Simbe kirjoitti:ite ostin omaani sen jakopään puoleisen stefan paikallisesta fixus liikkeestä ja ainakin se oli payenin/federal mogulin pussissa, tarkalleen ottaen stefan merkki oli Goetze minkä pitäs vissiin olla ihan laatukamaa, ainakin parempi ku scantech jota motonet vissiin myy. Hinta ei poikennu juurikaan motonetin hinnasta, joutuivat tosin tilaamaan sen.
Muistatko stefan mittoja, oliko ne ilmoitettu stefan pakkauksessa?
Pitäisi käydä etsimässä laakeriliikkeistä mahdollisimman laadukas jakopään puoleinen stefa.
Tietty jos löytyisi sisähalkaisijaltaan millin pienempi niin se voisi olla jees uuden hihanpyörän kanssa, millin pienempi tuli laitettua kytkinakselillekin ja hyvin pitää.
Nuo monet moottorien stefat no juuri jotakin "ihmekokoja" eli ei mitään standardimittaisia. Lisäksi moottorien stefoissa on sellaisia jänniä viuhkakuvioita niissä tiivistyspinnoissa, joita ei tavallisissa laakeriliikkeestä saatavissa perusmalleissa välttämättä olekaan.
Tuo Korpijaakon kommentti kytkinakselin tiivisteestä pistää ihmettelemään, koska allekirjoittanut on joutunut laittamaan kytkinakselille laakeriliikkeestä ostettuna aina väärän kokoisen stefan sen takia, kun akseli ei ole standardimittainen. Akseli on 21mm ja vakio stefojen reikä on 20 tai 22, eli 2mm välein...
Ei siinä mitään ihmeellistä ole. Teollisuudessa käytetään vaikka minkälaisia tiivistimiä. Etsivä löytää... jos onnistuu osien etsimen 30 vuotta vahoihin paalutuskoneisiin, niin onnistuu kyllä yhden "erikoismittaisen stefan etsiminenkin. Ei siinä ollut muuta kuin vanhan stefan kanssa kauppoille ja pyyntö tämmöinen. Ei siihen mitään merkkiliikkeitä tarvita, jos on aikaa.
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA