Omani mittariin tuli eilen 11 tkm täyteen sen jälkeen, kun 9,5 kk sitten sen ostin. Kulutus on pyörinyt n. 8,6 l/100km lukemissa, kun matka-ajoa tulee n. 60 % ajoista. Viitonen on viime aikoina ollut hankala laittaa päälle, joten lienee aika edellisen omistajan mainitsemalle kytkimen ilmaamiselle, josko tuo vaikka auttaisi. Muutoin auto on kyllä niin timmissä kunnossa, että pitää hakea tekemisen aiheita muualta...
Tuplis-threadin aika
- jariha
- "Team Ylläpito"

- Viestit: 4047
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Onnittelut Sakelle onnistuneesta laatikon vaihto-operaatiosta ja auton valmistumisesta muutenkin 
Omani mittariin tuli eilen 11 tkm täyteen sen jälkeen, kun 9,5 kk sitten sen ostin. Kulutus on pyörinyt n. 8,6 l/100km lukemissa, kun matka-ajoa tulee n. 60 % ajoista. Viitonen on viime aikoina ollut hankala laittaa päälle, joten lienee aika edellisen omistajan mainitsemalle kytkimen ilmaamiselle, josko tuo vaikka auttaisi. Muutoin auto on kyllä niin timmissä kunnossa, että pitää hakea tekemisen aiheita muualta...
Omani mittariin tuli eilen 11 tkm täyteen sen jälkeen, kun 9,5 kk sitten sen ostin. Kulutus on pyörinyt n. 8,6 l/100km lukemissa, kun matka-ajoa tulee n. 60 % ajoista. Viitonen on viime aikoina ollut hankala laittaa päälle, joten lienee aika edellisen omistajan mainitsemalle kytkimen ilmaamiselle, josko tuo vaikka auttaisi. Muutoin auto on kyllä niin timmissä kunnossa, että pitää hakea tekemisen aiheita muualta...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
ei tuossa lootanvaihdossa mitään erikoista ollut, nuo isot pojathan vaihtavat laatikoita noin kerran viikossa, kait vähän mielialan tai vaatetuksen mukaan tmsjariha kirjoitti: onnistuneesta laatikon vaihto-operaatiosta ja auton valmistumisesta muutenkin
Eikä tuo mitenkään valmis ole, pitäisi käyttää ylimaalattavana, rakentaa uudemmat jarrut, asentaa madallussarja + etu- ja takavakaajat, uudempi sisusta, turbo jnejne.
Pystyyköhän maalari sekoittamaan metallinhohto-veronanvihreää sävyä?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
no eihän minun huomiot rajoitu kuin muutamaan yksilöön. ai niin, olin unohtanut että siinä 79 specialissa jonka joskus omistin oli myöskin mikroauton välitykset.ng900aero kirjoitti:Aika erikoista, autoni aiempi nelivaihteinen loota omasi valmistusajankohtamerkinnän 20 02 79 ja siinä oli ne mikroauton välitykset.lucaf kirjoitti:78-> mallisissa nelivaihteisissa olin huomaavinani jo pidempiä välityksiä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
No on sinulla enemmän kokemusta noista kuin minulla, varmaan niissä välityksissä on ollut eroja riippuen markkina-alueesta ja siitä kuinka monennelle varaosahyllylle on asentaja vaivautunut kävelemään, eli eikait noissa Saabien varusteissa/ominaisuuksissa ole ollut koskaan mitään logiikkaalucaf kirjoitti:no eihän minun huomiot rajoitu kuin muutamaan yksilöön. ai niin, olin unohtanut että siinä 79 specialissa jonka joskus omistin oli myöskin mikroauton välitykset.ng900aero kirjoitti:Aika erikoista, autoni aiempi nelivaihteinen loota omasi valmistusajankohtamerkinnän 20 02 79 ja siinä oli ne mikroauton välitykset.lucaf kirjoitti:78-> mallisissa nelivaihteisissa olin huomaavinani jo pidempiä välityksiä.
Ovat muuten osanneet valmistaa jo -73 väljistyvän kytkinpolkimen, vaikka sen rakenne poikkeaa uudemmista niin samanlainen kulumisilmiö löytyy omastanikin, hienoa että jotkin asiat eivät muutu, autoni on siis ollut aikaansa edellä tuossakin suhteessa
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Suomessa taisi 1970-luvulla olla moottoritiekilometrien määrä aika vähäinen verrattuna nykyaikaan, sorateitä ja mutkateitä taas moninkertainen määrä. Tämä varmaan osaltaan selittää ompelukonevälitykset.
Ja aika kauan kesti tuon viisivaihteisen laatikon saaminen markkinoille, moni pienempien ja halvempien autojen valmistaja ehti aikaisemmin tai samoihin aikoihin.
Ja aika kauan kesti tuon viisivaihteisen laatikon saaminen markkinoille, moni pienempien ja halvempien autojen valmistaja ehti aikaisemmin tai samoihin aikoihin.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Tuo varmaan pitää paikkansa, vanhan lootan välitykset oli optimoitu johonkin 60-80km/h nopeuksille, satasen nopeudessa auto ei toiminut kunnolla, tai siis toimi mutta kone ulvoi ja kaikenlaista hälyääntä kulkeutui ohjaamoon resonanssin ym. johdosta.Juha96 kirjoitti:Suomessa taisi 1970-luvulla olla moottoritiekilometrien määrä aika vähäinen verrattuna nykyaikaan, sorateitä ja mutkateitä taas moninkertainen määrä. Tämä varmaan osaltaan selittää ompelukonevälitykset.
Tuo 7-enskainen 5-vaihteinen loota tuntuu sopivan kaikenlaiseen ajoon mitä mainioimmin, ei ole liian pitkävälityksinen vapariinkaan. Ehkä jossain 900C 5d combissa saattaa tuntua hieman liian pitkävälityksiseltä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
- jariha
- "Team Ylläpito"

