ei missään nimessä tarkoitus lannistaa. esim. pintaruoste, niin kauan kun se ei ole puhkisyövyttänyt, on sitä kysymääsi muunlaista ruostetta. kun mennään tuonne 80 luvun alkupään saabeihin, niin kyllä sitä kohtalaisen ruostuneetkin yksilöt läpäisee katsastuksen, kunhan puhkiruostuneet kohdat on vain paikattu.K900C kirjoitti:Noh noh eipäs lannisteta Onkos muunlaista ruostetta kuin se, josta katsastusmies huomauttaa/hylkäälucaf kirjoitti:= ei niin suuria vaurioita että ylittäisi huomautuskynnyksen, tai sellaiset eivät ainakaan osuneet katsastusmiehen silmään?K900C kirjoitti:Mutta yllätys ei mitään ruostevaurioita!
Leima...
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
ja maanantaina tuli leimattua tämä riittävän harvasta kohtaa läpimätä 99 jo kolmannen kerran omistusaikanani. vetoakselin tunnelin pohja uusittu ja tekniikka huutaa kovaa ajoa. vuoden sisällä kolmas hitsausprojekti tähän autoon - uutta reikää syntyy nopeammin kun vanhaa ehtii korjata. täytyy syksyyn mennessä tehdä taas uusi pistotarkastus onko alusta vielä turvallinen ajaa.lucaf kirjoitti:kannatti taas näyttää hyvin huollettua ja uutterassa käytössä ollutta 23 vuotiasta punaista vanhusta konttorilla. vuoden takaisen näytön jälkeen ajettu 20tkm.
päästöjä myöten kaikki oli kunnossa, mutta kuskinpuolen vetoakselin tunnelin pohja repeytynyt irti seinistä ja alatukivarren kiinnityksen lähtölaskenta oli alkanut. aina tuo jaksaa yllättää, kun sitä ajattelee että eihän sellaista omalle kohdalle voi sattua. autolle tuli täten pakollinen huilitauko kunnes pääsee ammattitaitoisen hitsaajan käsiin.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Jos tuo oli tarkoitettu minulle, niin ei ole pohja huonossa kunnossa. Tuon "vanhuksen" kanssa olen huomannut sen, että katsastusmiehen koputtelu pohjaan tarkoittaa epäilyä lahosta pohjasta.J.V.A kirjoitti:Onnittelut leimasta Ei ollut "vanhuksen" pohja yhtä rapea kuin tuossa edellä pakisen kuvassa
nimim. ei kertaakaan koputeltu
#2898
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
Joo EI OLLUT tarkoitettu sinulle! Sullahan on mennyt satkun katsastukset loistavasti! Leimattu eka kerralla jo kuudesti---Hienoa Tuo "pakisen" lähettämä kuva etualatukivarsien tienoilta näyttää orkkis satkun yhden niistä pahimmista paikoista ruostumiselle .
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Tulipas leima tännekin ensi näyttämällä.
Seokset oli vähän rikkaalla, mutta kysyin kauniisti ja katsari sanoi, että säädä ihmeessä kohdalleen. Sopiva avainhan aina on toki mukana.
Koputtelipa muuten vetaritunnelin pohjasta massat pois, tarttee heti alkuviikosta vähän putsailla ja vetää uutta massaa paljaaseen kohtaan, jotta pysyy jatkossakin kunnossa.
Edit: Oli muuten viimevuonna katsastuksessa tuo CO 2,0. Ilmansuodatin oli silloin uusi. Tänä vuonna vaihdoin taas uuden ilmanputsarin juuri ennen katsastusta ja CO olikin 4 paikkeilla. Mikä sen noin kummasti nostaa? Mahtaako moisella olla vaikutusta, että viimevuonna taisin mennä katsastukseen 98 oktaaniset tankissa ja tänä vuonna oli 95 okt bensaa.
Seokset oli vähän rikkaalla, mutta kysyin kauniisti ja katsari sanoi, että säädä ihmeessä kohdalleen. Sopiva avainhan aina on toki mukana.
Koputtelipa muuten vetaritunnelin pohjasta massat pois, tarttee heti alkuviikosta vähän putsailla ja vetää uutta massaa paljaaseen kohtaan, jotta pysyy jatkossakin kunnossa.
Edit: Oli muuten viimevuonna katsastuksessa tuo CO 2,0. Ilmansuodatin oli silloin uusi. Tänä vuonna vaihdoin taas uuden ilmanputsarin juuri ennen katsastusta ja CO olikin 4 paikkeilla. Mikä sen noin kummasti nostaa? Mahtaako moisella olla vaikutusta, että viimevuonna taisin mennä katsastukseen 98 oktaaniset tankissa ja tänä vuonna oli 95 okt bensaa.
hieno juttu!akyttala kirjoitti:Tulipas leima tännekin ensi näyttämällä.
