lucaf kirjoitti:myynti-ilmoituksen myötä ostaja (ts. luovarissa lukevan vastaanottaja) tulee auton viralliseksi omistajaksi
Mulle ei kyllä käyny näin. Mä vein myynti-ilmon konttoriin ja siitä tehtiin ko. ilmo. Noh auto ei koskaan rekisteröitynyt uudelle omistajalle, ja se kerettiin polttamaan muutaman päivän sisällä. Konttorin Tiedoissa auto on mun nimissä, vaikkei sitä ole enään edes olemassa tosin myynti-ilmon johdosta mulla ei siihen ole enää mitään "oikeuksia". Mulle ei siitä tuu mitään kuluja, en tiedä miksei se oo sitten kokonaan hävinny tietokannasta, kun ei sitä oo enään olemassakaan. Mutta kivasti tuli kutsu katsastukseen tuossa pari kuukautta takoperin (myynnistä öpaut 1,5 vuotta). Sillon kävinkin kysymässä konttorilla kuis näin, ja tuumasin etten valitettavasti voi autoa leimalle tuoda
En tiiä saatana....
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
ng900aero kirjoitti:Enkös voi jättää maksettavaksi määrätyn ajoneuvoveron maksamatta omistusajaltani, joka on senvuoksi normaalia pidempi koska ostaja ei rekisteröinyt autoa ajoissa nimiinsä?
Eikö tuo voi olla maksamatta ja auto ajokiellossa vaikka hamaan tulevaisuuteen saakka, eivät kait lähde perimään muutamien kymppien veroja?
Kiusallanikaan ei tekisi mieli maksaa moista.
Käsittääkseni sitä ei lähdetä perimään erikseen vaan se ynnätään mukaan verolaskuun, kun seuraavan kerran olet autoa omistamassa.
Toki noista voi aina valittaa ja joskus järki voittaa.
Se ajokiellossa oleva auto ei tosin poistu ajokiellosta, ennen kuin rästit on kokonaan maksettu.
Mertmi kirjoitti:
Voisihan tommosessa tehdä källin sille auton rekisteröinnin laiminlyöneelle. Ilmoittaisi, että rekisteriote hävisi ja tulostuttaisi uuden otteen. Sen jälkeen ilmoittaisi auton varastetuksi...
Voisihan sitä tilata uuden rek.otteen ja poistaa sitten auton rekisteristä huomattuaan, ettei uusi omistaja rekisteröikään kulkinetta nimilleen. Tässä pitäisi väittää kilpienkin kadonneen... Mitähän lakia ja asetuksia moinen rötös lie rikkoisikaan, mutta saisi ainakin käyttömaksut poikki.
Eski kirjoitti:Minullekin tuli tänään postia Delta-autosta, joka alkaa lupaavasti: Minulla on sinulle mahtavia uutisia. Hyvitän Sinulle autostasi 2.000 euroa vaihtaessasi sen nyt uuteen Puntoon! Mukana oikein esimerkkilaskelma, johon on merkitty HUIPPUHYVITYS 2.000 EUROA! vaihtoauton on vuonna 1985 rekisteröity, ehjä SAAB 900 AV 252, 260, jonka katsastus on voimassa.
Ehjä ja katsastettu 900 Aero pysyy tallissa, enkä vaihtaisi mihinkään fiiattiin edes päikseen
Eski
Jahaas..Tänään delta-autosta kirjelmä, jossa se hyvittäisi satkustani muhkeat 2000 egee kun vaihtaisi sen Kia:an....
Taitaa olla niille hyväkin bisnes, kun jatkuvasti nuita lappusia lähettelevät....
900 I 16 Kat kirjoitti:
Jahaas..Tänään delta-autosta kirjelmä, jossa se hyvittäisi satkustani muhkeat 2000 egee kun vaihtaisi sen Kia:an....
Taitaa olla niille hyväkin bisnes, kun jatkuvasti nuita lappusia lähettelevät....
-89 Audi 100:sta tarjosivat tänään 4000 €. Nettiautossa vastaavista huudetaan parhaimmillaankin 1500. Hyvä bisnes tai sitten ovat epätoivoisia. Osta Kia, saat omakotitalon