No,ajat ja öljyt ovat muuttuneet.Yhtä en kuitenkaan muuta.atf:n käyttöä ohjaustehostimessa. Mulla ei ole edelleenkään ollut yhtään ongelmia tuon atf:n kanssa.Kyllä se vuoto muuten tulee öljyllä kuin öljyllä,kunhan tiivisteiden käyttöikä tulee umpeen.
Jopa korjaamokäsikirjassa todetaan että atf:ää saa käyttää jos saabin oma öljy on loppu.Kuitenkin vaihdettava saabin omat litkut tilalle seuraavassa huollossa.(lue kalliimmat).
Savonlinnasta saabia myyvästä liikkestä kysyin og-satkuun tehostinnestettä ja tarjosivat atf:ää. Otin kuitenkin sitä saabin omaa nestettä joka oli jotain 14€/litra. [OT]Eipä ne kyllä suostuneet joskus aikanaan tilaamaan jubilee-tonnariin aeron helmaakaan vaikka asiasta mainittiin. Siinähän kävi (liikkeen kannalta) heikosti koska helman sopimattomuus huomattiin vasta maalauksen jälkeen.
Tällä hetkellä tehostimessa tuota saabin litkua ja n.säiliöllinen 5W50 mobilia
Tuossa joskus alkutalvesta huomasin tehostimen säiliön olevan lähes tyhjä joten lisäsin ainoata käsillä olevaa öljyä ettei käy haukkomaan ilmaa. Onpahan ainakin pysynyt sisällä, en tiedä onko ohjaus jäykempi mutta vaikka olisikin niin ei haittaa. Mielummin olen aina ajanut tehostamattomalla (kaupungeissa ei montaa km/vuosi tule ajeltua).
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
lordofgreed kirjoitti:
Tuossa joskus alkutalvesta huomasin tehostimen säiliön olevan lähes tyhjä joten lisäsin ainoata käsillä olevaa öljyä ettei käy haukkomaan ilmaa.
Mielummin olen aina ajanut tehostamattomalla (kaupungeissa ei montaa km/vuosi tule ajeltua).
Tehostetusta ohjauksesta saa ihan kelvon tehostamattoman nopeen ohjauksen, kun poistaa nesteet täysin ja tekee sylinterien välille yhdysputken...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Itse olen hieman vuotaviin tehostimiin, niin Saabin kuin muidenki lisännyt ohjaustehostimen lisäainetta, joka on kyllä toiminut mielestäni hyvin. Vuodot on loppuneet hyvällä prosentilla.
Viimeksi pistin tuollaista kun tuolta löytyy kun vähän kelaa eteenpäin.... http://imp.dy.fi/nuke/modules.php?name=Tuotteet
Onkos kukaan muu lisäillyt näitä litkuja?
Mielestäni hieman naurettavaa puhua ainakin näin vanhempien autojen kohdalla noista takuista osien suhteen jos ostanut alkuperäisenä.
Oli se mistä vaan ostettu, jos osa vaan laadukas niin ihan yhtälailla se normaali ajossa kestää.
SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)
Mertmi kirjoitti:Mie en käsitä, onko se joillekin sellainen pakkomielle, että pitää löytää joku muu, kuin alkuperäisenä ostettava tuote autoon. Vähän sama, kuin se, että ostetaan niitä hemmetin TRW-niveliä varaosaliikkeestä, vaikka saabin tiskiltä ostettuna niille samoille saa kahden vuoden takuun, ja maksevat osapuilleen samanverran!
Toinen näkökulma: Jos sitä öljyä pitää lisätä, niin sehän vuotaa jo jostain? Toisin sanoen, vahinkohan on jo tapahtunut, että joku tiiviste on pettänyt. Vuodon alkamisesta ei yleensä ole, kuin yksi etenemissuunta: vuoto lisäytyy entisestään...
Ei ole minulla ainakaan mitään huonoa sanottavaa trw-nivelistä..Muistaakseni saksassa tehty...
ruotsin rauta kirjoitti:Itse olen hieman vuotaviin tehostimiin, niin Saabin kuin muidenki lisännyt ohjaustehostimen lisäainetta, joka on kyllä toiminut mielestäni hyvin. Vuodot on loppuneet hyvällä prosentilla.
Viimeksi pistin tuollaista kun tuolta löytyy kun vähän kelaa eteenpäin.... http://imp.dy.fi/nuke/modules.php?name=Tuotteet
Onkos kukaan muu lisäillyt näitä litkuja?
