lievä korkea tyhjäkäynti

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

nalleolut kirjoitti:näköjään ku eri tietolähteitä vertaa keskenään... autodata ja http://www.swedishwrench.com/codes.htm tuolta ku katsoo niin antaa 12222 idle adj faulty Iac valve

mutta taas
http://townsendimports.com/Web/engine_f ... 4codes.htm
tuolta ku katsoo niin vika olisi tuo

1 2 2 2 2
NO
AIC circuit fault
Check wiring from ECU to AIC

eli mitäs sitten????
Tyhjänkäyntimoottori uusiksi...tai ecu....Joko pakataan ??
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

paljos eculla hintaa ja sopiiko se mulle???
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

nalleolut kirjoitti:paljos eculla hintaa ja sopiiko se mulle???
Kaiva numerot esiin, niin sitten se tiedetään...Minulla -582 päätteinen..Muistaakseni ..Pitää iltasella tarkistaa..!!
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

tyhmä kysymys kumpi on lokarissa on vissiin sytkä pääte,mutta ecu lienee sisällä vänkärin jalkotilassa???
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

nalleolut kirjoitti:tyhmä kysymys kumpi on lokarissa on vissiin sytkä pääte,mutta ecu lienee sisällä vänkärin jalkotilassa???
Juuri näin...
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

nalleolut kirjoitti:tutkittua liittimeen t
o.
eli taitaa se palikka olla sökö... kyljessä numerot 0280142157 epc ei tunne ti.
Onko tuo sytkäpäätteen bosch numero ???
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ei vaan sen "ilmaliittimen" joka on hiilisäiliön päällä tulee alipaine imusarjasta ja tuo purkki nakuttaa ,siinä päällä on tuo liitin 12v tulee virtaa siihen ,mutta ohmit oli yli arvojen....

sisältä jalkatilasta löytyi harmaa jetronic purkki jossa lukee
bosch 0 280 000 580 ja 9 119 447

tuollaiset numerot siinä matolaatikossa....

edit: aika jännä juttu että eri lähteet antaa eri tietoja noista vikakoodeista....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

nalleolut kirjoitti:ei vaan sen "ilmaliittimen" joka on hiilisäiliön päällä tulee alipaine imusarjasta ja tuo purkki nakuttaa ,siinä päällä on tuo liitin 12v tulee virtaa siihen ,mutta ohmit oli yli arvojen....

sisältä jalkatilasta löytyi harmaa jetronic purkki jossa lukee
bosch 0 280 000 580 ja 9 119 447

tuollaiset numerot siinä matolaatikossa....

edit: aika jännä juttu että eri lähteet antaa eri tietoja noista vikakoodeista....
Minkä arvon se hiilisäiliö antoi sinulle ???Voin tarkistaa itsekkin omasta säiliöstä !!!

Sama ecu minullakin on....tuli näppäilyvirhe...


Olikos sen sun satku kattimalli I 16 ???
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

en ole ihan sata varma ku mittasin mutta 46 jotakin... se luku on liikaa ku arvon pitäisi olla 2-12ohmia.... mutta en saanut järkevää lukemaa muullakaan alueella yleismittarista ja nyt ei ole kyse siitä bilteman mittarista....heh. itse liittimeen tulee +12v mutta purkissa on liikaa ohmeja....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

nalleolut kirjoitti:en ole ihan sata varma ku mittasin mutta 46 jotakin... se luku on liikaa ku arvon pitäisi olla 2-12ohmia.... mutta en saanut järkevää lukemaa muullakaan alueella yleismittarista ja nyt ei ole kyse siitä bilteman mittarista....heh. itse liittimeen tulee +12v mutta purkissa on liikaa ohmeja....
Tarkastan sen lukeman illalla..Laitanko yv:eenä ??
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ok...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

huhuhuhu minkä hintaisia varaosia..... voi prkl .....

kumpaa uskotaan tietolähteeksi kun prkl antavat eri vian tyystiinsä...

ja missä sijaitsee iac valve....... apuuva....onko se tuo hiilisäiliö vai mikä prkl rupeaa menemään hermot.....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

nalleolut kirjoitti: ja missä sijaitsee iac valve....... apuuva....onko se tuo hiilisäiliö vai mikä prkl rupeaa menemään hermot.....
Tarkoitit varmaan aic valve? Läppäkotelosta lähtee kaksi letkua ja se on siinä venttiilikopan vieressä johon tulee sähköliitin..

Tyhjäkäyntimoottori suomeksi
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

oolright.... sitten on kirjoitusvirhe tuossa swedishwrenc.com/codes,,,,

kuuluuko tyhjäkäynti moottorissa olla ohmeja =tottakai....mitä kirjoittaa ennen ku ajattelee....

idle air control iac .... eli edelleen vissiin tk-moottori....???

ja tarkkaan ku tutkii autodata ohjelmaa niin se purkki josta aikasemmin haastelin on evaporative emission (evap) canister purge valve... ja siinä oli ohmit n.46 ,arvot saa olla välillä 40-60 ohmia eli siinä ei liene vikaa ollenkaan... maksaa muuten se purkki 124.16euroa tuli kysyttyä!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

tk-moottorissa ohmit kohdallaan. samoin ku vanhassakin moottorissa katsoin siitä samalla. ja liittimeen tuli +12v virtaa. ja vielä sekoilee tyhjäkäynti.... prkl mitähän vielä tutkisi.... taidan ajaa pari päivää ja katsella sen jälkeen vikakoodit mitä löytyy.

ce-valo ei enään pala ku putsaili liitoksia taas kerran. silti tyhjäkäynti liian korkealla.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin