Tuplis-threadin aika

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

jariha kirjoitti:Jos mä nyt katkaisen noita jousia, niin uppoaako niihin normaali rautasaha? Meinaan, että lähden ostamaan jousipuristinta, niin pitäähän ne poikkikin saada ja ihan käsipelillä pitäisi onnistua...
Rautasaha uppoaa, mutta pikkurälläkkä katkaisee vähemmällä hikoilemisella :D
jariha kirjoitti:Kierros pois, eikö niin?
Kyllä, 1 kierros = 1/2 kiekkaa yläpäästä ja 1/2 kiekkaa alapäästä
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Eipä onnistunu jousien lyhentäminen vielä, kun ei nuo halpahallin puristimet soveltuneet Saabin etujousiin. No, näin jälkeen päin heräsi vielä ajatus, miten se voisi onnistua, mutta selkeintä olisi löytää oikeanlainen puristin.

Mittailin sentit renkaan yläosasta pyöränkaareen. Takana 4cm, edessä 7,5cm.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11642
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

jariha kirjoitti:Eipä onnistunu jousien lyhentäminen vielä, kun ei nuo halpahallin puristimet soveltuneet Saabin etujousiin.
Meinasin kommentoida jo aamulla, mutta ajattelin että pitäisihän sinun foorumia tarkkaan lukeneena jo tietää.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=46035
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=38194
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8269
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

vjbremer kirjoitti:http://www.nysoc.com/gallery/album125/3322_G

Hieno 99 cc "aero" 8)
8O :? :) :D 8)
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

vjbremer kirjoitti:http://www.nysoc.com/gallery/album125/3322_G

Hieno 99 cc "aero" 8)
Onkos siinä sitä "kuuluisaa" vaiheistoöölinkiä pihalla :?:

On kyllä nä-nä-näppärän näköönen..
VW transporter 2.5tdi vm.99
Doomrider
"Hirsch"
Viestit: 738
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2005 19:08
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Doomrider »

vjbremer kirjoitti:http://www.nysoc.com/gallery/album125/3322_G

Hieno 99 cc "aero" 8)
Ai piru kun on nätti! 8O
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Täytyy sanoa nyt 99:illä taas kerran ajelleena ettei siinä kyllä ole mitään järkyttävää eroa satkuun. Satku on siis todellakin pelkästään face-lift-99 ja on aidosti 60-luvun suunnittelua. Eipä siinä mitään, mutta ihmetytti kuinka samanmoinen ajotuntuma -73:lla tupliksella ja 90-luvun Aerolla onkaan :)
No hallintalaitteet ja kojelauta ovat vanhanaikaisemmat ja melutaso asteen kovempi mutta siinäpä ne konkreettisimmat erot oikeastaan ovatkin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2926
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Joo, eli 99 oli huimasti aikaansa edellä! :D
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Juha96 kirjoitti:Joo, eli 99 oli huimasti aikaansa edellä! :D
Jep, samaa mieltä :D
Odotin että tuo 34-vuotias olisi ollut jotenkin aataminaikuinen ajettava mutta mitä vielä, aivan samaa tunnelmaa kuin 20 vuotta uudemmissakin :D
Tai siis kunhan tuohon vaan saan vaihdettua 5-vaihteisen lootan 7:n enskoilla niin mikäs tuolla on puksutellessa, nyt kone ulvoo aivan liian kovaa moottoritienopeuksissa.
Edit: vielä tuohon aikaansa edellä -juttuun sen verran että joko tuplis oli aikaansa edellä tai vm 2007 9-5 40 vuotta aikaansa jäljessä koska tasan samanlainen käsijarrumekanismi molemmissa, tupliksesa on vaan laitettu etupäähän ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Ei se ole satkun ja tonnarin huonoutta, että ne ovat lähes yhtä hyviä ajettavia, kuin vanha kunnon ysiysi ;)
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

jariha kirjoitti:Ei se ole satkun ja tonnarin huonoutta, että ne ovat lähes yhtä hyviä ajettavia, kuin vanha kunnon ysiysi ;)
Niin kuin minäkin olen tässä saarnannut kaiken aikaa, ei löydy yhtä hyvää autoa ajaa tuossa ikä-/hinta-/kokoluokassa. 8)
Satku tarjoaa ehkä enemmän luksusta tuoreimmissa vuosimalleissa kuin tuplis, mutta melkolailla samanlaisia ajaa. Tuplis himpun verran ketterämpi.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Peter A
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: To Loka 14, 2004 12:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peter A »

Hieman kevätvuodatusta...

Ainakin täällä etelässä on nyt semmoiset kelit, että tekee mieli nopeasti fiksaa tuplis kesäkuntoon ja lähteä pärisemään sillä ympäriinsä 8) Asiaa ei helpota yhtään se, että lähes joka aamu töihin matkatessani näen matkalla nimimerkin "jus" tupliksen Töölön/Kampin tienoilla, matkalla Etelä-Helsingin suuntaan ja toinen tuplis, valkoinen 2d tulee yhtä usein vastaan samoilla kulmilla.

Kesä on ihmisen parasta tuplisaikaa :D

Toisaalta oon menettänyt nyt niin pahasti järkeni, että taidan päivittää oman tuplikseni ympärivuotiseksi käyttöautoksi, sen verran paha tämä 99-kuume on tällä hetkellä.
Peter Arosarka, Suomen Saab-Klubin jäsen #2200

Saab 99 LEA 2.0 2d -74
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Peter A kirjoitti:Toisaalta oon menettänyt nyt niin pahasti järkeni, että taidan päivittää oman tuplikseni ympärivuotiseksi käyttöautoksi, sen verran paha tämä 99-kuume on tällä hetkellä.
Heh! Hieno kuulla tällaista vuodatusta. Itse asiassa tämä nykyinen tuplis oli tänä talvena kyllä paras talviauto, mitä minulla on koskaan ollut. Mutta yksilöitähän nämä ovat.

Mutta ymmärrän kyllä, että harmittaa, jos toiset ajelee tupliksella, eikä itse voi :D
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11642
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Peter A kirjoitti:lähes joka aamu töihin matkatessani näen matkalla nimimerkin "jus" tupliksen Töölön/Kampin tienoilla, matkalla Etelä-Helsingin suuntaan
Mikäpä varmatoimisella ehjällä autolla on ajellessa, olipa kesä tai talvi. Hienosti tämä 25-vuotias on tämänkin talven palvellut.

Jos luksusta kaipaa, niitä sähkölaseja, peilejä ja lukkoja kaukosäädöllä kyllä saa helposti purkusatkusta. Ilmastointi ja ohjaustehostin ovat vähän vaikeammin saavutettavissa :-)
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin