Turbosatkun myynti

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Lukittu
dimebak
"Hölösuu"

Re: Turbosatkun myynti

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Kyllähän sen näkemättäkin uskoo. Ehkä siisteimpiä satkuja mitä olen nähnyt oli muuan vuosi sitten vaihtoautona Lapin Autossa. Oli muistaakseni Muoniosta. Varusteina mm. Saabin bensalämmitin. Mittarissa 220tkm ja ei osunut missään kohtaa silmään ruostetta, ei edes takakontissa, vetaritunneleissa jne. Helmi etten sanoisi. Iskariotkin kaiketi kävi ko. metallihohtoviininpunaista kyyläilemässä.

Ja talvella ajamaton cabbe, aaaaahhh ku sellainen olisi kesäautona 8)
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Red Dragon
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

Jusau kirjoitti:Samin kanssa samoilla linjoilla
Itse pidän ko. autoa helmenä (okei autossa on 2 paikattavaa kohtaa kuskinpuolen takalokarissa) muuten auto on pelleiltään priima.
Noilla kilometreillä helmessä ei ole reikää, ei edes ruosteen alkua.

Miten noilla kilometreillä saa Saabin puhkiruostumaan? V: Ei kovin häävillä pidolla.
No, tästä vastakysymys, miten saat satkun 4 ovea pysymään täysin ruosteettomana... Vastaus ei ole: ei kovin häävillä pidolla.

Btw, helmiä on monenlaisia, on olemassa täydellisiä, mustia, lähes priimoja ja hiottavissa olevia. Itse koen kun olen useamman satkun omistanut, niin tämä yksilö on kiillotettava helmi, jos täsmennystä tässä kaivataan.

Sami kirjoitti: Mitä väliä sillä mittarilukemalla on jos auto on seisoessaan imenyt ja hautonut kosteutta vuodesta 90 asti? Reiäthän viittaa siihen että auto on jäänyt hoitamatta.(jälkimmäinen kysymys on filosofinen viitaten yleiseen satkujen kauppatilanteeseen eikä viitattu Red Dragonin autoon)
Wtf, jos autolla on ajettu noin 5tkm/vuosi ja jonain vuosina kympin kieppeillä per vuosi, niin en kyllä sitä kutsu homehtumiseksi enkä hoitamatta jättämiseksi. Ja noi reiät mistä mainitsin on peukalon kokoiset eikä mitkään päänkokoiset. Useampi ostaja kandi ei edes huomannut niitä... Ilmeisesti tämän ikäisellä satkulla pitää olla rullattu hemmetisti, jotta ei ole homeessa ja sen jälkeen se on loppuun ajettu.....
tomaatti kirjoitti: Kyllä sun autos kiinnostas mua juuri noiden kilometrejen takia.Kunnon pitää tietysti olla sen mukainen.(en tiedä autostasi kun en ole nähnyt).automaatin lasken itse plussaksi mutta tuohon rahaan korimallin tarvitsee olla 3d,ja varusteita reilusti.Hälytinkin olisi ihan ehdoton.Hetihän sekin haukkaa 500 ekee lisää kun käy asennuttamassa jotta saa yönsä rauhassa nukkua.Tonni tuosta hintapyydöstäsi pois niin kyllä siihen joku perhemallien (4d-5d) kannattaja lääpistyy.
Morjens, taas kommentti mitä en ymmärrä, nimittäin nyt on ilmeisesti 3-ovisuus muotia... itse myin muutama vuosi sitten aitoa, xxtun hyvänkuntoista satkua, mutta juuri tämä kolmiovisuus ei ollutkaan niin hyvä. Silloin olis pitänyt olla viisovinen... Varusteita... siis sähkölaseja, kattoluukkua, ilmastointia jne, tyvärr, ei oo, koska S malli oli suht karvis poislukien tärkein lisävaruste eli TURBO
Häläri.... vakuutusyhtiö hyväksymä rattilukko riittää, onpahan yksi "raato" vähemmän...
tomaatti kirjoitti: Mnkäs takia tuon helmen muuten myyt?Sullehan ilmoituksesta päätellen käy vaihdossa samanhintainen tai halvempi saab?
Laitoin myyntiin ton satkun ihan taloudellisten/järkisyiden takia myyntiin, Nimittäin kakkosauto meidän perheessä pitää olla manuaali ettei unohdu miten vaihdekeppiä käytetään....

