Kummat iskarit alle , Bilstein vai Sachs?
Re: Kummat iskarit alle , Bilstein vai Sachs?
Itselle tulee KYB:it kun jaksan asennella Lesjöjen kaveriksi. Täytyy sitten raportoida onko tarpeeksi sporttiset.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Kummat iskarit alle , Bilstein vai Sachs?
Nostan vanhempaa aihetta. Ajattelin laittaa 900 aeroon alustasarjan.
Onko ilmennyt parempaa vaihtoehtoa, kuin Bilstein Sport + Kilen madallusjouset? Tuo setti maksaa Speedpartsilla 5250kr, eli päivän kurssilla 458 euroa.
En halua säädettäviä iskareita. Tiedän kokemuksesta, että en jaksa niitä säätää kuitenkaan. Koiraa pitää pystyä myös kuljettamaan kontissa, ainakin nimellisesti...
Ideoita?
Onko ilmennyt parempaa vaihtoehtoa, kuin Bilstein Sport + Kilen madallusjouset? Tuo setti maksaa Speedpartsilla 5250kr, eli päivän kurssilla 458 euroa.
En halua säädettäviä iskareita. Tiedän kokemuksesta, että en jaksa niitä säätää kuitenkaan. Koiraa pitää pystyä myös kuljettamaan kontissa, ainakin nimellisesti...
Ideoita?
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Re: Kummat iskarit alle , Bilstein vai Sachs?
Kuulostaa todella hyvältä!Mimmi kirjoitti:Tasonsäätö.
Voisitko antaa vinkkiä, mistä ja miten tuollaisen saisi OG-satkuun?
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Re: Kummat iskarit alle , Bilstein vai Sachs?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Kummat iskarit alle , Bilstein vai Sachs?
"Nivomat EI sovellu madallettuun alustaan."Marko A kirjoitti:BOGE Nivomat

Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Re: Kummat iskarit alle , Bilstein vai Sachs?
Jatkan vaikkapa tähän ketjuun omaa ihmettelyäni: Ysiysiin vaihdettiin 10tkm sitten taakse jouset ja iskarit.
Päätimme valita kuormajouset motonetista. Paikallisesta tarvikeliikkeestä löytyi sikahintaan Sachs Touring iskarit vanhanmallisella alatukivarren kiinnityksellä (76 vm) ja nehän piti sitten tinkiä pois.
Nyt ihmettelen että takapää ei ole yhtään sellainen kuin uusilla - tai 10tkm ajetuilla iskareilla voisi olettaa. Ensinnäkin takapäätä pystyy hieman keinuttamaan takakulmasta, mielestäni ei pitäisi tapahtua. Toiseksi, routaisella moottoritiellä 120kmh vauhdissa auto hyppii kuin jänöjussi. No ei ihan, mutta aivan selkeästi huomaa että vaimennus on enintään tasolla "tyydyttävä". Huomasin jo ennen talviseisontaa että iskunvaimennus ei ollut läheskään niin toimiva kun esim. tuossa isäni satkussa jonka otin talveksi käyttöön.
Kaksi syystä tulee mieleeni: 1) Iskarit on seisseet ikuisuuden tarvikeliikkeen hyllyllä ja jollain tavalla "vanhentuneet". 2) Kyseiset iskarit ei toimi kuormajousien kanssa, jouset antaa liian kovan kimmokkeen joustossa.
Muita ajatuksia?
Päätimme valita kuormajouset motonetista. Paikallisesta tarvikeliikkeestä löytyi sikahintaan Sachs Touring iskarit vanhanmallisella alatukivarren kiinnityksellä (76 vm) ja nehän piti sitten tinkiä pois.
Nyt ihmettelen että takapää ei ole yhtään sellainen kuin uusilla - tai 10tkm ajetuilla iskareilla voisi olettaa. Ensinnäkin takapäätä pystyy hieman keinuttamaan takakulmasta, mielestäni ei pitäisi tapahtua. Toiseksi, routaisella moottoritiellä 120kmh vauhdissa auto hyppii kuin jänöjussi. No ei ihan, mutta aivan selkeästi huomaa että vaimennus on enintään tasolla "tyydyttävä". Huomasin jo ennen talviseisontaa että iskunvaimennus ei ollut läheskään niin toimiva kun esim. tuossa isäni satkussa jonka otin talveksi käyttöön.
Kaksi syystä tulee mieleeni: 1) Iskarit on seisseet ikuisuuden tarvikeliikkeen hyllyllä ja jollain tavalla "vanhentuneet". 2) Kyseiset iskarit ei toimi kuormajousien kanssa, jouset antaa liian kovan kimmokkeen joustossa.
Muita ajatuksia?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24615
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Kummat iskarit alle , Bilstein vai Sachs?
miulla kans ihan sama ilmiö...mulla takana lipin kaasuiskarit ja kuormajouset...
eli syy taitaa olla nuo jouset....vaatii takaloosteriin kuormaa...
routakuoppaan ku ajaa ni tuntuu että peräpää tippuu vaan sinne eikä ota silleen hellästi.
eli syy taitaa olla nuo jouset....vaatii takaloosteriin kuormaa...
routakuoppaan ku ajaa ni tuntuu että peräpää tippuu vaan sinne eikä ota silleen hellästi.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Kummat iskarit alle , Bilstein vai Sachs?
Nyt alla Bilsteinit ja sama homma takaiskareissa. Hiljaa kun "keinuttaa" nii tuntuu että ei ole iskaria ollenkaan ja takapää "kolahtaa" montuissa mutta taas nopeissa heitoissa ottaa vastaan eli haettu sitä ettei ol epintakova mutta vaimentaa kunnon töyssyt. Ajotilannetta korin heilahdukselle kun ei voi käsin tehdä tai pitää olla aikas riski ja painava jätkä....
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147