Oma 900 teki juurikin saman tempauksen... Ja sitä savua tuli sitte ihan järkyttävästi. Näyttää jäätävän jos ajelee paljon kaupungissa. Jos käy sillontällön motarilla antaan lenkkaria nii ei ongelmaa.Miulla tossa rupesi 99turbo savuttamaan ihan kipeesti. Takanatulijoista näkyi vain valot, kun peiliin kurkkasi. Arvelin, että nyt on turbosta pettäny tiivisteet ja että remppa tulossa. GRRR!
Tutkailin kuitenkin huohotusjärjestelmää ja hoksasin, ettei paksun huohotusputken läpi mene mikään. Moottori oli huohottanut muunmuassa öljytikusta (oli ihan harmaassa paskassa) ja venakopan kumitiivisteestä. Aikani tutkiskeltuani syyksi paljastuikin tuo vanhemman mallisten turbojen hohotusletkussa oleva kulmanippa määräjakajan alla. Semmonen muovinen 90asteen kulma. Se oli jäätynyt täysin umpeen. Sisällä oli pelkkää jäätä 5cm matkalla. Sen kun rassasin auki, niin jopa loppui savutus ainaskin tyhjäkäynnillä. Laitoin retkipatjasta ja 900i huohotusletkun eristeestä tehdyn suojan siihen kulmalle. Samoin jo aiemmin lisäsin ohueen huohotusputkeen sen eristeen. Näyttävät olevan tarpeellisia juttuja näin kovilla pakkasilla... Kukaties tarpeen huohottimen päivitys tuohon myöhempien satkujen versioon, jossa putki menee turbon imuputkeen.
pakkaset
Olipa serkulta jäätynyt tuokin uudempi huohotin omastaan 99 turbosta. Että se siitä hyvyydestä sitten. Oli kuitenkin kuulemma jäätymisen jälkeen sulanut, kun auto jäi ajon jäljiltä pihalle. Moottorin lämpö kaiketi sulatti sen.Andre kirjoitti:Oma 900 teki juurikin saman tempauksen... Ja sitä savua tuli sitte ihan järkyttävästi. Näyttää jäätävän jos ajelee paljon kaupungissa. Jos käy sillontällön motarilla antaan lenkkaria nii ei ongelmaa.Miulla tossa rupesi 99turbo savuttamaan ihan kipeesti. Takanatulijoista näkyi vain valot, kun peiliin kurkkasi. Arvelin, että nyt on turbosta pettäny tiivisteet ja että remppa tulossa. GRRR!
Tutkailin kuitenkin huohotusjärjestelmää ja hoksasin, ettei paksun huohotusputken läpi mene mikään. Moottori oli huohottanut muunmuassa öljytikusta (oli ihan harmaassa paskassa) ja venakopan kumitiivisteestä. Aikani tutkiskeltuani syyksi paljastuikin tuo vanhemman mallisten turbojen hohotusletkussa oleva kulmanippa määräjakajan alla. Semmonen muovinen 90asteen kulma. Se oli jäätynyt täysin umpeen. Sisällä oli pelkkää jäätä 5cm matkalla. Sen kun rassasin auki, niin jopa loppui savutus ainaskin tyhjäkäynnillä. Laitoin retkipatjasta ja 900i huohotusletkun eristeestä tehdyn suojan siihen kulmalle. Samoin jo aiemmin lisäsin ohueen huohotusputkeen sen eristeen. Näyttävät olevan tarpeellisia juttuja näin kovilla pakkasilla... Kukaties tarpeen huohottimen päivitys tuohon myöhempien satkujen versioon, jossa putki menee turbon imuputkeen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01