Leima...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

K900C kirjoitti:
lucaf kirjoitti:
K900C kirjoitti:Mutta yllätys ei mitään ruostevaurioita!
= ei niin suuria vaurioita että ylittäisi huomautuskynnyksen, tai sellaiset eivät ainakaan osuneet katsastusmiehen silmään? :)
Noh noh eipäs lannisteta :wink: Onkos muunlaista ruostetta kuin se, josta katsastusmies huomauttaa/hylkää :D
ei missään nimessä tarkoitus lannistaa. esim. pintaruoste, niin kauan kun se ei ole puhkisyövyttänyt, on sitä kysymääsi muunlaista ruostetta. kun mennään tuonne 80 luvun alkupään saabeihin, niin kyllä sitä kohtalaisen ruostuneetkin yksilöt läpäisee katsastuksen, kunhan puhkiruostuneet kohdat on vain paikattu.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Taas se aika vuodesta.

Leima tuli huomautuksitta!, 3. kerta putkeen <3
K900C
Matalapaineturbo
Viestit: 158
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 07:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja K900C »

Leima napsahti jälkikatsastuksessa. Onpahan taas yksi murhe vuodeksi eteenpäin poissa. Ihan ilmaiseksi ei tullut kuitenkaan kässärin vaijerit meni uusiksi ja nehä oli toooosi halvat 8O Noh ei muuta kuin taas kovaa ajoa :)
#2884
Saabiton
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

lucaf kirjoitti:kannatti taas näyttää hyvin huollettua ja uutterassa käytössä ollutta 23 vuotiasta punaista vanhusta konttorilla. vuoden takaisen näytön jälkeen ajettu 20tkm.

päästöjä myöten kaikki oli kunnossa, mutta kuskinpuolen vetoakselin tunnelin pohja repeytynyt irti seinistä ja alatukivarren kiinnityksen lähtölaskenta oli alkanut. aina tuo jaksaa yllättää, kun sitä ajattelee että eihän sellaista omalle kohdalle voi sattua. autolle tuli täten pakollinen huilitauko kunnes pääsee ammattitaitoisen hitsaajan käsiin.
ja maanantaina tuli leimattua tämä riittävän harvasta kohtaa läpimätä 99 jo kolmannen kerran omistusaikanani. vetoakselin tunnelin pohja uusittu ja tekniikka huutaa kovaa ajoa. vuoden sisällä kolmas hitsausprojekti tähän autoon - uutta reikää syntyy nopeammin kun vanhaa ehtii korjata. täytyy syksyyn mennessä tehdä taas uusi pistotarkastus onko alusta vielä turvallinen ajaa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
pakinen
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 23:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pakinen »

Kuva

:cry: :cry:
Saab 900S Combicoupe
Janezki
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 22:27
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Janezki »

Viime perjantaina vein vanhuksen leimalle eikä ollut mitään huomauttamista.
On muuten ensimmäinen autoni, jota en ole ikinä käyttänyt jälkitarkastuksessa. Aina on ekalla leima tullut. (6 kertaa minulla ollessa katsastettu)
#2898
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
stento-z
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: To Huhti 06, 2006 10:58

Viesti Kirjoittaja stento-z »

Mä olen niin onnellinen niin onnellinen munkin auto meni läpi ku saatiin noi päästöt kuntoon gls 900 vm83 :lol:
Saabismi on sairaus.Osta Saab niin paranet
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

Onnittelut leimasta :lol: Ei ollut "vanhuksen" pohja yhtä rapea kuin tuossa edellä pakisen kuvassa :!: Ja sitten jakkarakaupoille --- Tärkeät hyödykkeet siellä Cabiinissa 8).
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
stento-z
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: To Huhti 06, 2006 10:58

gls

Viesti Kirjoittaja stento-z »

jakkarat on jo katsottu ja ovat hyvät nyt pientä tinkimistä niin tulee vaihdettua kaikki on sitten noi värit samanlaiset(J:V:A) olet tehnyt hyvää työtä tuon Saabin kanssa :lol:
Saabismi on sairaus.Osta Saab niin paranet
Janezki
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 22:27
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Janezki »

J.V.A kirjoitti:Onnittelut leimasta :lol: Ei ollut "vanhuksen" pohja yhtä rapea kuin tuossa edellä pakisen kuvassa :!:
Jos tuo oli tarkoitettu minulle, niin ei ole pohja huonossa kunnossa. Tuon "vanhuksen" kanssa olen huomannut sen, että katsastusmiehen koputtelu pohjaan tarkoittaa epäilyä lahosta pohjasta.
nimim. ei kertaakaan koputeltu :lol:
#2898
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

Joo EI OLLUT tarkoitettu sinulle! Sullahan on mennyt satkun katsastukset loistavasti! 8) Leimattu eka kerralla jo kuudesti---Hienoa :lol: Tuo "pakisen" lähettämä kuva etualatukivarsien tienoilta näyttää orkkis satkun yhden niistä pahimmista paikoista ruostumiselle :cry:.
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Tulipas leima tännekin ensi näyttämällä. :D

Seokset oli vähän rikkaalla, mutta kysyin kauniisti ja katsari sanoi, että säädä ihmeessä kohdalleen. Sopiva avainhan aina on toki mukana.:D

Koputtelipa muuten vetaritunnelin pohjasta massat pois, tarttee heti alkuviikosta vähän putsailla ja vetää uutta massaa paljaaseen kohtaan, jotta pysyy jatkossakin kunnossa.

