Saab 16v omaturbo (tulpat, turbo vai joku ihan muu ?? )
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Bensapumpun lämpö ei toivottavasto nouse ikinä noihin tollasen mittarin maksimilukemiin, eli yli 50 astetta, kun pumpun pitäisi toimivana olla miltei polttoaineen lämpöinen. Kai ?
Automaatin öljynlämpö on aikapaljon korkeampi.
Automaatin öljynlämpö on aikapaljon korkeampi.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Varmasti nousee. Kesällä ainakin, kun on vielä suljetussa ja tuulettamattomassa tilassa nuo pumput.
Kunnon mittarilla sain lauhduttimen ulkopinnasta helteellä sellaisia 65-70 asteen lukemia. Itse öljyhän on lämpimämpää.
Kunnon mittarilla sain lauhduttimen ulkopinnasta helteellä sellaisia 65-70 asteen lukemia. Itse öljyhän on lämpimämpää.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Auton sisälämmön saa, että on siinä kai kaksi anturia. Tosin mä ainakin meinasin että laitan kaksi tollasta, yksi per pumppu.
DIGITAALINEN LÄMPÖMITTARI
Lämpömittari jossa kello ja hälytystoiminto. Sopii liukkaan kelin varoittimeksi. Hälytysääni kuuluu ja merkkivalo vilkkuu kerran minuutissa, kun ulkolämpötila on välillä +3 ja - 1°C. Hälytys voidaan myös kytkeä pois. Säädettävissä osoittamaan sisä- tai ulkolämpötilaa. Mittausalue: -50 - +70°C. Sisäänrakennettu valaistus. Ulkotunnistimessa 3 m johto. Mitat: 60x50x20 mm (lxkxs). Mukana paristo.
Tuotenro
32138
13,50 €
DIGITAALINEN LÄMPÖMITTARI
Lämpömittari jossa kello ja hälytystoiminto. Sopii liukkaan kelin varoittimeksi. Hälytysääni kuuluu ja merkkivalo vilkkuu kerran minuutissa, kun ulkolämpötila on välillä +3 ja - 1°C. Hälytys voidaan myös kytkeä pois. Säädettävissä osoittamaan sisä- tai ulkolämpötilaa. Mittausalue: -50 - +70°C. Sisäänrakennettu valaistus. Ulkotunnistimessa 3 m johto. Mitat: 60x50x20 mm (lxkxs). Mukana paristo.
Tuotenro
32138
13,50 €
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Jees. Eli ostin tarjoustalosta pari tollasta perusmittaria joitten asteikko piisaa +70 asteeseen.. Ei ollu kalliita 6e kipale. Pattereilla toimivia. Jos ehtis täl viikol asentaa niin nähtäis et toimiiko.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Ei löydy sellasia missä olis sisäinen lämpövalvonta jos paluupuoli on tukossa Ja jos löytyy niin maksaa ihan mansikoita.Coltti kirjoitti:Miksi et vaan laita kunnollista pumppua, niin ei tarttisi laittaa tollasia pellepatentteja?
Hyvä huomio tossa ylhäällä, ei tosiaan huvita laittaa tohon saabiin 500€ bensapumppua, Tietty jos joku sponssaa, mutta olis sille 500€ muutakin käyttöä. Vaikka sliksit ostais..
Ja lisäksi kovilla paineilla noita ongelmia tulee niin pakko kokeilla että toimiiko toi lämpömittaus niin sitä voi myöhemmin käyttää ratavehkeissäkin niin tietää koska pumppu alkaa kuormittua liikaa..
Viimeksi muokannut moonlight-tuning, Ti Syys 04, 2007 09:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Mahdettiinko tällä tarkoittaa esim. yhtä uutta ja tehokasta pumppua eikä mitään vanhoja ja loppuunajettua pumppua?moonlight-tuning kirjoitti:Ei löydy sellasia missä olis sisäinen lämpövalvonta jos paluupuoli on tukossa Ja jos löytyy niin maksaa ihan mansikoita.Coltti kirjoitti:Miksi et vaan laita kunnollista pumppua, niin ei tarttisi laittaa tollasia pellepatentteja?
Ajattelin vain... Coltti varmasti tietänee itse mitä tarkoitti
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Silloin varmaan kannattaisi ratkaista sen bensankierron aiheuttava ongelma, eikä yrittää kiertää sitä.moonlight-tuning kirjoitti:Mutta se pointtihan tossa lämpömittauksessa oli että ei mikään pumppu kestä jos bensa ei kierrä..
Itsekin olisin sen kannalla että hommaa edes auttavan kuntoisia pumppuja mitkä eivät näytä mutaojasta nostetulta ja ovat edes jossain määrin suunniteltu imeväksi tai ainakin paremmin tuohon kokoonpanoon sopivaksi. Myös ihan kova juttu voisi olla "kunnollisen" pensalinjaston ja kerääjäsäiliön tekeminen. Jos on vehkeet ja osaamista niin ei maksa hulluna.
Aamen.f-19 kirjoitti:Silloin varmaan kannattaisi ratkaista sen bensankierron aiheuttava ongelma, eikä yrittää kiertää sitä.moonlight-tuning kirjoitti:Mutta se pointtihan tossa lämpömittauksessa oli että ei mikään pumppu kestä jos bensa ei kierrä..
Itsekin olisin sen kannalla että hommaa edes auttavan kuntoisia pumppuja mitkä eivät näytä mutaojasta nostetulta ja ovat edes jossain määrin suunniteltu imeväksi tai ainakin paremmin tuohon kokoonpanoon sopivaksi. Myös ihan kova juttu voisi olla "kunnollisen" pensalinjaston ja kerääjäsäiliön tekeminen. Jos on vehkeet ja osaamista niin ei maksa hulluna.
Bensapuolen kanssa kun ei kannata alkaa leikkimään.. Auttamasti rikkoo vain koneen vaikka siihen olisikaan kauheasti investoinnut..
Tietenkään en ainakaan itse tiedä bensapuolelta haluat, mutta tuo itselläkin oleva 255L/h pumppaava Walbro ei ole mikään paha homma edes asentaa tuonne tankin sisään kuten Aksukin totesi
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"