Jep, ajatuksessa on saada turbotonttu, suht hyväkuntoinen, ja ekoja vuosimalleja... okei, olen hullu.....

Btw, olis kiva nähdä vertailukohtia myynnissä olevalleni autolle eli speksit vois olla alle 150tkm/ 200tkm ajettu Saab, joka on Turbo..... Näkis vaan kuinka väärin olen hinnoitellun auton. No, tarttee varmaan ottaa tonttu pyynnistä pois hinnasta, jotta "raato" menee kaupaksi... :wink:

Tein juuri äsken haun "homeisista" satkuista joilla on ajettu alle 150tkm, mun oli ainoa....

terv.Sami
Viimeksi muokannut Red Dragon, Su Loka 07, 2007 08:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
tomaatti
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

No en minä sinun autoa raadoksi haukkunut.Ihan nätti pelihän tuo on.
Jokke A
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Eipä ne kilometrit autoa helmeksi automaattisesti tee. Omasta ässästäni en ole löytäny hitsausta kaipaavia paikkoja enkä hitsattuja kohtia (toisen puolen vetarin tunnelia lukuunottamatta), kilometrejä mittarissa 444+ tkm, vaihteisto ja kone toimivat kuin uudet.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Mimmi kirjoitti:
Vesa Pohjalainen kirjoitti:ei ole koskaan ajettu talvella....tai niin no silloin, kun maaliskuussa ajoin sen Helsingistä kotiin. :lol:
Etkä edes ajanut rätti alhaalla :lol:

Tosimies olisi kyllä ajanut, mutta ei silloin vielä riittänyt kantti. :lol:

Mitä tulee puheena olevaan aiheeseen, niin sen paremmin kilometrit kuin vuosimallikaan eivät takaa kuntoa. Tosin vähän ajetun tuntee kaikessa.
Vaikka oma 204.000 ajettu perheenjäsen on erittäin hyvin hoidettu ja huollettu mm alustassa on uusittu periaatteen vuoksi niin niveliä kuin kierros kaausiskareita, niin on siinä silti ero appiukon melkein ajamattomaan. Ei siitä mihinkään pääse. Vaihteisto on napakka, korista ei kuulu mitään ylimääräistä ja ajossa ei ole yhtään klappia. Ikä ja kilometrit nyt vain tekevät toleranssia eri kohteisiin.

Jos olisi tarve hankkia taloon autoa, tuollainen 150.000 ajettu matalapaine olisi todella kiinnostava. Nyt on huushollissa jo ennestään liikaa kalustoa....enää yhdeksän kai kaikkiaan, kun 80.000 ajettu nooppa meni enemmälle ajolle oikeaan hommaan klubilaiselle.
# 419 Vesa Pohjalainen
saabracing
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saabracing »

tekisivät vielä ihan uusia og900 :cry:
Frostwind
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

saabracing kirjoitti:tekisivät vielä ihan uusia og900 :cry:
Niinpä, tekeehän Ladakin vielä Nivaa :mrgreen:
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saabinsti
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

Red Dragon
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

Jokke A kirjoitti:Eipä ne kilometrit autoa helmeksi automaattisesti tee. Omasta ässästäni en ole löytäny hitsausta kaipaavia paikkoja enkä hitsattuja kohtia (toisen puolen vetarin tunnelia lukuunottamatta), kilometrejä mittarissa 444+ tkm, vaihteisto ja kone toimivat kuin uudet.
Huonosti pidetty siis kun löytyy "varmasta" paikasta ruostetta.. :wink:
(ei siis herneitä..)

Btw, oli muuten mielenkiintoista vertailla auton ominaisuuksia kun toisella oli ajettu 133tkm ja toisella 279tkm. toi vähemmän ajettu tuntui aidosti uudelta...
Harvemmin pääsee vertailemaan ko. eroa...

S:ssä on siis myyty ja siirtyy huomenna harrastajan hellään huomaan. muutama tunti kaupan vahvistuksen jälkeen tuli outo olo.... Miksi myin 133tkm ajetun mielestäni helmen, jonkun mielestä ruosteisen sekä homeisin raadon.
Ja kaiken lisäksi autossa ei ollut muuta kuin pelkkää hyvää..

