ei nosta öljynpaineita EDELLEENKÄÄN ? oli mäntävaurio juttu.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

no, niin jatkuu :evil:

ei sammu öjynpainevalo, ei uskalla käyttää.

starttaamalla kokeiltu ilman tulppia ja puolan johto irti.

siemenöljyjä laitettu...

öljynsuodattimen jalka irti ja siinä tiukka letku, starttaamalla jaksoi nostaa kun imemällä ensin avitti, niin sen jälkeen nousi kyllä öljy siitä.

mutta, nyt on taas kaikki kasassa ja
ei nosta öljyjä.

voiko se öljyn nostoputkessa oleva O-rengas olla niin kulunut että ei jaksa pitää ??? oli kyllä kova...


hinaamista ei ole vielä kokeiltu.

kohta ei muuta keksi kun purkaa kone taas atomeiksi ja vaihtaa tuo tiiviste 8O
mikä ihme siinä voi olla ?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Se öljyn imuputken o-rengas kannattaa kyllä tosiaan vaihtaa aina kun konetta käyttää auki.. Tuota kokoa löytyi hydrauliikkaliikkeestäkin ihan hyllystä, mutta saa myös Saabilta eikä hinta mikään päätähuimaava ollut. Muistaakseni koko oli 17mm sisähalkaisija, 2,5mm vahvuus. Ei ole ihan 100% varma tuo muistikuva, ja lappu jossa tuo oli ylhäällä on hukassa. :?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

joo.

entäs voiko öljypumppu olla niin väljä nyt kun on uudet runkolaakerit yms ja uudet männät+renkaat.

niin tiukka kone ja vanha pumppu ei jaksa pumpata öljyä ???

kiire oli saaha ajokuntoon, mutta nytten lopu kiire :x
shaft
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: To Syys 16, 2004 21:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja shaft »

Ei kai tuo pumppu itessään oikein miksikään mene, mutta kannattaa tarkistaa se pumpun ylipaineventtiili. Saattaa jumittua joskus ilman syytäkin ja varsinkin jos konetta käyttää auki, voi sinne kerääntyä jotain ylimääräistä roskaa.

Ja sitten se imuputken o-rengas tosiaan..
9-5 2.0tA -06 Biopower
900i 16v -89 385tkm
(ex-) 9-3 2.0t SE -99
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

huh :D

nousihan ne paineet vihon ja viimein.

ilmaa tuli paljon kun letkusta imutti öljyä öljynsuodattimen jalasta.
siis siitä öljynpaineanturin reiästä.

sitten yxkax vaan rupes toimimaan 8O

tais auttaa uhkailut merkin vaihtamisesta :lol: :lol: :lol:
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

noni, ajeltua tuli noin 10km ja useita sammutuksia starttauksia ja hyvin pelasi. kuulosti kone hyvältä ei mitään ongelmaa.

nyt noin 20min sammuksissa ja uudestaan käyntiin, niin öljyvalo palaa jälleen :evil:


semmosta.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Imuputki huonosti paikallaan tai O-rengas täydellisen sohlo. Kaverin tonnarissa oli juurikin imuputki huonosti paikallaan vaikka kumpikaan meistä säätäjistä ei keksinyt että miten se voi jäädä siten.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Vastaa Viestiin