moonlight-tuning kirjoitti:
Ei vaan oikeesti, onko se niin että jos 4bar bensan paineita ja 1 bar ahtoa vastaa 3bar bensassa ja 0bar imusarjassa ? Siis suuttimista läpimenevän bensan määrän suhteen.
Kyllä se näin on kuten jcarlson sanoi. Paine-erohan aineen liikkeelle laittaa eikä pelkkä paine. Jos imusarjassa ois sama 3bar niin bensa ei liikkuis mihinkään, jos taas 4bar niin suutintukki ottais ilmaa sisäänsä jne jne..
V-M kirjoitti:
Nosto 2.5bar -> 3bar lisää tuottoa 20cc eli -> 234cc, Eli 1bar ylipaineella tuohon lisää n.40cc ollaan siellä n.270 cc tasossa Duty cyclellä 85% jolla pitäis saada ulos 220-240hp.
V-M
Hetkinen, eihän imusarjan ylipaine lisää normaalilla (ei kertovalla) bensanpaineensäätimellä tuottoa lainkaan, ellei kyseessä ole sellainen keinotekoinen tilanne että säätimen letkuun tulee 1 bar mutta imusarjassa on normaali ilmanpaine. Vaikka bensanpaine nousee 1 bar niin samalla imusarjan 1 bar paine vastustaa bensan pääsyä suuttimesta ulos jolloin paine-ero on edelleen se 3 bar joka määrää tuoton.
No ei, normaali turbon säätimellä 3bar asetus paine kasvaa 1bar ahtopaineella -> 4bar pensan painetta suuttimesta. Tuo "vastustava" paine ei pidä paikaansa tässä tapauksessa.
V-M
Uh, kyllä se pitää. Tai sitten ruiskusuuttimet rikkoo fysiikan lakeja (jos ei kuitenkaan). Paine-ero on ainoa millä on merkitystä, absoluuttisella bensanpaineella nyt on merkitystä lähinnä bensapumpun tuoton kannalta..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Tollanen kolmekalvonen kun mulla on eli säätimen kuorien välissä noin sentin paksu kalvo, tavallinen ruiskusäädin ei tee ylipaineella mitään, laskee alipaineilla sellasessa kuorien välissä vain yksi kalvo.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Pikkusen ollut hiljaista kun on töitä pitäny välillä tehdä.. Vetari katkes tossa kiihyttelyissä ja uusikin rapsuttaa kurveissa.. Suutinkuvat on hukkunu jonnekkin.
Elikkäs tollasta oisin kyselly että eikös mulla o tossa samat jarrut kun turboissakin ? Ja onko noilla vetareilla taipumusta levitä vai osuko vaan huonoja yksilöitä ?
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
riippuu juu tietenkin vähän tilanteessa missä katkesi....?
jos ensin liukas alusta ja sitten yhtäkkiä pitoja tai kumin poltto niin en yhtään ihmettele....
Ettei ollut vaan bluebird ? 88vuonna ei primeraa tunnettu.
Oli ihan pakko kuittaa...
NG 9-5 1,6turbo business my:2011. 900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green. 96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
moonlight-tuning kirjoitti:
Elikkäs tollasta oisin kyselly että eikös mulla o tossa samat jarrut kun turboissakin ? Ja onko noilla vetareilla taipumusta levitä vai osuko vaan huonoja yksilöitä ?
Samat jarrut on.
Ole tyytyväinen että meni vetari, normaalisti satkussa hajoo laatikko ensin.
Toi on sentään helpompi vaihtaa.
f-19 kirjoitti:"Tavallinen" vapariruiskun bp-säädin toimii kyllä oikein mainiosti turbossakin. Ymmärtää ylipainetta jne.
nimim. 2.1bar-4.1bar
ei kuitenkaan liene parempi kuin tbon (9000 -86) bpaineensäädin?
tuosta -88 16i:stä kun teen turbon niin bensanpaineensäädintä ei tarvitse vaihtaa?
minkälaisia paineita antaa käytännössä, millaisiin teholukemiin riittää soppa t16 -86 suuttimilla?
Paremmuudesta en tiedä, mutta tällä saa korkeammat bensanpaineet... Tämä oma vaparin säädin on 3.0bar, mikä on korkein paine mitä näissä on ollut (turboissa 2.5 tai 2.8 muistaakseni). Tälläisellä paineennousulla vakiosuuttimista saaneet muutaman cc:n lisää (laskureita löytyy netistä).
Ainut että jos tuo turbon paineensäädin olisi kestävämpi tai jotain. Tosin siihenkään en usko kun hetken miettii toimintaperiaatetta. Eli ei kannata tuijottaa mistä autosta osa on, vaan mitä ominaisuuksia sillä on.