Nojoo, eiköhän tuo onnistu helposti.
Sen varmaan nollakelilläkin pitäis ruikkia.
CO2 g/km vanhassa autossa??
Re: CO2 g/km vanhassa autossa??
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: CO2 g/km vanhassa autossa??
Kyllä pitäisi jos moottori on kylmä.Könsikäs kirjoitti: Sen varmaan nollakelilläkin pitäis ruikkia.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: CO2 g/km vanhassa autossa??
Puolan johto irti ja starttausta. ei ruiki suutin. Eli se on sähkövika.
Vihdoin tämän auton mysteeri selvisi, vaati tosin rohkaisuryyppyä että tonne ulos edes jakso mennä..
Vihdoin tämän auton mysteeri selvisi, vaati tosin rohkaisuryyppyä että tonne ulos edes jakso mennä..
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: CO2 g/km vanhassa autossa??
Jos kone oli varmasti kylmä, niin kyllähän siinä sitten on vikaa.Könsikäs kirjoitti:Puolan johto irti ja starttausta. ei ruiki suutin. Eli se on sähkövika.
Ennen kuin kannat repputolkulla rahaa jollekin autosähköfirmalle, niin sijoita 5-10€ yleismittariin (tai lainaa mittari kaverilta), jolla saat itse selville n. kolmessa minuutissa, että missä vika.
Kylmällä koneella mittaat resistanssin maan ja suuttimen piuhan liittimen miinus-navan välillä (se on se napa, johon tulee se musta (vaiko ruskea?) piuha). Pitäisi oleman likimain nolla. Jos ei ole, on joko tämä musta johto poikki (menee lämpöaikakytkimelle) tai lämpöaikakytkin susi.
Jos maa OK, mittaa jännite liittimen navoilta kylmää konetta startatessa. Pitäisi oleman n. 11-12volttia vähän akun paskuudesta sun muista riippuen. Jos näin on mutta suutin ei ruiki, on suutin rikki (tai bensa loppu/bensalinja tukossa). Jos maa oli OK, mutta jännitettä ei tule, seuraa sitä "plussa" johtoa ja varmista sen ehjyys. Plussajohto suuttimelta menee starttimoottorille. Helpoin tapa varmistaa johdon ehjyys on mitata resistanssi piuhan päiden (=liitinten) välillä, pitäisi oleman likimain nolla. Jos se on ääretön, on nyöri poikki.
Kuten jo aiemmin kirjoitin, niin itselläni oli vikana startin "napa", joka ei antanut plussaa kk-suuttimelle. Pöllin plussat startin herätteeltä, joka on "kuumana" aina kun startti pyörii. Lämpöaikakytkin huolehtii sitten siitä, että kk-suutin ei ruiki kuumalla koneella (lämpöaikakytkin katkaisee maakontaktin suuttimelta tietyn lämpöisenä).
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: CO2 g/km vanhassa autossa??
Kylmäkäynnistyssuuttimelta lämpöaikakytkimelle menevä maajohto on vihreä, ei musta eikä ruskea..V.J.S kirjoitti:Kylmällä koneella mittaat resistanssin maan ja suuttimen piuhan liittimen miinus-navan välillä (se on se napa, johon tulee se musta (vaiko ruskea?) piuha).

Suuttimen liittimen ykkösnapa. Numerot näkyy liittimen takana olevan kumisuojuksen taaksepäin vetämällä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: CO2 g/km vanhassa autossa??
Sen siitä saa kun vetelee ulkomuististajus kirjoitti:Kylmäkäynnistyssuuttimelta lämpöaikakytkimelle menevä maajohto on vihreä, ei musta eikä ruskea..

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: CO2 g/km vanhassa autossa??
V.J.S kirjoitti:Jos kone oli varmasti kylmä, niin kyllähän siinä sitten on vikaa.Könsikäs kirjoitti:Puolan johto irti ja starttausta. ei ruiki suutin. Eli se on sähkövika.
Ennen kuin kannat repputolkulla rahaa jollekin autosähköfirmalle, niin sijoita 5-10€ yleismittariin (tai lainaa mittari kaverilta), jolla saat itse selville n. kolmessa minuutissa, että missä vika.
Kylmällä koneella mittaat resistanssin maan ja suuttimen piuhan liittimen miinus-navan välillä (se on se napa, johon tulee se musta (vaiko ruskea?) piuha). Pitäisi oleman likimain nolla. Jos ei ole, on joko tämä musta johto poikki (menee lämpöaikakytkimelle) tai lämpöaikakytkin susi.
Jos maa OK, mittaa jännite liittimen navoilta kylmää konetta startatessa. Pitäisi oleman n. 11-12volttia vähän akun paskuudesta sun muista riippuen. Jos näin on mutta suutin ei ruiki, on suutin rikki (tai bensa loppu/bensalinja tukossa). Jos maa oli OK, mutta jännitettä ei tule, seuraa sitä "plussa" johtoa ja varmista sen ehjyys. Plussajohto suuttimelta menee starttimoottorille. Helpoin tapa varmistaa johdon ehjyys on mitata resistanssi piuhan päiden (=liitinten) välillä, pitäisi oleman likimain nolla. Jos se on ääretön, on nyöri poikki.
Kuten jo aiemmin kirjoitin, niin itselläni oli vikana startin "napa", joka ei antanut plussaa kk-suuttimelle. Pöllin plussat startin herätteeltä, joka on "kuumana" aina kun startti pyörii. Lämpöaikakytkin huolehtii sitten siitä, että kk-suutin ei ruiki kuumalla koneella (lämpöaikakytkin katkaisee maakontaktin suuttimelta tietyn lämpöisenä).
-5 oli pakkasta ja kolme päivää seissy, eli oli kylmä kone..
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79