Kromipuskurin noppa näyttää siistiltä ja US-turbot sopii myös tuohon.
Oli itsellänikin hetken muttei ole kuvaa, yllättävän hyvin tuohon sopis myös superincat.
99 GL kirjoitti:Eikös se ensin ollut niin että meinattiin aluksi laittaa 900:n keula ja 99:n perä, mutta ruotsista sanottiin että tehkää se mielummin toisinpäin
Siis onko noita pidennettyjä 99 tosiaan valmistettu enemmänkin sinne jenkeihin vai jäikö pelkäksi kokeiluksi? Olis hieno nähdä livenä tuollainen, vaikka perus malli näyttää paljon paremmalta.
Olisko jollain kertoa kuinka monta 90:stä olisi tällä hetkellä rekistöröitynä liikenteessä suomessa? Muutenhan 90 on yks harvinaisimpia saabeja, valmistettu vain reilu 25000kpl, eli antiikkia antiikkia!
Minuakin kiinnostaisi Noppien lukumäärä liikenteessä, kun ei niitä kauheasti näy. Pari muuta valkoista olen Porissa spotannut, mutta melkein siihen jää.
Tässä kuvia omasta nyt kun on myynnissä, mutta jos ei kelpaa kenellekään leimattu Saba niin taidan ehostaa itse. Takalasin ritilää, Airflow-sarjaa ja värinvaihdosta ehkäpä
Noobelssoneja ei ole ollut tänne taas aikoihin tyrkyllä, joten laitan oman hiukkaskiihdyttimen näytille. Ostin marraskuussa ja olen kyllä erittäin tyytyväinen autoon. Paremmat talvikumit tuli hankittua pari viikkoa takaperin ja sattui mukavasti olemaan samoilla tykkivanteilla kuin eilen maalaamani kesävanteet.
Kesäksi autosta tarkoitus tehdä kasarituning, koska sunnuntaina ostin alkuperäisen Airflow satsin. Hiukan fiksailua setti vaatii, mutta esim. helmat täysin ehjät eikä muutkaan osat missään älyttömässä kunnossa ole. Etuspoileri täytyy kuiduttaa ehjäksi, koska on melkein poikki, mutta onneksi paloja ei mitään puutu. Väriksi olen ajatellut samaa harmaata, kuin aeron helmoissakin. Antaisi mukavasti alkuperäishenkistä kontrastia.
Tuli mieleen että tällä perusteella kombisatku on myös väärennös ja vielä pahemmasta päästä. 99n. keula on paljon nätinpi kuin 900sen, tämä on minun mielipiteeni.Vielä jos jouku neuvoo ja vääntää rautakangesta ohjeet miule miten saa kuvan HELPOITEN omista kuvatiedostoista laitettuu tänne. (huom.tosi tumpelo näitten tietokonneiden kanssa)niin voitte sitte ihailla tuota miun 90 saappia
C 124 320 kirjoitti:Älkähä ny nopan omistajat loukkaantuko.
Onhan Saab 90 ku seittemän markan seteli, aidolta näyttää, mut väärennöshän se on.
99 GL kirjoitti:Combi-perä sopii kyllä paremmin satkuun kuin ysiysiin. 2D 99 on se ainoa oikea, kaunein Saab ikinä
Täsmälleen päinvastaista mieltä, varsinkin 5-oviset CombiCoupe 99:t ovat 70-luvun kromilistoineen ja väreineen kauneimpia Saabeja ikinä, ja nimenomaan kaksioviset 99:t ja 900:t istuu huonoiten omaan silmään (jälkimmäiset erityisesti pystykeulaisena). Tämä sedan vs combi -keskustelu on tainnut olla käynnissä siitä lähtien kun CombiCoupe esiteltiin 99:iin vuosimalliin -74...
90 taitaa jakaa mielipiteitä melkoisesti myös, itse pidän sitä samalla tavalla kauniin rumana kuin 95:sta (ilman väliviivaa/potenssia), molemmat ovat ehkä hiukkasen epäsopusuhtaisia mutta silti erittäin siistinnäköisiä.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22