On muuten mielenkiintoista nähdä koska tulee vastaavat kilometrit omaava turbosatku myyntiin foorumille järkevässä hintaluokassa. Ei heti...

mun S:ssä case on klousattu :(
t.Sami
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
YKÄ
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Oisko satkujen hinnat jo nousussa ??. Minä tarjosin vm -92 2,1 og satkusta 750e ja EI myyty.
Omistaja väitti saaneensa siitä tonnin,oli kyllä hieno ja siisti.

Ton sorsan tilalle/rinnalle pitäs talveksi saada saab alkaa olla jo vieroitus oireita.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
zammuel
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja zammuel »

Red Dragon kirjoitti: Btw, oli muuten mielenkiintoista vertailla auton ominaisuuksia kun toisella oli ajettu 133tkm ja toisella 279tkm. toi vähemmän ajettu tuntui aidosti uudelta...
Kyllä sen eron todellakin huomaa, jos asiallisella pidolla olleita autoja vertaa.

Noille vähänajetuille löytyy kyllä taatusti aina ostaja jos auto on kokonaisuutena hyvässä kunnossa.

Ja ne ovat luonnollisesti niitä yksilöitä joiden arvo tulee vaan nousemaan tulevaisuudessa...
900i 16 At 2d -89, 9-3 2.0t SE At 5d -01
fforslund
"Aero"

Viesti Kirjoittaja fforslund »

YKÄ kirjoitti:Oisko satkujen hinnat jo nousussa ??. Minä tarjosin vm -92 2,1 og satkusta 750e ja EI myyty.
Omistaja väitti saaneensa siitä tonnin,oli kyllä hieno ja siisti.

Ton sorsan tilalle/rinnalle pitäs talveksi saada saab alkaa olla jo vieroitus oireita.
Onko se tonni sitten paha hyväkuntoisesta vaparista??
Tässä ketjussa oli keskustelua moninkertaisesti kalliimista ja vanhemmista og900,sista. :roll:
Auton korinhan pitäis olla se joka määrittelee hinnat, eikä niinkään lisävarusteet joiden lisähinnat uuden auton hinnasta on suhteellisen pieniä.
Mutta myyjähän sen hinnan määrää, ostaja sitten päättää tuleeko kauppoja...
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? :)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
vilaho
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja vilaho »

Kyllähän se niin on, että hyville autoille aina ostaja löytyy. Itse asustan Ruotsin puolella ja maksoin omasta T16:sta 24500kr eli melkein 2700€. Vaikka täältä löytyy hyväkuntoisia uudempia S:iä halvemmalla (n.10000kr - 15000kr), oli ostopäätös silti helppo kun mittarissa kilometrejä 129000 ja auton koko historia tiedossa. Entinen omistaja oli STCS:n jäsen ja pitänyt autoa kuin kukkaa kämmenellä, mm. ajopäiväkirja tankkauksineen kaikkineen oli seitsemältä viime vuodelta. No tämä kaikkihan kyllä aiheuttaa minulle itselle paineita, toivottavasti saan pidettyä lähes virheettömän autoni samanlaisessa kunnossa.
Ville Uusitalo #3509
jcarlson
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

fforslund kirjoitti: Onko se tonni sitten paha hyväkuntoisesta vaparista??
Tässä ketjussa oli keskustelua moninkertaisesti kalliimista ja vanhemmista og900,sista. :roll:
Auton korinhan pitäis olla se joka määrittelee hinnat, eikä niinkään lisävarusteet joiden lisähinnat uuden auton hinnasta on suhteellisen pieniä.
Mutta myyjähän sen hinnan määrää, ostaja sitten päättää tuleeko kauppoja...
1) Turbo ei ole lisävaruste
2) Myös turbossa ja vanhassa autossa voi olla hyvä kori
3) Viriosat eivät ole lisävarusteita ja niiden hinta voi olla aika korkea jos ovat laadukkaita ja uusia

Siinä olet oikeassa että myyjä määrää hinnan.
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
SB90
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja SB90 »

Saabin henkinearvo on euroina 1500-7000€ omistajasta riippuen, tosi hinta millä sen saa uudelle omistajalle on pyöreestä nollasta 0-3000€ joka on aika alhasta. :(
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Lukittu