Itse en ole kokeillut, mutta moinen litku himottaisi itseänikin. Jonkin verran tehostin tiputtelee öljyä ja ajattelin, että jos sen tuommosella lisäaineella saisi loppumaan, niin hyvä olis. Ei tarvis vaivautua tiivisteitä uusimaan vielä..
Samaan tarkoitukseen sopivaa litkua löytyy myös Biltemasta, sitä ajattelin ostaa ja kokeilla, ellei jollain ole negatiivisia kokemuksia/perusteltuja mielipiteitä, että kannattaisi jättää kokeilematta.
Purkkien kyljissähän näitä aineita aina kovasti kehutaan, mutta voiko tuommonen sitten pahentaa vuotoa tai hajoittaa jotakin?
Mertmi kirjoitti:Mie en käsitä, onko se joillekin sellainen pakkomielle, että pitää löytää joku muu, kuin alkuperäisenä ostettava tuote autoon. Vähän sama, kuin se, että ostetaan niitä hemmetin TRW-niveliä varaosaliikkeestä, vaikka saabin tiskiltä ostettuna niille samoille saa kahden vuoden takuun, ja maksevat osapuilleen samanverran!
Toinen näkökulma: Jos sitä öljyä pitää lisätä, niin sehän vuotaa jo jostain? Toisin sanoen, vahinkohan on jo tapahtunut, että joku tiiviste on pettänyt. Vuodon alkamisesta ei yleensä ole, kuin yksi etenemissuunta: vuoto lisäytyy entisestään...
Ei ole minulla ainakaan mitään huonoa sanottavaa trw-nivelistä..Muistaakseni saksassa tehty...
Tuossa kaiketi haettiin sitä että saabin tiskiltä saa samaa tavaraa, ne sisältää myös pultit jolloin hinta on samaa luokkaa esim. motonetin kanssa.
Mulla on teboilin Dexron II ölppää..
Tota litkua ne tyrkytti joka paikassa..
Varmaankin tämä on niin laadukasta että saab sylkäisee kaikki pihalle?
Kysymys kuuluu, uskaltaako laittaa vai ei?
Olispa alkuperäistä saabin omaa myynnissä Klubikaupassa
Tarkastakaapa sitten myös ensin, että tehostimen säiliön letkun liitännät ei sitä vuotoa aiheuta. Itselläni letkunkiristin oli väsähtänyt niin, että se vielä murtui aukastessa. Nyt pysyy öljyt sisällä nätisti, enkä onneksi kerennyt liian paljoa työtä vuotavien tiivisteiden ja muun luulovaivan takia tekemään.
Huomenna pitää yhdeltä korjaamolta käydä kysymässä saabin alkuperäistä nestettä.
Viimeksi ainakin näin hyllyssä saabin tönkässä jarru/kytkin nestettä, toivottavasti tuuri käy että myös ohjaustehostimeen löytyy oikeaa nestettä, tai toivottavasti ne pystyy tilaamaan oikeaa.
Mistä vetoa että ne tyrkyttää heti atf litkua...
Könsikäs kirjoitti:Huomenna pitää yhdeltä korjaamolta käydä kysymässä saabin alkuperäistä nestettä.
Viimeksi ainakin näin hyllyssä saabin tönkässä jarru/kytkin nestettä, toivottavasti tuuri käy että myös ohjaustehostimeen löytyy oikeaa nestettä, tai toivottavasti ne pystyy tilaamaan oikeaa.
Mistä vetoa että ne tyrkyttää heti atf litkua...
No on aika merkillinen merkkiliike jos tyrkyttää ATF:fää satkun tehostinöljyksi. Oikeasti ei ole mitään rakettitiedettä tämä satkun tehostinöljyn ostaminen: lähimpään Saab-merkkiliikkeeseen ja pyytää tehostinöljyä. Maksaa jotain 15€ litran purkki, joka riittää enemmän kuin hyvin.
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Lähin merkkiliike on kuopiossa, jonne on matkaa liikaa.
Joten se on käytävä nissan/hyundai merkkiliikkeessä kysymässä.
Sentakia arvelen niitten tyrkyttävän automatic transmission fluidia..
Kuukle tiesi kertoa, että Rautalampi-Kuopio olisi 71,3km.
Lienee kai sitten helpompaa ostaa Saab-osia ja tarvikkeita Nissan/Hyundai huollosta kun ajella 140km:n lenkki Saab-liikkeeseen.
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84