Saab 900i 8v kat. CO-arvot korkealla

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
vilhosyvis
"Hirsch"
Viestit: 727
Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
Paikkakunta: Tapiola, Espoo
Viesti:

Re: Saab 900i 8v kat. CO-arvot korkealla

Viesti Kirjoittaja vilhosyvis »

rossnach kirjoitti:
Ti Elo 12, 2025 23:20
Tarvis se ohjauspaine edellee tietää. Luin vanhoista kirjoituksestasi että ohjauspainesäätimen toisesta letkusta ei tule edes bensaa? Siellä kyllä pitäisi bensan virrata kokoajan. Taitaa asiansa osaava korjaamo olla jo tässäkohtaa järkevin vaihtoehto kun tätä asiaa on nyt vatvottu täälä jo vuodenpäivät.
Palaan tähän, jos ohjauspainesäätimelle ei tule bensaa, eikö ongelma silloin ole määränjakajassa? Sisälmyksiin kertynyttä töhnää?
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
korpijaakko
"Viggen"
Viestit: 597
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
Paikkakunta: Kuopio

Re: Saab 900i 8v kat. CO-arvot korkealla

Viesti Kirjoittaja korpijaakko »

Sulla on tankki ja paine vääripäin siellä määränjakajalla
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO MR, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Avatar
vilhosyvis
"Hirsch"
Viestit: 727
Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
Paikkakunta: Tapiola, Espoo
Viesti:

Re: Saab 900i 8v kat. CO-arvot korkealla

Viesti Kirjoittaja vilhosyvis »

korpijaakko kirjoitti:
Su Loka 26, 2025 13:19
Sulla on tankki ja paine vääripäin siellä määränjakajalla
Mahdollisesti, vaikkakin testasin toisinkin päin, mutta silliin kyllä testasin pelkkää auton käyntiä enkä mitannut paineita... Testaanpa vaihtaa toisin päin ja mitata paineet.

Näin ne siellä nyt on, oranssi oranssiin ja sininen siniseen:
Kuva

Edit: vaihdoin letkut päittäin, eli sininen oranssiin ja oranssi siniseen.
Nyt kun jo luulin ymmärtäväni tän toimintaa, alkoi taas hämmentää. Jos ohjauspainesäätimessä on kiinni pelkkä paluulinjan letku, miten toisesta reiästä voi tulla bensaa kun irrotan tuon kuvassa vasemmanpuolisen letkun säätimestä?
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
Avatar
vilhosyvis
"Hirsch"
Viestit: 727
Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
Paikkakunta: Tapiola, Espoo
Viesti:

Re: Saab 900i 8v kat. CO-arvot korkealla

Viesti Kirjoittaja vilhosyvis »

Sain nyt vihdoinkin jotain mittauksia onnistuneesti suoritettua:

Polttoainepumpun tuotto, paluulinjan liitoskohasta mitattu, pumppu päällä 30 sek, polttoainetta tuli n. litra. Tein ohjeella, jonka mukaan pitäisi tulla n. 750 ml, toisen mukaan n. 1 l, joten joka tapauksessa oikean näköinen lukema.

Järjestelmäpaineen sain mitattua kylmäkäynnistyssuuttimen letkun liittimen kohdalta. Painetta aika tasan 5 bar.

Paineakun testaus, kun hyppylangan irrottaa, jää paine 2,5 bar kohdalle kuten ohjeen mukaan kuuluu. 10 min päästä on edelleen 2,5 bar, ohjeen mukaisesti.

20 min jälkeen paine 2,4 bar
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
Vastaa Viestiin