Sivuperuutusvalo.....
Vanja-enolle
Jeps vilkunlampunkannat siellä on. Pitäisikö olla huolissaan jostain kun kyselet? Parkkilamppujen kannat olis ollu myös vaihtoehto, mutta kun romikselta hain, niin noissa oli valmiina 21w lamput. Parkkivaloissahan on jotkut tuikut. Eipähän heti tarvii mennä ostamaan uusia lamppuja.
Matti
Jeps vilkunlampunkannat siellä on. Pitäisikö olla huolissaan jostain kun kyselet? Parkkilamppujen kannat olis ollu myös vaihtoehto, mutta kun romikselta hain, niin noissa oli valmiina 21w lamput. Parkkivaloissahan on jotkut tuikut. Eipähän heti tarvii mennä ostamaan uusia lamppuja.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 183
- Liittynyt: To Syys 02, 2004 18:50
- Paikkakunta: Bönde
- Viesti:
Ei tartte olla huolissaan, aatttelin vaan varmistaa, että varaosasatkun vilkuista sopii sitten sovittamatta suoraan tuonne mun omaani. Kun eipä sitä koskaan tiedä (ennen kuin kysyy), että olisko niihin kuuulumu vaikka hieman erilaiset kannat... että tämmöstä varmistelua vaan 

#5328 - 900 - 96 - 900 - 900 - 99 - ???
"The Jorma" - Skoda Octavia '60
"The Jorma" - Skoda Octavia '60
Selväpä tuo sitten
Vinokeulassa kaikki sen vilkkukompleksin lampunkannat taitavat olla samanlaiset, ainakin lähestulkoon 
Matti


Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Sivuperuutusvalolle johto takakontista asti
Toin paksuhkolla johdolla sivuperuutusvaloille peräkontista saakka, kun en jaksanut/osannut muualtakaan etsiä. Ostin pienelllä halogeenikannalla (G4?) olevan kannan ja siihen 10 W:n polttimon. Asennus oli helppo: puukon ja pienoisporakoneen avulla tein hieman ahtaan reiän muoviin ja Sikamassalla varmistin kannan pysyvyyden. Vänkärin puolelle sitten johto kuskin puolen valolta.
Jospa alkuperäiset johdot kestävät lisääntyneen 2 x 10 W:n kulutuksen. Takapolttimothan lienevät 21 Wattiset.
Hienosti ainakin toimivat.
Jospa alkuperäiset johdot kestävät lisääntyneen 2 x 10 W:n kulutuksen. Takapolttimothan lienevät 21 Wattiset.
Hienosti ainakin toimivat.
Suap, jos suap.
Saab OG 9-3, 1998 ja 2000.
Saab NG 9-3 2008.
Saab 9-5 Aero, 2004.
Peräkärryn taka-akseli Saab 95, vm. 1971.
Omaa kokemusta malleista 99,900 og, 900 ng, 9000 cd ja 9-3 og(/ng) ja 9-5 og.
Saab OG 9-3, 1998 ja 2000.
Saab NG 9-3 2008.
Saab 9-5 Aero, 2004.
Peräkärryn taka-akseli Saab 95, vm. 1971.
Omaa kokemusta malleista 99,900 og, 900 ng, 9000 cd ja 9-3 og(/ng) ja 9-5 og.
Itsekkin viimein tuossa kesällä sain omat värkättyä. Eihän se ollut taas kiinni kuin aloittamisen vaikeudesta. Kaivoin sähkön sieltä sulakerasiasta tyhjästä paikasta ja vedin sähköt oman sulakkeensa kautta lampuille. Jostain vanhasta satkusta kaivoin sellaset 21/5w polttimolle tarkoitetut pidikkeet (oli ollut ilmeisesti huomiovalot siinä raadossa). Nyt palaa siinä sivarin paikassa koko ajan se 5W lanka, eli parkki tavallaan kiertää auton kulman ja 21w tulee luonnollisesti mukaan kuvioihin kun kytkee reversen päälle 

Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
Tuo parkin kiertäminen koko kulman tulee takuulla aiheuttamaan harmaita hiuksia. Ei nimittäin ole sallittu.Muksu kirjoitti:Itsekkin viimein tuossa kesällä sain omat värkättyä. Eihän se ollut taas kiinni kuin aloittamisen vaikeudesta. Kaivoin sähkön sieltä sulakerasiasta tyhjästä paikasta ja vedin sähköt oman sulakkeensa kautta lampuille. Jostain vanhasta satkusta kaivoin sellaset 21/5w polttimolle tarkoitetut pidikkeet (oli ollut ilmeisesti huomiovalot siinä raadossa). Nyt palaa siinä sivarin paikassa koko ajan se 5W lanka, eli parkki tavallaan kiertää auton kulman ja 21w tulee luonnollisesti mukaan kuvioihin kun kytkee reversen päälle
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Kerro jotain uutta...suomessa kun ollaanMacTurbo kirjoitti:Tuo parkin kiertäminen koko kulman tulee takuulla aiheuttamaan harmaita hiuksia. Ei nimittäin ole sallittu.


Vielä ei kukaan ole tullut itkemään ja leimalle mennessä polttimot pois. Tuohan on tavallaan kuin sivuvalo ja jos verrataan esim. monien uusien autojen integroituihin sivuvaloihin (esim Volvo V50) niin tuota väritöntä valoa ei voi kukaan sekoittaa suuntavilkkuun ja kyllähän alkuperäinenkin parkki näkyy hivenen sivulle, mutta kuten sanottua ollaan suomessa, eikä mikään hieno ja viaton ole sallittua, mutta ajappa kännissä joku hengiltä...

Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
Eihän tuohon voi kommentoida muuten kuin että:Muksu kirjoitti:Kerro jotain uutta...suomessa kun ollaanMacTurbo kirjoitti:Tuo parkin kiertäminen koko kulman tulee takuulla aiheuttamaan harmaita hiuksia. Ei nimittäin ole sallittu.![]()
![]()
Vielä ei kukaan ole tullut itkemään ja leimalle mennessä polttimot pois. Tuohan on tavallaan kuin sivuvalo ja jos verrataan esim. monien uusien autojen integroituihin sivuvaloihin (esim Volvo V50) niin tuota väritöntä valoa ei voi kukaan sekoittaa suuntavilkkuun ja kyllähän alkuperäinenkin parkki näkyy hivenen sivulle, mutta kuten sanottua ollaan suomessa, eikä mikään hieno ja viaton ole sallittua, mutta ajappa kännissä joku hengiltä...
Määräykset ovat määräyksiä, puhumattakaan Suomalaisista määräyksistä.


Anteeksi, oli huonoin aamupäivän artikulointi mitä olen ikinä tehnyt.
Tarkoitus oli kiinnittää huomiota siihen seikkaan, että parkkien palaessa sivuperuutusvalon paikalla, saattaa huonolla tuurilla ratsian poliisisetä hoksata ylimääräisen valon. Tosin mahdollisuushan on häviävän pieni, itse olen nähnyt ja joutunut tällaiseen "autontarkastus" ratsiaan viimeksi -89.
Muuten tuo idea "pidennetyistä" parkkivaloista kuulostaa hyvältä

"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Mulla on tuo Turbo vuosimallia '92. Katsoin just äsken pellin alle ja siellä oli parkki/vilkkujohtojen luona ylimääräinen liitin johon tulee virta, kun pakki on päällä eli lienevät olevan ne sivuperuutusvalojen johdot ja vielä valmiina.
Ja sitten. Miten noihin kirkkaisiin vilkku-umpioihin saa asennettua ne sivuperuutusvalot? Pitääkö se umpiossa olevaan paikkaan tehdä sopivan kokoinen reikä valokantaa varten? Ja ilmeisesti siihen voi laittaa vilkunkannan?
Ja sitten. Miten noihin kirkkaisiin vilkku-umpioihin saa asennettua ne sivuperuutusvalot? Pitääkö se umpiossa olevaan paikkaan tehdä sopivan kokoinen reikä valokantaa varten? Ja ilmeisesti siihen voi laittaa vilkunkannan?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Juu, raakasti vain työstämään. Orkkis kanta sopii siihen nätisti sen jälkeen kun on tehnyt sille soppeli reijän.dimebak kirjoitti:Mulla on tuo Turbo vuosimallia '92. Katsoin just äsken pellin alle ja siellä oli parkki/vilkkujohtojen luona ylimääräinen liitin johon tulee virta, kun pakki on päällä eli lienevät olevan ne sivuperuutusvalojen johdot ja vielä valmiina.
Ja sitten. Miten noihin kirkkaisiin vilkku-umpioihin saa asennettua ne sivuperuutusvalot? Pitääkö se umpiossa olevaan paikkaan tehdä sopivan kokoinen reikä valokantaa varten? Ja ilmeisesti siihen voi laittaa vilkunkannan?
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Kiva tietää. Mulla on tarkoitus ostaa uudet umpiot ajovaloihin niin samallapa sorvaan nuo sivuperuutusvalot.V-M kirjoitti:Juu, raakasti vain työstämään. Orkkis kanta sopii siihen nätisti sen jälkeen kun on tehnyt sille soppeli reijän.
V-M
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001