Saab 16v omaturbo (tulpat, turbo vai joku ihan muu ?? )

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

moonlight-tuning kirjoitti:Eli jos joku viitis valasta niin tossa on sellaset suuttimet kun 0280150760 et onko ne ton omat vai ei ? Kun ne piti olla suuremmat mutta en sitten tiedä.
8O 150cc/min 3bar 2.0L vaparin suuttimet.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Näyttäisi pienen hakemisen jälkeen olevan iivarin vakiosuuttimet. Turboissa on viimeset numerot 761. Löytyy jotain tietoa laittamalla vaikkapa Googleen hakusanaksi tuon numerosarjan ja sit vaikka injectors.

Jos oon väärässä, niin oikaskaa.


Matti

edit: V-M oli sit nopeempi, mutta olin vissiin onnistunut googlettamaan oikeat tiedot.
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

ysitonnisen turbon suutiimet olis vissiin ihan ok suuttimet ? Mites toi kun on vapari niin onko samat ohmit ?
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Jos et kovin paljoa yli 300hp ole menossa niin juu (siis ne 431 loppuiset)

Ohmit on samat

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Nyt on turbon suuttimet, muuttu auto niin että oikeen alkoi hymyilyttää vääntää 1500 ylos kun juna ja vetää 4500-6000 hyvin, vetää vitosen rajoittajaan ilman suurempia yrityksiä.. Kuvia tulossa lähipäivinä suutintenvaihdosta.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

moonlight-tuning kirjoitti:Nyt on turbon suuttimet, muuttu auto niin että oikeen alkoi hymyilyttää vääntää 1500 ylos kun juna ja vetää 4500-6000 hyvin, vetää vitosen rajoittajaan ilman suurempia yrityksiä.. Kuvia tulossa lähipäivinä suutintenvaihdosta.
Täähän on vaan että halvalla kunnon kivaa.. :wink:
Tosi kiva että sait kiesisi toimimaan.
Otapa 80-120 aika kun on pitoa tiessä niin siitä kyllä vertailukohtia foorumin autoista löytyy :!:
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 783
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

mitkäs suuttimet siinä nyt sitten on :o
mitäs megasquirtille aattelit tehdä, myytkö?
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

9000 16v turbon suuttimet. Pitäiskö niistä poistaa ne "holkit" alhaalta kun 900 omissa ei ollut niitä ? Ei ole tiessä pitoa, 60-160 on alta 10sek käsikellotuksella..
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 783
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

mikä numerosarja lienee suuttimissasi?
itse ostin summissa tuollaiset 0280150712. mahtaako riittää miten pitkälle tehojen osalta?
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

saabastelija kirjoitti:mikä numerosarja lienee suuttimissasi?
itse ostin summissa tuollaiset 0280150712. mahtaako riittää miten pitkälle tehojen osalta?
ovat 214cc @ 2,5bar.
siihen kun lyö vaikka vakion lucasin 3bar b-paineen säätimen niin riittävät sinne ~250hv pintaan...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

mikkoimp kirjoitti:
saabastelija kirjoitti:mikä numerosarja lienee suuttimissasi?
itse ostin summissa tuollaiset 0280150712. mahtaako riittää miten pitkälle tehojen osalta?
ovat 214cc @ 2,5bar.
siihen kun lyö vaikka vakion lucasin 3bar b-paineen säätimen niin riittävät sinne ~250hv pintaan...
Nosto 2.5bar -> 3bar lisää tuottoa 20cc eli -> 234cc, Eli 1bar ylipaineella tuohon lisää n.40cc ollaan siellä n.270 cc tasossa Duty cyclellä 85% jolla pitäis saada ulos 220-240hp.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

V-M kirjoitti:
Nosto 2.5bar -> 3bar lisää tuottoa 20cc eli -> 234cc, Eli 1bar ylipaineella tuohon lisää n.40cc ollaan siellä n.270 cc tasossa Duty cyclellä 85% jolla pitäis saada ulos 220-240hp.

V-M
Hetkinen, eihän imusarjan ylipaine lisää normaalilla (ei kertovalla) bensanpaineensäätimellä tuottoa lainkaan, ellei kyseessä ole sellainen keinotekoinen tilanne että säätimen letkuun tulee 1 bar mutta imusarjassa on normaali ilmanpaine. Vaikka bensanpaine nousee 1 bar niin samalla imusarjan 1 bar paine vastustaa bensan pääsyä suuttimesta ulos jolloin paine-ero on edelleen se 3 bar joka määrää tuoton.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

80-120 2.8-3.3sek riippuen että vedetäänkö alhaalta asti vai lähetäänkö kolmosella 80 nopeudesta kaasua painamalla. millasia arvoja muilla ? musta toi on vähän turhan lyhyt väli virheen kannalta kiihdyttää. Megasquirt on jo kiinni toisessa autossa.

ja halvasta en tiedä, ahdin oli vähän reilu tonni...
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

jcarlson kirjoitti:
V-M kirjoitti:
Nosto 2.5bar -> 3bar lisää tuottoa 20cc eli -> 234cc, Eli 1bar ylipaineella tuohon lisää n.40cc ollaan siellä n.270 cc tasossa Duty cyclellä 85% jolla pitäis saada ulos 220-240hp.

V-M
Hetkinen, eihän imusarjan ylipaine lisää normaalilla (ei kertovalla) bensanpaineensäätimellä tuottoa lainkaan, ellei kyseessä ole sellainen keinotekoinen tilanne että säätimen letkuun tulee 1 bar mutta imusarjassa on normaali ilmanpaine. Vaikka bensanpaine nousee 1 bar niin samalla imusarjan 1 bar paine vastustaa bensan pääsyä suuttimesta ulos jolloin paine-ero on edelleen se 3 bar joka määrää tuoton.
No ei, normaali turbon säätimellä 3bar asetus paine kasvaa 1bar ahtopaineella -> 4bar pensan painetta suuttimesta. Tuo "vastustava" paine ei pidä paikaansa tässä tapauksessa.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

mulla on aina menny ilmanpaineesta huolimatta kaikki bensa mitä olen tankannut.. pitää varmaan kattoa säätiedotuksista että millasilla paineilla ajaa :roll:

Ei vaan oikeesti, onko se niin että jos 4bar bensan paineita ja 1 bar ahtoa vastaa 3bar bensassa ja 0bar imusarjassa ? Siis suuttimista läpimenevän bensan määrän suhteen.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Vastaa Viestiin