Edit: Oli muuten viimevuonna katsastuksessa tuo CO 2,0. Ilmansuodatin oli silloin uusi. Tänä vuonna vaihdoin taas uuden ilmanputsarin juuri ennen katsastusta ja CO olikin 4 paikkeilla. Mikä sen noin kummasti nostaa? Mahtaako moisella olla vaikutusta, että viimevuonna taisin mennä katsastukseen 98 oktaaniset tankissa ja tänä vuonna oli 95 okt bensaa.
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

akyttala kirjoitti:Tulipas leima tännekin ensi näyttämällä. :D

Seokset oli vähän rikkaalla, mutta kysyin kauniisti ja katsari sanoi, että säädä ihmeessä kohdalleen. Sopiva avainhan aina on toki mukana.:D
hieno juttu!
akyttala kirjoitti: Edit: Oli muuten viimevuonna katsastuksessa tuo CO 2,0. Ilmansuodatin oli silloin uusi. Tänä vuonna vaihdoin taas uuden ilmanputsarin juuri ennen katsastusta ja CO olikin 4 paikkeilla. Mikä sen noin kummasti nostaa? Mahtaako moisella olla vaikutusta, että viimevuonna taisin mennä katsastukseen 98 oktaaniset tankissa ja tänä vuonna oli 95 okt bensaa.
tulppien kunnon/iän vaikutus?? vai elääkö vanhoissa kaasuttimissa vaan nuo säädöt niin paljon?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

lucaf kirjoitti:
akyttala kirjoitti:Tulipas leima tännekin ensi näyttämällä. :D

Seokset oli vähän rikkaalla, mutta kysyin kauniisti ja katsari sanoi, että säädä ihmeessä kohdalleen. Sopiva avainhan aina on toki mukana.:D
hieno juttu!
Kiitoksia.:D
lucaf kirjoitti:
akyttala kirjoitti: Edit: Oli muuten viimevuonna katsastuksessa tuo CO 2,0. Ilmansuodatin oli silloin uusi. Tänä vuonna vaihdoin taas uuden ilmanputsarin juuri ennen katsastusta ja CO olikin 4 paikkeilla. Mikä sen noin kummasti nostaa? Mahtaako moisella olla vaikutusta, että viimevuonna taisin mennä katsastukseen 98 oktaaniset tankissa ja tänä vuonna oli 95 okt bensaa.
tulppien kunnon/iän vaikutus?? vai elääkö vanhoissa kaasuttimissa vaan nuo säädöt niin paljon?
Hmm. Mahtoikohan viimevuonna olla uudet tulpat, en ole ihan varma. Jossain vaiheessa viimevuoden aikana vaihdoin tulpat, mutten yhtään muista koska se oli.:D Nykyiset ovat juurikin nuo tuommoset Eyquemit, aluksi ainakin tuntui auto puhdittomammalta kuin 100tkm ajetuilla NGK:n tulpilla, mutta voipi olla vain luuloa. No jos se oli viimevuonna ennen katsastusta kun vaihdoin nuo, niin nyt vois olla asiallista vaihtaa taas, koska onhan siitä jo se pyöreesti 30tkm.
Ajattelin myös, että mahtaakohan öljyt vaikuttaa? Viimevaihdossa joskus syksyllä laitoin pitkästä aikaa synteettiset öljyt sisälle, n. 7000km on ajettu niillä. Mahtaako synteettisten lisäaineistus irroitella vanhoja karstoja koneesta öljyn sekaan? Niillähän pitäisi olla joku pesevä vaikutus. Tarvinnee kohta vaihtaa taas öljyt.

Olisi kumminkin omituista, jos säätö eläisi noin paljon itsekseen, kun se ruuvi on kiertämälläkin melkoisen tiukasti liikkuva. Vai voiko kaasuttimen sisällä liikkua rojut vaikka se ruuvi pysyisikin asennossaan?
^villevee^
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: To Loka 19, 2006 12:38
Paikkakunta: Savonlinna

ei tullu leimaa..

Viesti Kirjoittaja ^villevee^ »

katsastusmiehellä oli varmaan p*llussa hiekkaa näin keväisen päivän kunniaksi.

VIAT: -käsijarru oikealla, jarruvoima liian pieni (yritti ensin '92 900:sta etupyöristä)
- HC ja CO liian korkeat joutokäynnillä, ei kuulemma voi johtua vuotavasta putkesta
- kymmenen minuutin hakkaamisen jälkeen herra sai sorkkaraudan kulman uppoamaan vetoakselitunnelista läpi
- vetoakselin suojakumi revennyt


"viat": - takajarrulevyjen pinta ruosteinen, jälkitarkastus (auto seissyt n. 4 kk) ja levyt vaihtoon
- Auton ajettavuus, jälkitarkastus: ohjaus ei palauta ääriasennosta kävelyvauhtia ajettaessa

Eli kaiken muun vielä vastahakoisesti ymmärrän, mutta miten tuon ajettavuus-jälkitarkastuksen voi korjata kun ei siihen mitään vikaa ilmoitettu. Toinen katsastusmies yritti vääntää väliin että ei tuollaisesta voi jälkitarkastusta laittaa kun ei se ole vika...

siis mitä teen sille? :? [/b]
9000 2,0t CS A -96
ex - 900 2,1i 16 '92
Vastaa Viestiin