Tuplis-threadin aika
-
- "Hirsch"
- Viestit: 783
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
tulee vähän matkaa täältä...revi irti ja lähetä.nalleolut kirjoitti:juuri noin taitaa olla tuos on ruskea verhoilu ihan siisti ja ehjä. nouda ja nauti.
maksan vaivanpalkkaa kyllä
vai onko satkussa samat systeemit?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Kiinnikkeet pitäisi olla turvavöillle valmiina, ja myös museokatsastuksessa on muistaakseni hyväksyttävää, jos autoon on asennettu jälkiasennuksena turvavyöt.saabastelija kirjoitti:saako 99 -71 laitettua rullavyöt helposti (raiskaamatta autoa) taakse (ja ehkä eteen)?
pitäisi saada jälkikasvu sidottua kiinni etteivät ole toistensa kurkussa kiinni
leimalle pitänee sitten irroittaa ettei tule merkintää rek. otteeseen!?
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
Voi jeesus tuota mittaritaulun pehmusteen kiinnitystä tuossa -71:ssä ..Ei ollenkaan niinkuin myöhemmissä, että kolme ruuvia ja vedä pois, vaan päälliosa oli kiinni kahdella mutterilla alaaltapäin. Niihin pääsi käsiksi, kun otti kuskin jalkatilan muovipaneelin irti, käänsi itsensä mutkalle ja suunnisti 10mm hylsyllä ja jatkovarrella kohti muttereita. Toisesta oli joskus tunaroitu kierteet pilalle, joten lopuksi jouduimme repimään jariha:n erinomaisella avustuksella pehmusteen muttereineen irti pellistä.
Nyt saa ainakin mittarivalot ja kellon laitettua .
Nyt saa ainakin mittarivalot ja kellon laitettua .
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Vm. 71:ssähän on hyvin erilainen C-pilarin "verhoilu", joten miten siihen saa ohjurin kiinnittämisen jälkeen verhoilut takaisin, ellei ota uudemmasta? Itse laitoin turvavyöt vm. 73 tuplikseen, jossa ei ollut c-pilarin verhoiluja paikoillaan, joten asentaessa piti vain rikkoa läpimenot hattuhyllylle.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Tuli mieleen, että uuden pultin/mutterin ja prikan avulla sen voisi saada kiristettyä sen toisenkin vielä, mutta miten pirussa sen mutterin saa hollille pulttiin. Ei miehen kädet oikein sovi, joten siinä olisi lapsi-/naistyövoimasta apuaTizumo kirjoitti:Voi jeesus tuota mittaritaulun pehmusteen kiinnitystä tuossa -71:ssä ..Ei ollenkaan niinkuin myöhemmissä, että kolme ruuvia ja vedä pois, vaan päälliosa oli kiinni kahdella mutterilla alaaltapäin. Niihin pääsi käsiksi, kun otti kuskin jalkatilan muovipaneelin irti, käänsi itsensä mutkalle ja suunnisti 10mm hylsyllä ja jatkovarrella kohti muttereita. Toisesta oli joskus tunaroitu kierteet pilalle, joten lopuksi jouduimme repimään jariha:n erinomaisella avustuksella pehmusteen muttereineen irti pellistä.
Nyt saa ainakin mittarivalot ja kellon laitettua .
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Perhana. Nyt kun turbon kanssa on saanu ittensä sopivan lämpimäksi, niin pitäisikö jatkaa tuon kanssa? Olisi kiva kuulla joltain raporttia, millaisesta projektista on kyse... jos sattuis, että kone on kunnossa, eikä reikiään pahemmin...lucaf kirjoitti:73 ems olisi nyt nopealle tarjolla:
http://www.keltainenporssi.fi/show_ilmo ... id=7500076
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
miten 99:ssä kuuluu mennä vesiletkut vesipumpun, lämmityslaitteen ja imusarjan välillä vuosimallissa 76 yhdellä kaasuttimella? minulla menee lämppärin kennolta yksi L -muotoinen vesiletku vesipumpun isommalle suulle. vesipumpun pienemmältä suulta lähtee yksi vesiletku vieressä olevaan imusarjaan, eli letku on erittäin lyhyt ja tekee vain pienen U-käännöksen.
muistelin että 2-kaasutinmallissa oli tuossa kohdassa 3-haarainen letku, eli lämppärin kennolta meni yksi haara vesipumpulle ja toinen imusarjalle. kuuluisiko minullakin olla?
jos jollakulla jemmassa oikeanlaiset ja hyväkuntoiset letkut tuohon, ostan mielelläni.
muistelin että 2-kaasutinmallissa oli tuossa kohdassa 3-haarainen letku, eli lämppärin kennolta meni yksi haara vesipumpulle ja toinen imusarjalle. kuuluisiko minullakin olla?
jos jollakulla jemmassa oikeanlaiset ja hyväkuntoiset letkut tuohon, ostan mielelläni.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Saab 1977 -esite: http://jariha.saab99.net//saab1977
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
jännästi tuossa esitteessä on ilmoitettu hevosvoimat SAE mittaustavalla, eli arvot GL/GLS/i ovat 110, 118 ja 125hp.jariha kirjoitti:Saab 1977 -esite: http://jariha.saab99.net//saab1977
SAE = Moottori mitattiin irtonaisena ilman lisälaitteita, joten tulos oli lähinnä teoriittinen maksimiarvo eikä vastannut autoon asennettua moottoria. Yleensä näin ilmoitetut tehot oli suuresti liioiteltuja massa-autoissa kun taas sen aikaisissa "muskeliautoissa" tehot olivat yleensä aliarvioitu.
http://www.autowiki.fi/index.php/Hevosvoima
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Tuommoinen tuli kotiutettua...
Vm. 78 ja tuplakaasareilla. Siisti ja toimiva, tosin pelleissä jonkin verran töitä.
Vm. 78 ja tuplakaasareilla. Siisti ja toimiva, tosin pelleissä jonkin verran töitä.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari