jariha kirjoitti:Jos mä nyt katkaisen noita jousia, niin uppoaako niihin normaali rautasaha? Meinaan, että lähden ostamaan jousipuristinta, niin pitäähän ne poikkikin saada ja ihan käsipelillä pitäisi onnistua...
Rautasaha uppoaa, mutta pikkurälläkkä katkaisee vähemmällä hikoilemisella
Eipä onnistunu jousien lyhentäminen vielä, kun ei nuo halpahallin puristimet soveltuneet Saabin etujousiin. No, näin jälkeen päin heräsi vielä ajatus, miten se voisi onnistua, mutta selkeintä olisi löytää oikeanlainen puristin.
Mittailin sentit renkaan yläosasta pyöränkaareen. Takana 4cm, edessä 7,5cm.
Täytyy sanoa nyt 99:illä taas kerran ajelleena ettei siinä kyllä ole mitään järkyttävää eroa satkuun. Satku on siis todellakin pelkästään face-lift-99 ja on aidosti 60-luvun suunnittelua. Eipä siinä mitään, mutta ihmetytti kuinka samanmoinen ajotuntuma -73:lla tupliksella ja 90-luvun Aerolla onkaan
No hallintalaitteet ja kojelauta ovat vanhanaikaisemmat ja melutaso asteen kovempi mutta siinäpä ne konkreettisimmat erot oikeastaan ovatkin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Juha96 kirjoitti:Joo, eli 99 oli huimasti aikaansa edellä!
Jep, samaa mieltä
Odotin että tuo 34-vuotias olisi ollut jotenkin aataminaikuinen ajettava mutta mitä vielä, aivan samaa tunnelmaa kuin 20 vuotta uudemmissakin
Tai siis kunhan tuohon vaan saan vaihdettua 5-vaihteisen lootan 7:n enskoilla niin mikäs tuolla on puksutellessa, nyt kone ulvoo aivan liian kovaa moottoritienopeuksissa.
Edit: vielä tuohon aikaansa edellä -juttuun sen verran että joko tuplis oli aikaansa edellä tai vm 2007 9-5 40 vuotta aikaansa jäljessä koska tasan samanlainen käsijarrumekanismi molemmissa, tupliksesa on vaan laitettu etupäähän
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
jariha kirjoitti:Ei se ole satkun ja tonnarin huonoutta, että ne ovat lähes yhtä hyviä ajettavia, kuin vanha kunnon ysiysi
Niin kuin minäkin olen tässä saarnannut kaiken aikaa, ei löydy yhtä hyvää autoa ajaa tuossa ikä-/hinta-/kokoluokassa.
Satku tarjoaa ehkä enemmän luksusta tuoreimmissa vuosimalleissa kuin tuplis, mutta melkolailla samanlaisia ajaa. Tuplis himpun verran ketterämpi.
Ainakin täällä etelässä on nyt semmoiset kelit, että tekee mieli nopeasti fiksaa tuplis kesäkuntoon ja lähteä pärisemään sillä ympäriinsä Asiaa ei helpota yhtään se, että lähes joka aamu töihin matkatessani näen matkalla nimimerkin "jus" tupliksen Töölön/Kampin tienoilla, matkalla Etelä-Helsingin suuntaan ja toinen tuplis, valkoinen 2d tulee yhtä usein vastaan samoilla kulmilla.
Kesä on ihmisen parasta tuplisaikaa
Toisaalta oon menettänyt nyt niin pahasti järkeni, että taidan päivittää oman tuplikseni ympärivuotiseksi käyttöautoksi, sen verran paha tämä 99-kuume on tällä hetkellä.
Peter A kirjoitti:Toisaalta oon menettänyt nyt niin pahasti järkeni, että taidan päivittää oman tuplikseni ympärivuotiseksi käyttöautoksi, sen verran paha tämä 99-kuume on tällä hetkellä.
Heh! Hieno kuulla tällaista vuodatusta. Itse asiassa tämä nykyinen tuplis oli tänä talvena kyllä paras talviauto, mitä minulla on koskaan ollut. Mutta yksilöitähän nämä ovat.
Mutta ymmärrän kyllä, että harmittaa, jos toiset ajelee tupliksella, eikä itse voi
Peter A kirjoitti:lähes joka aamu töihin matkatessani näen matkalla nimimerkin "jus" tupliksen Töölön/Kampin tienoilla, matkalla Etelä-Helsingin suuntaan
Mikäpä varmatoimisella ehjällä autolla on ajellessa, olipa kesä tai talvi. Hienosti tämä 25-vuotias on tämänkin talven palvellut.
Jos luksusta kaipaa, niitä sähkölaseja, peilejä ja lukkoja kaukosäädöllä kyllä saa helposti purkusatkusta. Ilmastointi ja ohjaustehostin ovat vähän vaikeammin saavutettavissa
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00