työntävät nesteet omatoimisesti korkin kautta ulos.TVS kirjoitti: Ja toinen mystinen juttu, litkuja hukkuu yhä, öljyä menee se karvaa vaille litra/1000km(no tämä ei yllätä, saman se vei ennenkin) ja vettäkin hukkuu yhä hiukan, noin puole paisarin vaihteluvälistä/1000km.
Patarauta on påp.
sen pahvin tyypin näkee kyktimen päädystä, ainakin el-ringissä lukee, motonetin pahvissa ei tainnut lukea.. siinä kannen alla pahvia on liusku ulkona, peilillä alhaalta päin kun tutkailee niin pitäisi näkyä..TVS kirjoitti:Etteivät perkelee olis laittanu 2litrasen pahvia,sillainhan toi eka moottori oli pistetty pas...rikki. . No ainakin sillä uskaltas lähtä vähä pitemmälleki.)
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Ei £$€@#¤%& nyt mulla rupee palaan hihat
. Kylmänä käy sitkeesti joko vajailla(=kolmella) tai ontuen, sekoaa aika perusteellisesti kun kylmänä tarjoaa yhtään kaasua, kone "kuolee" tosi kerrasta, kiekat yhtään alle 900 ja kone pysähtyy ku seinään... kansi todettu nyt tiiviiks mut viime aikoina vettä alkanu vuotaan joka ....keleen lemmarista ja liittimestä ja putkesta
. Onko tossa muuten vielä perinteinen liuskasäätönen venttiilinvälys, se kuulostas niinku se tyyhjäkäynnillä hiukan "sutkuttas" takasin imusarjaan jostakin pytystä, harvakseen koneen käydessä kuuluu semmonen *tsup* ilmanputsarikotelon torvesta, tahti osus just et yks pytty supsuttelis takasinpäin. Ja eikös se vois hyvin aiheuttaa tota kylmänä takkuilua ja vajailla käymistä? Tartte vissiin ne tarkistaa ja samalla vaihtaa vielä kerran se p.....een lämppärinhärdellin paineventtiili, sehän on yks suihkulähde koko hiton lelu
. Jaa minäkö tapellu koko viikonlopun ton laitteen kans? Alkaa vaan tosissaan vituttaan koko motti taas, tos autos vaan kori on ihan asiallinen, ovien alareunois on sisäpinnal pientä kukkaa mut pohja on ihan priima ja korikin on vasta 14x tkm ajettu, kone jotakin 270-300 ja se alkaa vissiin olla loppu sekin
. No onpahan nyt taas avauduttu, helpotti 
Edit: onkohan muuten venttiiliremppa ovella jos noi välykset on pielessä ollu? Ja ne kansityön tehneetkin kaverit ei viittiny sit vaihtaa noita venttiilinvarren kumeja vaik ne oli niillä irti kun kansi kävi oikasussa ei helvettiläinen.... jos ne on viel tussannu välyksetkin mettään ni mulla leikkaa kyllä pahasti kiinni...
Edit2: arvatkaas muuten kumpi on kivempaa, saabi jos priima kori mut harmaita hiuksia tekevä kone, vai volsu jossa kori lahoaa sieltä ja täältä mut tekniikalla ei loppua näy
. Hitto se tota edeltäny 900 4d k-jetillä olis pitäny pitää, ei -88 ollu mitään hirveliventtiilikoneita ja kyllä meinaan pelas ja käydä rouskutti viimesen päälle 





Edit: onkohan muuten venttiiliremppa ovella jos noi välykset on pielessä ollu? Ja ne kansityön tehneetkin kaverit ei viittiny sit vaihtaa noita venttiilinvarren kumeja vaik ne oli niillä irti kun kansi kävi oikasussa ei helvettiläinen.... jos ne on viel tussannu välyksetkin mettään ni mulla leikkaa kyllä pahasti kiinni...
Edit2: arvatkaas muuten kumpi on kivempaa, saabi jos priima kori mut harmaita hiuksia tekevä kone, vai volsu jossa kori lahoaa sieltä ja täältä mut tekniikalla ei loppua näy


Patarauta on påp.
Veljelläni Og900:ssa pääsi vettä menemään imusarjan kautta sylinteriin ja aiheutti nestepinnan vähenemistä ja huonoa käyntiä.
Eli tilanne oli se, että siinä kannessa on joitakin nestereikiä, jotka tukitaan imusarjassa olevilla paksuilla ruuveilla ja tiivisteellä (aika outo ratkaisu). Kansirempan yhteydessä ei saatu sitä tiivistettä tarpeeksi tiiviiksi ja sieltä kautta pääsi siiten vettä sylinteriin, joka aiheutti myös nestepinnan laskua.
Kun imusarja tiivistettiin huolella uudelleen, vaivat loppuivat.
Eli tilanne oli se, että siinä kannessa on joitakin nestereikiä, jotka tukitaan imusarjassa olevilla paksuilla ruuveilla ja tiivisteellä (aika outo ratkaisu). Kansirempan yhteydessä ei saatu sitä tiivistettä tarpeeksi tiiviiksi ja sieltä kautta pääsi siiten vettä sylinteriin, joka aiheutti myös nestepinnan laskua.
Kun imusarja tiivistettiin huolella uudelleen, vaivat loppuivat.