Saab 16v omaturbo (tulpat, turbo vai joku ihan muu ?? )

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Bensapumpun lämpö ei toivottavasto nouse ikinä noihin tollasen mittarin maksimilukemiin, eli yli 50 astetta, kun pumpun pitäisi toimivana olla miltei polttoaineen lämpöinen. Kai ?

Automaatin öljynlämpö on aikapaljon korkeampi.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Varmasti nousee. Kesällä ainakin, kun on vielä suljetussa ja tuulettamattomassa tilassa nuo pumput.

Kunnon mittarilla sain lauhduttimen ulkopinnasta helteellä sellaisia 65-70 asteen lukemia. Itse öljyhän on lämpimämpää.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Kuva¨

Tollanen mitta-alue riittää +70 asteeseen alkaa bensa kiehua..
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Tuo voi olla ihan asiallinen. Onko tuossa kaksi anturia?
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Auton sisälämmön saa, että on siinä kai kaksi anturia. Tosin mä ainakin meinasin että laitan kaksi tollasta, yksi per pumppu.

DIGITAALINEN LÄMPÖMITTARI

Lämpömittari jossa kello ja hälytystoiminto. Sopii liukkaan kelin varoittimeksi. Hälytysääni kuuluu ja merkkivalo vilkkuu kerran minuutissa, kun ulkolämpötila on välillä +3 ja - 1°C. Hälytys voidaan myös kytkeä pois. Säädettävissä osoittamaan sisä- tai ulkolämpötilaa. Mittausalue: -50 - +70°C. Sisäänrakennettu valaistus. Ulkotunnistimessa 3 m johto. Mitat: 60x50x20 mm (lxkxs). Mukana paristo.

Tuotenro
32138

13,50 €
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Jees. Eli ostin tarjoustalosta pari tollasta perusmittaria joitten asteikko piisaa +70 asteeseen.. Ei ollu kalliita 6e kipale. Pattereilla toimivia. Jos ehtis täl viikol asentaa niin nähtäis et toimiiko.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Miksi et vaan laita kunnollista pumppua, niin ei tarttisi laittaa tollasia pellepatentteja?
Eza^
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 00:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eza^ »

Oli rrrane tai ei hieno projekti silti ;)
1,9tdi
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Miksi et vaan laita kunnollista pumppua, niin ei tarttisi laittaa tollasia pellepatentteja?
Oisko budjetissa jotain syytä asiaan? Miksi käyttää vaparin osia, vakio laatikkoa tai edes vanhaa saabbia? :D
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Coltti kirjoitti:Miksi et vaan laita kunnollista pumppua, niin ei tarttisi laittaa tollasia pellepatentteja?
Ei löydy sellasia missä olis sisäinen lämpövalvonta jos paluupuoli on tukossa :? Ja jos löytyy niin maksaa ihan mansikoita.

Hyvä huomio tossa ylhäällä, ei tosiaan huvita laittaa tohon saabiin 500€ bensapumppua, Tietty jos joku sponssaa, mutta olis sille 500€ muutakin käyttöä. Vaikka sliksit ostais..

Ja lisäksi kovilla paineilla noita ongelmia tulee niin pakko kokeilla että toimiiko toi lämpömittaus niin sitä voi myöhemmin käyttää ratavehkeissäkin niin tietää koska pumppu alkaa kuormittua liikaa..
Viimeksi muokannut moonlight-tuning, Ti Syys 04, 2007 09:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

moonlight-tuning kirjoitti:
Coltti kirjoitti:Miksi et vaan laita kunnollista pumppua, niin ei tarttisi laittaa tollasia pellepatentteja?
Ei löydy sellasia missä olis sisäinen lämpövalvonta jos paluupuoli on tukossa :? Ja jos löytyy niin maksaa ihan mansikoita.
Mahdettiinko tällä tarkoittaa esim. yhtä uutta ja tehokasta pumppua eikä mitään vanhoja ja loppuunajettua pumppua?

Ajattelin vain... Coltti varmasti tietänee itse mitä tarkoitti :?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Mutta se pointtihan tossa lämpömittauksessa oli että ei mikään pumppu kestä jos bensa ei kierrä..
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Ampeeri mittari toimii myös jos haluaa pumppujen kuntoa valvoa kun laittaa tuon syöttövirran pumpulle menemään mittarin kautta.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

moonlight-tuning kirjoitti:Mutta se pointtihan tossa lämpömittauksessa oli että ei mikään pumppu kestä jos bensa ei kierrä..
Silloin varmaan kannattaisi ratkaista sen bensankierron aiheuttava ongelma, eikä yrittää kiertää sitä.

Itsekin olisin sen kannalla että hommaa edes auttavan kuntoisia pumppuja mitkä eivät näytä mutaojasta nostetulta ja ovat edes jossain määrin suunniteltu imeväksi tai ainakin paremmin tuohon kokoonpanoon sopivaksi. Myös ihan kova juttu voisi olla "kunnollisen" pensalinjaston ja kerääjäsäiliön tekeminen. Jos on vehkeet ja osaamista niin ei maksa hulluna.
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

f-19 kirjoitti:
moonlight-tuning kirjoitti:Mutta se pointtihan tossa lämpömittauksessa oli että ei mikään pumppu kestä jos bensa ei kierrä..
Silloin varmaan kannattaisi ratkaista sen bensankierron aiheuttava ongelma, eikä yrittää kiertää sitä.

Itsekin olisin sen kannalla että hommaa edes auttavan kuntoisia pumppuja mitkä eivät näytä mutaojasta nostetulta ja ovat edes jossain määrin suunniteltu imeväksi tai ainakin paremmin tuohon kokoonpanoon sopivaksi. Myös ihan kova juttu voisi olla "kunnollisen" pensalinjaston ja kerääjäsäiliön tekeminen. Jos on vehkeet ja osaamista niin ei maksa hulluna.
Aamen.

Bensapuolen kanssa kun ei kannata alkaa leikkimään.. Auttamasti rikkoo vain koneen vaikka siihen olisikaan kauheasti investoinnut..

Tietenkään en ainakaan itse tiedä bensapuolelta haluat, mutta tuo itselläkin oleva 255L/h pumppaava Walbro ei ole mikään paha homma edes asentaa tuonne tankin sisään kuten Aksukin totesi
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Vastaa Viestiin