Seokset oli vähän rikkaalla, mutta kysyin kauniisti ja katsari sanoi, että säädä ihmeessä kohdalleen. Sopiva avainhan aina on toki mukana.
tulppien kunnon/iän vaikutus?? vai elääkö vanhoissa kaasuttimissa vaan nuo säädöt niin paljon?akyttala kirjoitti: Edit: Oli muuten viimevuonna katsastuksessa tuo CO 2,0. Ilmansuodatin oli silloin uusi. Tänä vuonna vaihdoin taas uuden ilmanputsarin juuri ennen katsastusta ja CO olikin 4 paikkeilla. Mikä sen noin kummasti nostaa? Mahtaako moisella olla vaikutusta, että viimevuonna taisin mennä katsastukseen 98 oktaaniset tankissa ja tänä vuonna oli 95 okt bensaa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Kiitoksia.lucaf kirjoitti:hieno juttu!akyttala kirjoitti:Tulipas leima tännekin ensi näyttämällä.
Seokset oli vähän rikkaalla, mutta kysyin kauniisti ja katsari sanoi, että säädä ihmeessä kohdalleen. Sopiva avainhan aina on toki mukana.
Hmm. Mahtoikohan viimevuonna olla uudet tulpat, en ole ihan varma. Jossain vaiheessa viimevuoden aikana vaihdoin tulpat, mutten yhtään muista koska se oli. Nykyiset ovat juurikin nuo tuommoset Eyquemit, aluksi ainakin tuntui auto puhdittomammalta kuin 100tkm ajetuilla NGK:n tulpilla, mutta voipi olla vain luuloa. No jos se oli viimevuonna ennen katsastusta kun vaihdoin nuo, niin nyt vois olla asiallista vaihtaa taas, koska onhan siitä jo se pyöreesti 30tkm.lucaf kirjoitti:tulppien kunnon/iän vaikutus?? vai elääkö vanhoissa kaasuttimissa vaan nuo säädöt niin paljon?akyttala kirjoitti: Edit: Oli muuten viimevuonna katsastuksessa tuo CO 2,0. Ilmansuodatin oli silloin uusi. Tänä vuonna vaihdoin taas uuden ilmanputsarin juuri ennen katsastusta ja CO olikin 4 paikkeilla. Mikä sen noin kummasti nostaa? Mahtaako moisella olla vaikutusta, että viimevuonna taisin mennä katsastukseen 98 oktaaniset tankissa ja tänä vuonna oli 95 okt bensaa.
Ajattelin myös, että mahtaakohan öljyt vaikuttaa? Viimevaihdossa joskus syksyllä laitoin pitkästä aikaa synteettiset öljyt sisälle, n. 7000km on ajettu niillä. Mahtaako synteettisten lisäaineistus irroitella vanhoja karstoja koneesta öljyn sekaan? Niillähän pitäisi olla joku pesevä vaikutus. Tarvinnee kohta vaihtaa taas öljyt.
Olisi kumminkin omituista, jos säätö eläisi noin paljon itsekseen, kun se ruuvi on kiertämälläkin melkoisen tiukasti liikkuva. Vai voiko kaasuttimen sisällä liikkua rojut vaikka se ruuvi pysyisikin asennossaan?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 36
- Liittynyt: To Loka 19, 2006 12:38
- Paikkakunta: Savonlinna
ei tullu leimaa..
katsastusmiehellä oli varmaan p*llussa hiekkaa näin keväisen päivän kunniaksi.
VIAT: -käsijarru oikealla, jarruvoima liian pieni (yritti ensin '92 900:sta etupyöristä)
- HC ja CO liian korkeat joutokäynnillä, ei kuulemma voi johtua vuotavasta putkesta
- kymmenen minuutin hakkaamisen jälkeen herra sai sorkkaraudan kulman uppoamaan vetoakselitunnelista läpi
- vetoakselin suojakumi revennyt
"viat": - takajarrulevyjen pinta ruosteinen, jälkitarkastus (auto seissyt n. 4 kk) ja levyt vaihtoon
- Auton ajettavuus, jälkitarkastus: ohjaus ei palauta ääriasennosta kävelyvauhtia ajettaessa
Eli kaiken muun vielä vastahakoisesti ymmärrän, mutta miten tuon ajettavuus-jälkitarkastuksen voi korjata kun ei siihen mitään vikaa ilmoitettu. Toinen katsastusmies yritti vääntää väliin että ei tuollaisesta voi jälkitarkastusta laittaa kun ei se ole vika...
siis mitä teen sille? [/b]
VIAT: -käsijarru oikealla, jarruvoima liian pieni (yritti ensin '92 900:sta etupyöristä)
- HC ja CO liian korkeat joutokäynnillä, ei kuulemma voi johtua vuotavasta putkesta
- kymmenen minuutin hakkaamisen jälkeen herra sai sorkkaraudan kulman uppoamaan vetoakselitunnelista läpi
- vetoakselin suojakumi revennyt
"viat": - takajarrulevyjen pinta ruosteinen, jälkitarkastus (auto seissyt n. 4 kk) ja levyt vaihtoon
- Auton ajettavuus, jälkitarkastus: ohjaus ei palauta ääriasennosta kävelyvauhtia ajettaessa
Eli kaiken muun vielä vastahakoisesti ymmärrän, mutta miten tuon ajettavuus-jälkitarkastuksen voi korjata kun ei siihen mitään vikaa ilmoitettu. Toinen katsastusmies yritti vääntää väliin että ei tuollaisesta voi jälkitarkastusta laittaa kun ei se ole vika...
siis mitä teen sille? [/b]
9000 2,0t CS A -96
ex - 900 2,1i 16 '92
ex - 900 2,1i 16 '92