- Viestit: 4047
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Minä olen nyt noin kolme vuotta kulkenut viikottain Nivalaan ja takaisin (316 km/reissu) ja alkuun ajoin pääasiassa sillä vihreällä seiskaviitosella ja oli siinäkin puolensa. Tosin puolet vuodestahan tuo on pääasiassa 80 km/h nopeusaluetta. Melutason vastineeksi sai pirteän reagoimisen kaasuun ja sitä kautta ajamisen iloa. Miinuksena melun lisäksi reilun litran suuremmat kulutuslukemat verrattuna tähän nykyiseen. Vaikka arvostankin sitä, että vanhat autot tuntuvat vanhoilta, niin tuollaisessa matka-ajossa tämä tuoreempi tuplis 5-vaihteisella laatikolla on kyllä merkittävästi mukavampi.
Laatikkoakin tärkeämpi mukavuustekijä matka-ajossa on vakaa ajettavuus, eli kunnossa olevat vetonivelet ja hyvät renkaat.
Laatikkoakin tärkeämpi mukavuustekijä matka-ajossa on vakaa ajettavuus, eli kunnossa olevat vetonivelet ja hyvät renkaat.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Tuossa mitä löysin:ng900aero kirjoitti:Nou kiire, sytkä on säädetty korvakuulolta ja hyvin se tuntuu pelaavan ja kulutuskin on maltillinen eli ei liene kaukana oikeasta. Katsopa ne tiedot kunhan ehdit. Foto olis kivaTri-Lo kirjoitti: -70-84 korjauskäsikirja lojuu autossa mutta pääsen siihen käsiksi vasta huomenillalla.


19°eykk B-moottorille mun kokemuksen mukaan paras, kiertää paremmin, ainakin kaasarikone.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Toivottavasti hyvin, mulla menee tuollaiset ysinopan alle tänäänng900aero kirjoitti:Kuinka 99:in alla toimisivat 195/60R15 -kesärenkaat?
Omassa tupliksessa on 185/65/15 ja og-satkuissa ollut mulla lähinnä tuota samaa kokoa, yhdessä taisi olla jotkut hupsut 165R15 talvikumit.
Peter Arosarka, Suomen Saab-Klubin jäsen #2200
Saab 99 LEA 2.0 2d -74
Saab 99 LEA 2.0 2d -74